Hvad er en god veninde for dig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2019

Anonym

Selvom det er svært så ville jeg direkte sige til hende at Jeg er bekymret for hende og fortælle at det Jeg ser tyder på hun er i et voldeligt / psykisk voldeligt forhold. Og at Jeg er her for at støtte og hjælpe hende og hendes søn og alt hvad de har brug for kan jeg hjælpe med. Jeg vil derefter give hende telefon nummer til krisecenter i nærheden og tilbyde at køre hende derhen. Så vil hun nok reagere måske surt til at starte på men så har du gjort noget. Og jeg vil helt bestemt tage det op igen efter et par mdr hvis der ikke var sket noget siden. Bryd tabu! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg ville nok vælge at melde mig ud af det venskab for en tid, simpelthen for at passe på mig selv. Det kan godt være det er hårdt, men jeg tror ikke det hjælper at du løbende stiller dig til rådighed for hendes problemer.

Det er svært, men jeg synes du skal sige du ikke kan være i venskabet så længe hun er sammen med ham der fordi det også går ud over dig i stort omfang. Du kan evt. sige at du vil være der med hjælp og støtte hvis hun en dag vælger at gå fra ham, men indtil da så bliver du nødt til at trække dig.

Anmeld Citér

22. maj 2019

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Jeg ville nok vælge at melde mig ud af det venskab for en tid, simpelthen for at passe på mig selv. Det kan godt være det er hårdt, men jeg tror ikke det hjælper at du løbende stiller dig til rådighed for hendes problemer.

Det er svært, men jeg synes du skal sige du ikke kan være i venskabet så længe hun er sammen med ham der fordi det også går ud over dig i stort omfang. Du kan evt. sige at du vil være der med hjælp og støtte hvis hun en dag vælger at gå fra ham, men indtil da så bliver du nødt til at trække dig.

Det du skriver her, passer meget godt med de tanker jeg selv har gjort mig. Som menneske er jeg bare meget omsorgsfuld over for andre, jeg vil så gerne hjælpe med alt hvad jeg kan. Desværre glemmer jeg bare mig selv. Og måske er jeg også naiv.

Jeg kan godt lide tanken om at tingene går begge veje. Ikke 50/50 nødvendigvis, men at der bliver sat pris på en og ens hjælp. Her føler jeg kun jeg er god nok hvis jeg hopper og danser for at behage. 

Fx episoden hvor jeg var meget alvorlig syg og havde akut behov for hjælp, som i her og nu. Der var hun den tætteste på mig. Altså som i at der er et hus imellem os. Det gør mig ked af det. Og det ved hun. Men så bliver der ikke snakket mere om det.

Jeg har selv været i et voldeligt forhold, både fysisk og psykisk, så jeg ved godt hvad det indebære og hvor svært det er at hjælpe en der ikke vil tage imod. 

Anmeld Citér

22. maj 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Selvom det er svært så ville jeg direkte sige til hende at Jeg er bekymret for hende og fortælle at det Jeg ser tyder på hun er i et voldeligt / psykisk voldeligt forhold. Og at Jeg er her for at støtte og hjælpe hende og hendes søn og alt hvad de har brug for kan jeg hjælpe med. Jeg vil derefter give hende telefon nummer til krisecenter i nærheden og tilbyde at køre hende derhen. Så vil hun nok reagere måske surt til at starte på men så har du gjort noget. Og jeg vil helt bestemt tage det op igen efter et par mdr hvis der ikke var sket noget siden. Bryd tabu! 

Jeg har slet ikke hverken kræfter eller energi til at køre hende rundt omkring, jeg er meget syg og derfor skal jeg også passe på mig selv. 

Anmeld Citér

22. maj 2019

Anonym trådstarter

MommyX1 skriver:

Først vil jeg sige at jeg ville ønske jeg havde en ven/veninde så god som dig (ud fra det du skriver), hvor i landet kommer du fra anonyme trådstarter  hehe

Jeg har igennem tiden, måtte passe på mig selv en del gange, og droppe nogen såkaldte venner, da jeg har stået i lignende situationer, hvor jeg giver mere end hvad jeg burde af mig selv, nu vil jeg ikke sige at du decideret skal droppe dine og familiens venner, men jeg kan godt se problematikken i de ting du skriver, og jeg ville personligt selv havde det svært med en der var sådan overfor mig. Det er jo ikke småt ung du beskriver heller. Sygehuset og at du har været syg m.v. og bliver mødt på den måde ville være uacceptabelt for mig.

Til slut vil jeg sige at jeg er ked af det du har skulle gå igennem med dine venner, og jeg håber at det bliver løst, på den ene eller anden måde.

Hvis du skulle få lyst til bare at skrive så er du velkommen.

Venlig hilsen

Mommyx1

Hvor er du sød! Tak 

PS jeg bor i sydøstjylland 

Anmeld Citér

22. maj 2019

Anonym trådstarter

asphodel skriver:

Jeg har efterhånden nogle årtier bag mig, og da jeg ikke havde mange venner som barn og ung, havde jeg det med at være meget behagesyg og gøre næsten hvad som helst for at få opmærksomhed. Det betød selvfølgelig at jeg blev udnyttet og aldrig værdsat for det jeg gjorde. Nu er jeg blevet så gammel i gårde, at det gider jeg ikke finde mig i længere. Hvis nogen ikke vil behandle mig ordentligt, pænt og med respekt, så er det spild af min tid at være venner med dem.

Så jeg ville have droppet den veninde. Vil børnene gerne lege sammen, så er drengen selvfølgelig velkommen hjemme hos jer, forudsat at han følger jeres regler om at tale pænt til andre og lege pænt med de andre børn og så videre. Hvis hun er sur, fordi du ikke kan hjælpe hende med et eller andet, så må hun jo være sur. Hvis hun tager kontakt og gerne vil lave noget med jer igen, og du har lyst til det, så vælg noget, som hun ikke kan sabotere. I kunne fx mødes på en legeplads med børnene, og hvis hun så går hjem, fordi hun eller drengen bliver sur, så kan I jo bare lege videre.

Men ærligt talt, så ville jeg ikke være venner med en, hvis kæreste sviner mig til, og hun lader ham gøre det, og hvis dine børn bliver kede af det, når det andet barn bare går hjem, bryder aftaler og deslignende, så ville jeg på deres vegne vælge, at det skal de ikke bydes og så finde nogle andre, som de kan lege med.

En ekstra tanke: Hvis drengen kommer på besøg hos jer, så meld klart ud, at hvis drengen siger at han vil hjem, så forventer I, at de kommer og henter barnet med det samme, og ellers så følger I drengen hjem. Og kan de ikke holde den aftale, så må du jo høfligt melde pas til at han kommer på besøg, for du synes det er synd, at han bliver så ked af det.

Tusind tak for dit fine svar. Der var mange brugbare ting jeg vil tage med mig videre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.