Hej baby.dk 
Som overskriften siger; hvad er en god veninde for dig?
Jeg skal prøve at beskrive mit dilemma for jer, uden at gå for meget i detaljer da jeg endnu ikke har talt med min veninde om det og jeg ønsker det skal komme fra mig.
Men sagen er den at jeg har den her veninde. Jeg har kendt hende i under et år, men vi er blevet relativ tætte alligevel på den korte tid. Tror jeg 
Hun har et barn. En dreng på 6 år der er for tidligt født. Hun har også en kæreste. Far til drengen. Jeg har to børn.
Vores børn leger fint sammen, der er kun små konflikter som der er mellem så mange andre små børn. Dog vil mine ikke rigtig lege med ham når vi er ude eller hos dem, fordi drengen klistre til sin mor. Vil ikke gå på toilet selv, vil ikke tage sko/jakke af på, vil ikke lege på værelset uden mor. Ind imellem spørg drengen om han må komme over til os og lege hvilket jeg altid siger ja til og når mor ikke er med så går det nogenlunde. Men lige pludselig ud i den blå luft kan han finde på at sige at nu vil han hjem. Det ikke altid mor liiige kan komme, men han skriger “jeg vil ha min mor” og fortsætter sådan indtil mor kommer.
Når mor kommer er det ham der bestemmer. Ihvertfald set med mine øjne. Drengen slår sin mor, kalder hende kælling og andre grimme ord hvis ikke hun gør det han beder om. Det gør han også hjemme. Han vil bestemme alt. Og han får lov. Blandt andet derfor vil mine ikke så gerne lege med ham. Et eksempel kan være at vi har aftalt de skal spise hos os. Det vil han ikke. Han vil hjem når han siger det. Og så går de hjem. Tilbage sidder mine børn og er kede af det.
Far er bare rigtig modbydelig. Blandt andet over for den ene af mine børn, men også overfor mig. Men ikke direkte. Han sviner mig til hele tiden. Det samme med mit barn. Og det har jeg meget svært ved at tolerere. Jeg har indtil nu ikke sagt eller gjort noget, men tænkt at mor har styr på sit barn og på farmand. Man kan jo heller ikke tillade sig at blande sig vel
hverken hvordan folk opdrager eller hvordan andre taler om en når man ikke er tilstede.
Hun stopper ham ikke, eller tager os i forsvar. Var det omvendt havde jeg nok givet min kæreste et par ord med på vejen!
Nå men nu til den del med hvordan man er en god veninde. Spørg hun mig om hjælp, så er jeg der MED DET SAMME. Er hendes søn syg så spørg jeg altid ind til ham og lader hende vide at jeg er der såfremt hun har behov for mig eller min hjælp. Jeg tilbyder altid min hjælp, måske også mere end hvad godt er.
For nylig ringede jeg til hende, og spurgte om hun ville køre den ene af mine børn på sygehuset. I telefonen sagde hun “ja selvfølgelig”, ring når i er klar. Jeg ringer. Intet svar. Jeg ringer igen og igen. Intet svar. Vi vælger at gå hjem til dem for at sige vi er klar, og der bliver vi mødt af en lukket dør nærmest og beskeden “jeg vil ikke køre alligevel”. Jeg stod tilbage og så sådan ca sådan her ud —> 
Jeg har på et tidspunkt været SÅ syg at jeg havde brug for hjælp akut. Jeg når at skrige til min søn at han skal løbe hjem til ‘T’ og bede om hjælp og så er jeg væk. Min søn forklare hende hvad der sker, hendes svar “jamen det kan jeg ikke lige”. Heldigvis for mig, og for mine børn kom en anden og hjalp med at få mig afsted på sygehuset.
Da jeg kommer hjem fra sygehuset, spørg hun om jeg er klar til vores aftale nogle dage senere hvor vi skulle hjælpe en bekendt hun har. (HVIS JEG KUNNE OG VAR NOGENLUNDE FRISK) Jeg svare at det kan jeg ikke da jeg stadigvæk er ramt af stærke smerter og fortæller at vi da heller ikke havde en 100 % aftale netop pga jeg er kronisk syg og det er lidt fra dag til dag hvad jeg kan. Siden har jeg ikke hørt fra hende.
Jeg sidder med en super træls følelse af at hun bare vil have og have og have. Jeg trækker mig mere og mere og mere. Men måske det er mig den er gal med, og jeg håber i vil give jeres besyv med
Jeg vil rigtig gerne bare være en god veninde, men jeg vil ikke miste mig selv i et forsøg på at gøre hende tilfreds.
Hvis du er nået hertil, så tak for tålmodigheden. Det er nok meget rodet. Men mine tanker omkring alt det her er altså også en anelse rodede