Hvis karma findes - hvornår slutter den så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.048 visninger
11 svar
21 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. maj 2019

Anonym trådstarter

lidt tanker fra en hård aften. Det er kun en måned siden jeg tog min (nu ex) kæreste i utroskab. Det går bedre og har flere optur dage end nedtur dage. Men da han har valgt at være sammen med en der bor i min by og jeg her til aften lige har set dem sammen. Så blev jeg ramt af vreden igen. Ikke så meget sorg for de fortjener hinanden med deres personligheder. 

Men nu er det så at jeg tænker. Alle siger at karma is a bitch og den vil ramme ham. Jeg er selv ramt af karma nu så tænker jeg. Før jeg mødte min ex var jeg sammen med en anden mand gennem 1,5 år som i forvejen var i forhold. Altså jeg var elskerinden og ja jeg ved det var meget forkert. Så det må jo være karma der så giver tilbage af samme skuffe. Men hvornår slutter den så? Hvornår er man straffet nok? 

Hmm ja det er jo ikke fordi jeg egentlig ville andet end bare lige lufte mine tanker 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2019

Anonym

Man kan vel diskuter om man skal kalde det karma eller dårlig dømmekraft i forhold til mænd. 

Anmeld Citér

17. maj 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Man kan vel diskuter om man skal kalde det karma eller dårlig dømmekraft i forhold til mænd. 

Dårlig dømmekraft? Jeg kunne da aldrig vide at min ex ville være mig utro og manipulerer med mig med løgne osv? 

Ham jeg havde før der var i forhold. Der kendte jeg til forholdet fra dag 1. Og det var mig der stoppede det da jeg mødte min ex

Anmeld Citér

17. maj 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Dårlig dømmekraft? Jeg kunne da aldrig vide at min ex ville være mig utro og manipulerer med mig med løgne osv? 

Ham jeg havde før der var i forhold. Der kendte jeg til forholdet fra dag 1. Og det var mig der stoppede det da jeg mødte min ex

Karma findes ikke. 

Men du tiltrækkes muligvis af mænd, der er gode til at bedrage kvinder. Dét har dine to sidste kærester i hvert fald været gode til.

Ellers har du bare været uheldig. 

Anmeld Citér

17. maj 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Karma findes ikke. 

Men du tiltrækkes muligvis af mænd, der er gode til at bedrage kvinder. Dét har dine to sidste kærester i hvert fald været gode til.

Ellers har du bare været uheldig. 

Tre sidste faktisk. Min søns far var mig også utro. 

Ham i forhold var jo så ikk mig utro, vi var ikke kærester men havde “bare” en affære. Igen - meget forkert. 

Så du har jo nok ret. Jeg tiltrækkes åbenbart af de forkerte. Men hvordan ændre man lige på det. 

Anmeld Citér

17. maj 2019

Sprit25

Karma slutter først når du bliver genfødt i nirvana. På denne måde har du levet dit liv uden nogen former for dårligdom. 

Jeg tror i den grad på karma, men tænker ikke det her er karma. 

Anmeld Citér

17. maj 2019

Babilooo

Du har haft tre mænd der har været utro, manipulerende mm. Så din dømmekraft må siges at være ringe. Det er ikke et tilfælde af at “alle mænd er svin”. Det er et tilfælde af, at du vælger forkert - ikke bare en gang men hver gang i de sidste år. Jeg eller mine veninder har aldrig været sammen med manipulerende svin. 

Og for at svare på hvad du gør galt eller skal gøre ved det..: du skal kigge på hvad det er du bliver tiltrukket af. Jeg oplever ofte at hvis man søger træningstyper, mænd der går meget op i ydre ting (penge, materielle ting, udseende osv) er mindre optaget af hvordan de er som mennesker og hvilke værdier der er gode at have. Man kan fornemme om mænd er “gode” ved st se på hvor hjælpsomme de er, hvor meget de spørger ind til en, bekymrer sig om en, går op i om man har det godt. Man kan kigge på hvordan de opfører sig overfor deres venner og familie. Er de nogle smart asses eller opfører de sig pænt. 

Ikke for at sige at man skal gå efter en ikke alt for attraktiv spejderdreng, men der er altså markører, der giver et billede af om et andet menneske vil være en god partner og ikke manipulere med en. Pt tiltrækkes du af/ kigger du med de forkerte briller.

Anmeld Citér

17. maj 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Du har haft tre mænd der har været utro, manipulerende mm. Så din dømmekraft må siges at være ringe. Det er ikke et tilfælde af at “alle mænd er svin”. Det er et tilfælde af, at du vælger forkert - ikke bare en gang men hver gang i de sidste år. Jeg eller mine veninder har aldrig været sammen med manipulerende svin. 

Og for at svare på hvad du gør galt eller skal gøre ved det..: du skal kigge på hvad det er du bliver tiltrukket af. Jeg oplever ofte at hvis man søger træningstyper, mænd der går meget op i ydre ting (penge, materielle ting, udseende osv) er mindre optaget af hvordan de er som mennesker og hvilke værdier der er gode at have. Man kan fornemme om mænd er “gode” ved st se på hvor hjælpsomme de er, hvor meget de spørger ind til en, bekymrer sig om en, går op i om man har det godt. Man kan kigge på hvordan de opfører sig overfor deres venner og familie. Er de nogle smart asses eller opfører de sig pænt. 

Ikke for at sige at man skal gå efter en ikke alt for attraktiv spejderdreng, men der er altså markører, der giver et billede af om et andet menneske vil være en god partner og ikke manipulere med en. Pt tiltrækkes du af/ kigger du med de forkerte briller.

Hmm det giver bare ikke mening. For kigger man på de sidste 3 jeg har været sammen med så kan de ikke ligge længere fra hinanden på udseendet, holdninger osv. 

Den sidste var faktisk alle de ting du skriver. Både det dårlige omkring træning, udseende og smartass. Men bestemt også de gode som hjælpsom, bekymrende, omsorgsfuld osv. Ham og jeg var venner og var sammen stortset hver dag i lang tid inden der overhovedet kom noget følelses kemi mellem os. 

Så ved simpelthen ikk hvad jeg gør galt. Måske er det bare mig der ikke er god nok og de derfor vælger at knalde udenom 

Anmeld Citér

17. maj 2019

Babilooo

Anonym skriver:

Hmm det giver bare ikke mening. For kigger man på de sidste 3 jeg har været sammen med så kan de ikke ligge længere fra hinanden på udseendet, holdninger osv. 

Den sidste var faktisk alle de ting du skriver. Både det dårlige omkring træning, udseende og smartass. Men bestemt også de gode som hjælpsom, bekymrende, omsorgsfuld osv. Ham og jeg var venner og var sammen stortset hver dag i lang tid inden der overhovedet kom noget følelses kemi mellem os. 

Så ved simpelthen ikk hvad jeg gør galt. Måske er det bare mig der ikke er god nok og de derfor vælger at knalde udenom 

Det har ikke noget med om du er god nok. De har bare ikke nogle gode værdier. 

Kigger du efter at de skal være “spændende”. Det er jo spændende at være den anden kvinde. Og det har du jo været i er forhold. Ifht de andre har du da søgt nogle som var spændende? Hvis man søger spænding er det typisk heller ikke de stabile og rare typer man møder.

Du kan kigge på om det er meget macho typer. De er jo typisk ikke så bløde og værdiprægede. 

Mit bud er at du med held kan kigge mere på hvad de har af holdninger/værdier og om de tiltaler dig. Mere end det ydre eller en spænding 

Anmeld Citér

17. maj 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Det har ikke noget med om du er god nok. De har bare ikke nogle gode værdier. 

Kigger du efter at de skal være “spændende”. Det er jo spændende at være den anden kvinde. Og det har du jo været i er forhold. Ifht de andre har du da søgt nogle som var spændende? Hvis man søger spænding er det typisk heller ikke de stabile og rare typer man møder.

Du kan kigge på om det er meget macho typer. De er jo typisk ikke så bløde og værdiprægede. 

Mit bud er at du med held kan kigge mere på hvad de har af holdninger/værdier og om de tiltaler dig. Mere end det ydre eller en spænding 

Alle jeg har været sammen med gennem mit liv har været forskellige typer. For at være helt ærlig kan man ikke trække en ræd tråd gennem dem som gør at de havde noget til fælles. 

Jeg kigger ikke efter noget specielt. Jeg går efter en tiltrækning og går efter den. Hvis det giver mening? Kan ikke rigtig forklare det. For har ikke en speciel type. 

Den sidste var en macho type, lav, stor pumpet, dørmand osv. Den forrige var ejer af rengøringsfirma, høj, slank, gik op i sund mad osv. Og ham før ham var tennisspiller, gik op i sundhed men trænede aldrig. 

Så som du kan se så er det meget forskellige typer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.