Sårede følelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2019

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg ser dem bestemt ikke som fjender eller konkurrenter. Det er to søde piger jeg meget godt kan lide. Den anden føler sig ikke såret over det. Og hende der skal holde tale har ikke givet udtryk for, at hun bare gerne ville. Hun synes faktisk det er mega grænseoverskridende, sagde hun sidst vi var ude at spise sammen. Det er også en af mine tætte veninder selv. Men tænker ikke jeg vil snakke med min veninde om det og vil ikke ødelægge hendes dag ved at holde en tale hun ikke vil have, men derfor er jeg alligevel såret. Der er ingen fjendtlig adfærd overhovedet. Har jeg ikke på noget tidspunkt givet udtryk for heller. 

Jeg siger heller ikke, at de ikke kan være lige tætte i forhold til hvor længe man har kendt hinanden, men blot at jeg er såret, fordi min veninde og jeg, altid og stadig er lige så tætte og jeg også gerne ville holde tale. Har intet imod at andre også skal. 

Du vil ikke ødelægge hendes dag med at holde en tale hun ikke vil have. Hæv dig loge ud af offerrollen - sagt på den bedst mulige måde,

Hvis det er så god en veninde som du siger vil hun blive glad for nogle dejlige ord fra dig. Der er noget der er “lost in translation”. Et eller andet  er blevet videreformidlet forkert.

1. Du ødelægger ikke hendes dag ved at spørge og hvis hun siger selvfølgelig skal du holde tale letter det hos dig. 

2. Hvis hun siger nej ... tja så er du lige hvor du er nu. Og det er ikke værre eller bedre. 

Så alt andet loge har du alt at vinde ved at spørge. 

Og hvis det du er nervøs er om hun nu ser dig som en lige så god ven så tror jeg (uden st vide det) at svaret er ja... lige nu er du såret over noget du overhoved ikke ved om du bør være såret over - og se det er fjollet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Du vil ikke ødelægge hendes dag med at holde en tale hun ikke vil have. Hæv dig loge ud af offerrollen - sagt på den bedst mulige måde,

Hvis det er så god en veninde som du siger vil hun blive glad for nogle dejlige ord fra dig. Der er noget der er “lost in translation”. Et eller andet  er blevet videreformidlet forkert.

1. Du ødelægger ikke hendes dag ved at spørge og hvis hun siger selvfølgelig skal du holde tale letter det hos dig. 

2. Hvis hun siger nej ... tja så er du lige hvor du er nu. Og det er ikke værre eller bedre. 

Så alt andet loge har du alt at vinde ved at spørge. 

Og hvis det du er nervøs er om hun nu ser dig som en lige så god ven så tror jeg (uden st vide det) at svaret er ja... lige nu er du såret over noget du overhoved ikke ved om du bør være såret over - og se det er fjollet

Du havde ret. Har lige ringet til hende og hun sagde, at de havde misforstået og at hun ville blive skuffet hvis jeg ikke ville holde en tale, men at hun ikke følte hun skulle bede mig om det, fordi det var en selvfølge. 

Anmeld Citér

5. maj 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg ser dem bestemt ikke som fjender eller konkurrenter. Det er to søde piger jeg meget godt kan lide. Den anden føler sig ikke såret over det. Og hende der skal holde tale har ikke givet udtryk for, at hun bare gerne ville. Hun synes faktisk det er mega grænseoverskridende, sagde hun sidst vi var ude at spise sammen. Det er også en af mine tætte veninder selv. Men tænker ikke jeg vil snakke med min veninde om det og vil ikke ødelægge hendes dag ved at holde en tale hun ikke vil have, men derfor er jeg alligevel såret. Der er ingen fjendtlig adfærd overhovedet. Har jeg ikke på noget tidspunkt givet udtryk for heller. 

Jeg siger heller ikke, at de ikke kan være lige tætte i forhold til hvor længe man har kendt hinanden, men blot at jeg er såret, fordi min veninde og jeg, altid og stadig er lige så tætte og jeg også gerne ville holde tale. Har intet imod at andre også skal. 

Men er det ikke bedre at få klare linier i stedet for nogle gætterier.

Det er svært at forestille sig, at du kan ødelægge din venindes dag ved at holde en kærlig tale. Den skal bare ikke være for lang.

Og hvis hun virkelig gerne vil frabede sig mange taler, så burde hun have meldt det klart ud til alle, så du ikke skal have det "på 3. hånd".

Selv om du og din veninde kender hinanden rigtig godt, så er det ikke sikkert, at hun har tænkt over, hvor meget det betyder for dig at holde en tale for hende. 

Og viser det sig, at hun ikke ønsker det, så kan du som en anden foreslår, skrive et kærligt brev. 

Normalt synes jeg ikke, at det med, hvem der holder tale, er noget man aftaler med bruden i forvejen, men i dette tilfælde, er signalet blevet lidt mudret. 

Anmeld Citér

5. maj 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Men er det ikke bedre at få klare linier i stedet for nogle gætterier.

Det er svært at forestille sig, at du kan ødelægge din venindes dag ved at holde en kærlig tale. Den skal bare ikke være for lang.

Og hvis hun virkelig gerne vil frabede sig mange taler, så burde hun have meldt det klart ud til alle, så du ikke skal have det "på 3. hånd".

Selv om du og din veninde kender hinanden rigtig godt, så er det ikke sikkert, at hun har tænkt over, hvor meget det betyder for dig at holde en tale for hende. 

Og viser det sig, at hun ikke ønsker det, så kan du som en anden foreslår, skrive et kærligt brev. 

Normalt synes jeg ikke, at det med, hvem der holder tale, er noget man aftaler med bruden i forvejen, men i dette tilfælde, er signalet blevet lidt mudret. 

Ja det er. Ville aldrig have spurgt hende hvis ikke jeg havde fået det afvide på den måde fra andre. Så havde jeg jo bare gjort det 

Anmeld Citér

5. maj 2019

Babilooo

Anonym skriver:

Du havde ret. Har lige ringet til hende og hun sagde, at de havde misforstået og at hun ville blive skuffet hvis jeg ikke ville holde en tale, men at hun ikke følte hun skulle bede mig om det, fordi det var en selvfølge. 

Se - kommunikation er vejen frem.

hun var blevet skuffet også. Så fjollet

Anmeld Citér

5. maj 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Se - kommunikation er vejen frem.

hun var blevet skuffet også. Så fjollet

Helt vildt. 

Anmeld Citér

5. maj 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Hvor var det godt, at I fik snakket sammen. Så var det jo bare en misforståelse.

Jeg ville blive glad og rørt over en tale fra min barndomsveninde.

Anmeld Citér

5. maj 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Hvor var det godt, at I fik snakket sammen. Så var det jo bare en misforståelse.

Jeg ville blive glad og rørt over en tale fra min barndomsveninde.

Ville jeg også selv. Nok derfor jeg blev lidt såret over vores anden venindes udmelding. Følte lidt de specifikt havde talt om at jeg ikke skulle. 

Anmeld Citér

5. maj 2019

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Min veninde skal giftes i denne måned. Vi har lige holdt polterabend for hende igår (hvilket to piger planlagde uden jeg blev spurgt om jeg ville være med). Jeg kender hende bedst af alle og har kendt hende HELE livet. Gået i folkeskole sammen, boet med hende og vi var været sammen i tykt og tyndt og op og nedture. Vi har været ude at rejse sammen bare hende og jeg i 3 måneder og har spillet fodbold sammen i over 10 år. Vi har børn på samme alder og derfor er der perioder vi ikke har set hinanden meget, men det gør os ikke mindre tætte. 

Jeg vil så gerne holde en tale for hende, men hendes andre veninder har givet udtryk for, at kun den ene af dem skal og det har bruden spurgt hende om hun vil. De har kendt hende henholdsvis 10 og 3 år. Det gør mig så ked af det, at jeg føler jeg bare skal lade være, fordi bruden ikke ønsker for mange taler, men at man skal overrumples af nogle piger, som slet ikke har den samme historie med hende. Det er min bedste veninde og vil altid være det. Har altid forestillet mig, at jeg skulle knytte et par ord til hende den store dag.  Føler mig skubbet væk og føler mig ubetydelig og såret. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre med de følelser. Det er en af de begivenheder jeg har set mest frem til i mit liv, fordi hun betyder SÅ meget for mig og det betyder så meget for mig, at hun har fundet manden i sit liv. 

Jeg aner ikke hvor jeg skal komme af med mine frustrationer udover her, da jeg føler mig ydmyget af to der nærmest diktere hvad de tror hun vil og ikke vil have den store dag. Av mit hjerte. 

Nogen som har oplevet noget lignende og hvad gjorde du/i ved det? 

Lav en sang i stedet for

Anmeld Citér

6. maj 2019

Tommelise

merethe skriver:

Lav en sang i stedet for

Hvorfor skal hun lave en sang i stedet for, når hun nu gerne vil holde en tale og bruden gerne til have en tale fra hende ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.