Anonym skriver:
Jeg ser dem bestemt ikke som fjender eller konkurrenter. Det er to søde piger jeg meget godt kan lide. Den anden føler sig ikke såret over det. Og hende der skal holde tale har ikke givet udtryk for, at hun bare gerne ville. Hun synes faktisk det er mega grænseoverskridende, sagde hun sidst vi var ude at spise sammen. Det er også en af mine tætte veninder selv. Men tænker ikke jeg vil snakke med min veninde om det og vil ikke ødelægge hendes dag ved at holde en tale hun ikke vil have, men derfor er jeg alligevel såret. Der er ingen fjendtlig adfærd overhovedet. Har jeg ikke på noget tidspunkt givet udtryk for heller.
Jeg siger heller ikke, at de ikke kan være lige tætte i forhold til hvor længe man har kendt hinanden, men blot at jeg er såret, fordi min veninde og jeg, altid og stadig er lige så tætte og jeg også gerne ville holde tale. Har intet imod at andre også skal.
Men er det ikke bedre at få klare linier i stedet for nogle gætterier.
Det er svært at forestille sig, at du kan ødelægge din venindes dag ved at holde en kærlig tale. Den skal bare ikke være for lang.
Og hvis hun virkelig gerne vil frabede sig mange taler, så burde hun have meldt det klart ud til alle, så du ikke skal have det "på 3. hånd".
Selv om du og din veninde kender hinanden rigtig godt, så er det ikke sikkert, at hun har tænkt over, hvor meget det betyder for dig at holde en tale for hende.
Og viser det sig, at hun ikke ønsker det, så kan du som en anden foreslår, skrive et kærligt brev.
Normalt synes jeg ikke, at det med, hvem der holder tale, er noget man aftaler med bruden i forvejen, men i dette tilfælde, er signalet blevet lidt mudret.