Hader mig selv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2019

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

En psykolog - og for den sags skyld psykiater - er også terapeuter. Mange psykologer bruger ligeledes mindfullness. Mon ikke, du specifikt mener en psykoterapeut? Dér skal man så være meget opmærksom på, at det ikke er en beskyttet titel, og at enhver, også uden uddannelse, kan kalde sig sådan. 

Der ee så mange titler. Hvad er det bedste for mig for at slippe vreden, sorgen og få det godt med mig selv igen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Der ee så mange titler. Hvad er det bedste for mig for at slippe vreden, sorgen og få det godt med mig selv igen?

Jeg ville vælge en psykolog for at være sikker på kvalificeret hjælp.

Når det er sagt, så er dit brud jo meget nyt, og der er intet underligt i, at du har det dårligt - og intet quickfix, der kan fjerne smerten, så forvent ikke at blive hjulpet til hurtig lindring. Tid er den væsentligste faktor her. 

Anmeld Citér

2. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Tid. Giv det tid.

Jeg var også rigtig sur på min eks da vi gik fra hinanden. Ligesom dig var jeg hævngærrig, vred og havde det rigtig skidt. Det blev stille og roligt bedre. Der gik længe - nok omkring 6 måneder - hvor jeg følte det brændende had næsten dagligt.

Men det er 5 år siden nu og jeg hader ham ikke mere. Jeg er stadig skuffet og har ondt i maven på vores datters vegne, over at hendes far er sådan en klaphat, men jeg hader ham ikke og jeg er ikke vred længere.

Anmeld Citér

2. maj 2019

Anonym trådstarter

Jeg ville vælge en psykolog for at være sikker på kvalificeret hjælp.

Når det er sagt, så er dit brud jo meget nyt, og der er intet underligt i, at du har det dårligt - og intet quickfix, der kan fjerne smerten, så forvent ikke at blive hjulpet til hurtig lindring. Tid er den væsentligste faktor her. 

Der findes desværre ikke Quick fix nej. Men ville ønske der gjorde. 

Men denne episode her gør at jeg har tabt mig 10 kg (hvilket er meget da jeg er en lille pige på 1.66 og vejede i forvejen kun omkring 60 kg) siden første dag i påsken fordi jeg ikke kan være i mig selv mere. Og jeg ved ikk hvordan jeg takler tiden til helingen så har brug for værktøjer inden jeg bliver alvorligt syg. 

Anmeld Citér

2. maj 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tid. Giv det tid.

Jeg var også rigtig sur på min eks da vi gik fra hinanden. Ligesom dig var jeg hævngærrig, vred og havde det rigtig skidt. Det blev stille og roligt bedre. Der gik længe - nok omkring 6 måneder - hvor jeg følte det brændende had næsten dagligt.

Men det er 5 år siden nu og jeg hader ham ikke mere. Jeg er stadig skuffet og har ondt i maven på vores datters vegne, over at hendes far er sådan en klaphat, men jeg hader ham ikke og jeg er ikke vred længere.

Hvordan taklede du dagene så de blev nemmere at komme igennem? 

Jeg har nu blokeret ham og hende den nye på facebook så jeg ikke kommer til at se noget om dem der kan gøre ondt 

Anmeld Citér

2. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan taklede du dagene så de blev nemmere at komme igennem? 

Jeg har nu blokeret ham og hende den nye på facebook så jeg ikke kommer til at se noget om dem der kan gøre ondt 

Jeg prøvede så vidt muligt at fokusere på noget andet. Jeg overøsede min datter med kærlighed, jeg bagte en masse og så snakkede jeg MEGET med mine nærmeste. Min mor og lillebror har brugt rigtig mange timer på bare at lytte til mig skælde og smælde over hvor GAL jeg var og så trøste mig når jeg til sidst, efter at have rast ud, brød sammen i gråd.

Anmeld Citér

2. maj 2019

Anonym

En psykolog - og for den sags skyld psykiater - er også terapeuter. Mange psykologer bruger ligeledes mindfullness. Mon ikke, du specifikt mener en psykoterapeut? Dér skal man så være meget opmærksom på, at det ikke er en beskyttet titel, og at enhver, også uden uddannelse, kan kalde sig sådan. 

Okay, det var jeg ikke klar over. 

Nej, hun er ikke psykoterapeut hende jeg har været hos. 

Hun er også parterapeut og sexolog. 

Anmeld Citér

2. maj 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg prøvede så vidt muligt at fokusere på noget andet. Jeg overøsede min datter med kærlighed, jeg bagte en masse og så snakkede jeg MEGET med mine nærmeste. Min mor og lillebror har brugt rigtig mange timer på bare at lytte til mig skælde og smælde over hvor GAL jeg var og så trøste mig når jeg til sidst, efter at have rast ud, brød sammen i gråd.

Okay. Jeg har ikk rigtig nogen jeg føler jeg kan rase ud hos og græde hos. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.