Anonym skriver:
Ja det er altid mig som fortæller ham hvor dejlig og god en mand han er og hvor godt han ser ud og hvor dygtig han er til bla hans arbejde osv osv. Som sagt jeg tvivler ikke på at han elsker mig, han har bare aldrig været god til at udtrykke sig og give komplimenter. Jeg er lige modsat og er typen som har behov for at blive bekræftet en gang imellem. Jeg giver også en masse ros og kærlighed til vores børn. Har også fortalt ham det mange gange men det er åbenbart svært for ham. Kommer desværre ikke naturligt for ham.
Jeg har selv sindssyg svært ved at vise mine følelser for min mand, og har haft det i alle de 25 år vi har været gift. Jeg har svært ved både at sige det, og at tage initiativ til berøring og kys.
Jeg elsker at han gør det, men det tog mig mange år at falde til ro med. Forstået på den måde, at jeg også har meget svært ved at tage imod hans komplimenter.
Min mand er bare super god til at acceptere mig, og han har lært mig at slappe af med det.
For nogen er det bare ikke en naturlig ting, og for mig følte jeg vitterlig at jeg skulle overskride en meget intim grænse, hvis jeg skulle dele Mine følelser med andre end mig selv. Jeg blev direkte ubehagelig til mode, hvis jeg blev sat i en situation hvor andre forventede at jeg roste eller på anden måde skulle vise følelser.
I dag er det meget bedre, men stadig ikke bare noget jeg gør, og slet ikke til hvem som helst.
Jeg kan nemmere give min mand komplimenter end nogen andre i hele verden, fordi jeg er tryg ved ham nu. Men det er en uendelig kamp - for jeg ved jo at han selvfølgelig også har brug for at høre mig sige det til ham. Han har jo også brug for min bekræftigelse.
Jeg tænker at du bare skal overøse ham med ros, komplimenter og kærlighed. Og rør ved ham. Betragt ham, og bare vis ham at du elsker ham trods alt.
Måske kan han også tage ved lære af dig.
Anmeld
Citér