Hvad fejler min søn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.455 visninger
13 svar
23 synes godt om
2. april 2019

LSS

I ved selvfølgelig ikke hvad han fejler, men måske I har nogle bud.

Jeg henter min søn i børnehaven idag, og vi går ud for at handle. Han havde sagt da jeg hentede ham at han havde ondt i benene, men han kunne dog godt gå. I butikken klager han igen over ondt i benene, så vi går bare stille og roligt. Men lige pludselig falder han om, helt bleg. Han ligger bare. Jeg kalder på ham flere gange og rusker lidt i ham. Han kommer langsomt til sig selv og får lidt juice en medarbejder er kommet med. 

Jeg kommer op kassen og får betalt, og så sker det igen dog ikke så slemt. Igen kommer en medarbejder med juice og han frisker op. En veninde jeg har er tilfældigvis også i butikken og siger hun nok skal køre ham hjem. 

Hjemme er han dvask og vil bare ligge på sofaen, men er fuldt ud kontaktbar. Han drikker en juice og ligger ellers bare og slapper af. Han klager igen over ondt i benene og da jeg skal putte ham og vi går mod hans værelse der ser jeg at han halter. Jeg mærker på hans fod og spørg om det gør ondt men han siger nej. Han har ingen appetit. 

Jeg ringer selvfølgelig til lægen imorgen tidlig, men måske I har et bud på hvad der mon er med ham? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2019

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det lyder som en form for anfald.

En anden gang, ville jeg nok ringe 112.

Anmeld Citér

2. april 2019

Marts17

Jeg havde ringet til lægevagten, måske endda 112 da det skete. Når han ligefrem besvimer to gange også det med benene - synes klart du skal ringe. 

Anmeld Citér

2. april 2019

LSS

Marts17 skriver:

Jeg havde ringet til lægevagten, måske endda 112 da det skete. Når han ligefrem besvimer to gange også det med benene - synes klart du skal ringe. 

Der kom flere hen til os, den ene sygeplejerske m. Hun sagde det ikke lignede et anfald men måske lavt blodsukker. Jeg har tænkt på om han måske ikke har fået nok væske i børnehaven. Jeg har også tænkt vokseværk, men så alligevel ikke. Jeg har vurderet at det ikke var nødvendigt at ringe 112 da han kunne rejse sig og svare på spørgsmål efter kort tid og da han fik det bedre efter juice så var jeg rolig. Jeg er også rolig nu. Han har det godt, frisk i hovedet og kontaktbar, men ikke sig selv. Derfor jeg ringer til lægen imorgen tidlig kl 8. 

Anmeld Citér

3. april 2019

xStinepigen

Jeg ville nu altid ringe til lægevagten eller 112 hvis min barn besvimede .. om han så var kontaktbar bagefter eller ej, for det er da ikke normalt bare lige at gå og småbesvime? Håber din dreng får det bedre, og der ikke sker et eller andet med ham i søvne i løbet af natten .. 

Anmeld Citér

3. april 2019

LSS

xStinepigen skriver:

Jeg ville nu altid ringe til lægevagten eller 112 hvis min barn besvimede .. om han så var kontaktbar bagefter eller ej, for det er da ikke normalt bare lige at gå og småbesvime? Håber din dreng får det bedre, og der ikke sker et eller andet med ham i søvne i løbet af natten .. 

Han er nummer tre ud af fire børn jeg har. Jeg ved godt hvornår jeg skal ringe og ikke skal runge. 

Han sover endnu. Og har gjort det hele natten. 

Anmeld Citér

3. april 2019

LSS

Svar fra børnehaven er at han har fået to glas væske. Nu har jeg set de glas de bruger, så det er ikke meget han har fået på en hel dag. 

Anmeld Citér

3. april 2019

MEF

Dehydrering kan godt give muskel kramper og smerter, men jeg synes godt nok at man skal være meget dehydreret hvis man besvimer af det.

Og hvis man er normalt sund og rask, får man heller ikke så lavt blodsukker at man falder om.

Jeg tror ikke det er det. 

Jeg håber jeres læge kan gi et svar.

Anmeld Citér

3. april 2019

LSS

MEF skriver:

Dehydrering kan godt give muskel kramper og smerter, men jeg synes godt nok at man skal være meget dehydreret hvis man besvimer af det.

Og hvis man er normalt sund og rask, får man heller ikke så lavt blodsukker at man falder om.

Jeg tror ikke det er det. 

Jeg håber jeres læge kan gi et svar.

Han er en sund og fuldstændig rask 3 årig dreng.  Han er aldrig syg udover lidt virus ind imellem. Min datter har lidt meget af for lavt blodsukker da hun var mindre, og det husker jeg på en helt anden måde end den måde min søn har det på. 

Den sidste gang hun fik det, der var hun i chok (tror jeg de kaldte det) altså helt væk og reagerede ikke på nogen former for smerte som lægerne på sygehuset påførte hende ej heller på lyde. De målte hendes blodsukker til 2,1 dengang.

han er lige vågnet op og han har bedt om en bolle og noget juice, men han halter stadigvæk.  

Anmeld Citér

3. april 2019

Missyou

Har i været ved lægen?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.