Nyrebækkenbetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

855 visninger
15 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. marts 2019

Anonym trådstarter

Jeg har haft ondt i ryggen i flere dage men efter også at have været kraftig forstoppet i en uge havde vi (kæresten og jeg) troet at det egentlig havde noget med hinanden at gøre eftersom jeg hverken har haft feber eller noget. 

I går aftes fik jeg dog så kraftige smerter at vi måtte til lægevagten der konstaterede nyrebækkenbetændelse i svær grad. Jeg er kommet på  antibiotika kur til de næste 14 dage (normalt er det kun 3 dage). Med lægens anvisning tog jeg 2 i går da jeg kom hjem og har også taget en i morges. 

Men nu begynder jeg at få feber (38) og kulderystelser. Og smerterne er stadig ulidelige. Ville hellere føde et barn på tværs. 

Lægen sagde at jeg ville kunne mærke en forskel allerede efter de første to piller. Men nej jeg mærker ingen forskel. Og nu da feberen også er kommet er jeg meget i tvivl om jeg skal ringe til lægevagten igen eller vente og se. 

Har læst om det og læser der er dødelighed ved denne sygdom hvilket jo gør mig pisse bange. 

Hvad ville i gøre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har haft ondt i ryggen i flere dage men efter også at have været kraftig forstoppet i en uge havde vi (kæresten og jeg) troet at det egentlig havde noget med hinanden at gøre eftersom jeg hverken har haft feber eller noget. 

I går aftes fik jeg dog så kraftige smerter at vi måtte til lægevagten der konstaterede nyrebækkenbetændelse i svær grad. Jeg er kommet på  antibiotika kur til de næste 14 dage (normalt er det kun 3 dage). Med lægens anvisning tog jeg 2 i går da jeg kom hjem og har også taget en i morges. 

Men nu begynder jeg at få feber (38) og kulderystelser. Og smerterne er stadig ulidelige. Ville hellere føde et barn på tværs. 

Lægen sagde at jeg ville kunne mærke en forskel allerede efter de første to piller. Men nej jeg mærker ingen forskel. Og nu da feberen også er kommet er jeg meget i tvivl om jeg skal ringe til lægevagten igen eller vente og se. 

Har læst om det og læser der er dødelighed ved denne sygdom hvilket jo gør mig pisse bange. 

Hvad ville i gøre? 

Ring til din læge eller lægevagten. Kender mange der har været indlagt med det, for st gå antibiotikaen i drop i stedet for. 

Anmeld Citér

18. marts 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ring til din læge eller lægevagten. Kender mange der har været indlagt med det, for st gå antibiotikaen i drop i stedet for. 

Jeg har talt med lægen. Skal lige give det til i eftermiddag. Hvis feberen ikke er faldet eller smerterne forværres bliver jeg indlagt 

Anmeld Citér

18. marts 2019

LSS

Hvordan går det med dig?

Anmeld Citér

18. marts 2019

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Hvordan går det med dig?

Jeg er indlagt på Herlevs nyreafdeling til i morgen hvor de tager flere blodprøver og scanner nyre og bækken på mig. 

Anmeld Citér

19. marts 2019

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

Jeg er indlagt på Herlevs nyreafdeling til i morgen hvor de tager flere blodprøver og scanner nyre og bækken på mig. 

God bedring 

Anmeld Citér

19. marts 2019

Anonym trådstarter

Aisha skriver:

God bedring 

Tak 

Anmeld Citér

19. marts 2019

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Tak 

Hej

Hvordan går det med dig i dag?

Vi har lige været igennem den tur med min datter. Har aldrig set nogen have det så skidt og være så ukontaktbar. :/

Anmeld Citér

19. marts 2019

Anonym trådstarter

Hej

Hvordan går det med dig i dag?

Vi har lige været igennem den tur med min datter. Har aldrig set nogen have det så skidt og være så ukontaktbar. :/

Bedre, men har stadig smerter. Har fået penicilin og antibiotika i drop igår og idag og scanningen af min venstre nyre viste hævelser. 

Men feberen er er væk så jeg er blevet udskrevet men skal til kontrol hos egen læge torsdag for at få tjekker infektionstal. Også skal jeg selvfølgelig være obs på at smerterne ikke tager til eller at jeg får feber igen ellers indlægger de mig igen. 

Uh hvor skrækkeligt  hvor gammel er din datter? Det må være ekstra forfærdeligt på et barn  

Tak fordi du spurgte 

Anmeld Citér

19. marts 2019

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Bedre, men har stadig smerter. Har fået penicilin og antibiotika i drop igår og idag og scanningen af min venstre nyre viste hævelser. 

Men feberen er er væk så jeg er blevet udskrevet men skal til kontrol hos egen læge torsdag for at få tjekker infektionstal. Også skal jeg selvfølgelig være obs på at smerterne ikke tager til eller at jeg får feber igen ellers indlægger de mig igen. 

Uh hvor skrækkeligt  hvor gammel er din datter? Det må være ekstra forfærdeligt på et barn  

Tak fordi du spurgte 

Det var godt at høre. Så går det trods alt frem af 

Hun er fire. Det var så frygtelig at opleve. Det gik fra blærebetændelsen til nyrebækkenbetændelse på under en dag. :/ og det gik virkelig hurtig.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.