Bedste bud på mindre familiehunde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.806 visninger
13 svar
1 synes godt om
6. marts 2019

Anonym trådstarter

Vi har i flere år overvejet, både for og i mod, stor eller lille og ingen beslutning er taget endnu. Vi har flere dage om ugen hvor der er nogen hjemme det meste af dagen og børnene er væk fra 8.15-14.30 de dage vi begge arbejder  Så generelt har vi ok med tid synes jeg selv om det selvfølgelig er bedre man er hjemme altid. 

Er selv vokset op med både en lille og kæmpe hund og troede nok mest på en større race.. Men, vi må nok erkende at det på mange måder vil være nemmere med en lille hund hvis det skal være. 

Den skal max have mellem energiniveau, da vi allerede kan sige vi ikke går tre timer dagligt med den, men hvis den  har lyst kan man lave hyggeture dagligt med små opgaver , evt lidt agility sjov eller sofshygge. Bare ikke husky niveau, det dur slet ikke.

Vi orker ikke en hunderace der gør konstant eller er nervøs anlagt fordi den føler sig truet af gæster, katte, lyde osv, så enkelte hunderacer er selvfølgelig udelukket allerede der.

Ikke for stort jagtgen da vi bor på landet og har katte.. Og der er harer, fasaner, gæs, svaner og rådyr tæt ved. 

Nogen gode bud, på rolig lille familiehund/sofahygger?? 

Prisen er ikke vigtig, den er det mindste problem da der jo er udgifter hver måned alligevel. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2019

Meyer

Profilbillede for Meyer

Vi har en Cavalier King Charles Spaniel, og vi har verdens bedste hund.

Han er simpelthen så sød. 

Det er en race som tilpasser sig familiens aktivitet niveau, og det er en dejlig familie hund. 

Så er det en race som er nem at opdrage. 

Anmeld Citér

7. marts 2019

Soonmom

Jeg tænkte også cavalier, den har klart det bedste temperament til børnefamilier, MEN den fælder sindsygt meget og vi måtte gå af med vores da vi havde kravle børn, da det var umuligt at holde på trods af støvsugning flere gange om dagen

Anmeld Citér

7. marts 2019

tossen93

Tænker en krydsning mellem puddel og cocker spaniel? Så slipper du for den fælder så meget? 

Anmeld Citér

7. marts 2019

Astridj

Jeg tænkte også Cavalier! Evt. Krydset med en puddel mht. Fældning. Det eneste man skal passe på er at finde en god opdrætter, så man undgår køb hos hvalpefabrikker.

Anmeld Citér

7. marts 2019

Janet1989

Jeg vil også foreslå en cavalier King Charles spaniel. Har selv haft en og han var den bedste hund! 

Nu har jeg så en papillon, dejlig lille hund, god ved mig, men dog gør han meget hvis der banker på døren eller hvis naboernes hunde gør (de har endda STORE hunde)

men hunde kan altså opdrages til IKKE at gø  

Anmeld Citér

7. marts 2019

HBV

En bomuldshund vil være mit bedste bud  coton de tulear den blir langhåret men mange vælger at klippe den, "bamseklipning". Den fælder ikke og er allergivenlig og en stille og rolig personlighed. 

Anmeld Citér

7. marts 2019

sandramor

Vi har haft en cavalier King Charles spaniel og var såååå glad for ham men for pokker hvor de fælder desværre fik han som 8 årlig konstateret hjertefejl som mange af dem har så vi måtte aflive ham 

nu har vi 6 år efter fået en hvalp igen... han er 16 uger og af racen Lhasa Apso og verdens skønneste hund og så fælder ham ikke overhovedet 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

7. marts 2019

bøllen

Vi har i flere år overvejet, både for og i mod, stor eller lille og ingen beslutning er taget endnu. Vi har flere dage om ugen hvor der er nogen hjemme det meste af dagen og børnene er væk fra 8.15-14.30 de dage vi begge arbejder  Så generelt har vi ok med tid synes jeg selv om det selvfølgelig er bedre man er hjemme altid. 

Er selv vokset op med både en lille og kæmpe hund og troede nok mest på en større race.. Men, vi må nok erkende at det på mange måder vil være nemmere med en lille hund hvis det skal være. 

Den skal max have mellem energiniveau, da vi allerede kan sige vi ikke går tre timer dagligt med den, men hvis den  har lyst kan man lave hyggeture dagligt med små opgaver , evt lidt agility sjov eller sofshygge. Bare ikke husky niveau, det dur slet ikke.

Vi orker ikke en hunderace der gør konstant eller er nervøs anlagt fordi den føler sig truet af gæster, katte, lyde osv, så enkelte hunderacer er selvfølgelig udelukket allerede der.

Ikke for stort jagtgen da vi bor på landet og har katte.. Og der er harer, fasaner, gæs, svaner og rådyr tæt ved. 

Nogen gode bud, på rolig lille familiehund/sofahygger?? 

Prisen er ikke vigtig, den er det mindste problem da der jo er udgifter hver måned alligevel. 

Vi har en cavapoo , blanding mellem cavalier / puddel . Før havde vi cavalier .

vores er 1 år gammel og simpelthen den skønneste hund ever . Hun er utroligt nem at opdrage , sød og ekstrem kælen. Totalt sofa hund , sidder jeg i sofaen ligger hun ovenpå mig.

min dreng på 9 år er SÅ glad for hende , og de elsker at lege sammen . Hun elsker at lege , gå turer men kræver ikke en masse . Super kvik .

Fælder ikke ,men kræver lidt pelspleje / klipning .

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

7. marts 2019

bøllen

sandramor skriver:

Vi har haft en cavalier King Charles spaniel og var såååå glad for ham men for pokker hvor de fælder desværre fik han som 8 årlig konstateret hjertefejl som mange af dem har så vi måtte aflive ham 

nu har vi 6 år efter fået en hvalp igen... han er 16 uger og af racen Lhasa Apso og verdens skønneste hund og så fælder ham ikke overhovedet 

Det samme her , den skønneste cavalier . Men måtte aflives som 6 årige pga hjertefejl .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.