Efter at jeg stoppede studie, er mange af mine veninder desværre gledet fra mig, selvom jeg ofte har prøvet at få aftaler med dem.. Det er jo så, hvad det er.. Men det gør også, at jeg ikke rigtigt har særlig mange veninder tilbage..
Jeg har tre veninder.. En penneveninde, som jeg har kendt i mange år, men som jeg aldrig har mødt.. En veninde, som også er ven med min kæreste.. Og så en dejlig kvinde, som desværre nogle gange er en lidt stor mundfuld, fordi hun pga. hendes borderline reagerer voldsomt på mange ting..
Derfor savner jeg ofte veninder, som jeg kunne mødes med til en kop kaffe, og som jeg kunne snakke med, når jeg fx er uvenner med kæresten eller andet..
Dette troede jeg så, at jeg kunne få, da jeg startede i mødregruppe..
Jeg er i en mødregruppe med en flok kvinder, som jeg synes er super fantastiske, og jeg synes selv, at vi har det rigtig hyggeligt sammen..
Men her på det sidste er det som om, at de ikke rigtigt gider mig.. Eller også synes de bare ikke, at mødregruppen skal være andet end en mødregruppe?! 
Jeg vil helst ikke afsløre for meget, da jeg ikke ved, om de er herinde..
Men kender I det, at man havde håbet på, at der kunne komme nogle venskaber ud af en flok, og det så viser sig, at det gør der ikke, og man ender med at blive både skuffet og ked af det?
Og hvor fandt I veninder efter I fik børn?
Jeg var i en mødregruppe med nr. 1, som gik i opløsning efter få måneder. Vi var bare alt for forskellige. Men jeg havde håbet inden, at jeg ville kunne få rigtig meget ud af det, men blev skuffet. Jeg havde kun 1 veninde med børn, da jeg fik den første, så håbede også på at kunne få nogle nye veninder med børn gennem mødregruppen. Med nr. 2 kom jeg også med i en mødregruppe, og her havde jeg fra starten af ingen forventninger til noget eller nogen. Jeg havde rigeligt i mit eget liv følte jeg, og jeg havde fået nogle flere gode veninder med børn, så følte faktisk ikke engang behov for en mødregruppe, men gav det en chance.
Her 2 år efter er en af mine aller bedste og tætteste veninder en fra min mødregruppe, og jeg har kun kendt hende i knap 2 år. Der opstod ikke med det samme, men som månederne gik blev vi bare mere og mere fortrolige og begyndte at ses udenfor gruppen. Men det var først efter 7-8 måneder. Nu ses vi hver uge, og faktisk skal jeg med til fødslen af hendes 2. barn som kommer til verden om et par måneder.
Venskaber kan også udvikle sig over tid. Men jeg forstår dig sagtens! Men som en anden skrev må man også sætte sig selv på spil, for at finde nye veninder.
Du kan evt. se om der er nogle Facebook-sider, hvor du kan mødes med andre som også ønsker nye veninder. Det kan også være en terminsgruppe