Mors efternavn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.642 visninger
16 svar
43 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. marts 2019

Anonym trådstarter

Er dette seriøst rigtigt? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2019

Strain

Ja, hvorfor skulle det ikke være rigtigt?

Anmeld Citér

4. marts 2019

Anonym trådstarter

Strain skriver:

Ja, hvorfor skulle det ikke være rigtigt?

Fordi jeg har læst utallige debatter om mor og far som gik fra hinanden inden fødslen, hvor far ikke vil være en del af det men alligevel stiller krav til at barnet skal have hans efternavn. Så undre det mig egentlig bare at denne ikke er blevet bragt på banen. Det var såmænd det hele 

Anmeld Citér

4. marts 2019

2babygirls

Anonym skriver:

Fordi jeg har læst utallige debatter om mor og far som gik fra hinanden inden fødslen, hvor far ikke vil være en del af det men alligevel stiller krav til at barnet skal have hans efternavn. Så undre det mig egentlig bare at denne ikke er blevet bragt på banen. Det var såmænd det hele 

Min søster har aldrig boet med ham hun fik barn med, men præsten dukkede en dag op med en ny dåbsattest hvor faderens navn var på i stedet for min søsters 

Anmeld Citér

4. marts 2019

Anonym trådstarter

2babygirls skriver:

Min søster har aldrig boet med ham hun fik barn med, men præsten dukkede en dag op med en ny dåbsattest hvor faderens navn var på i stedet for min søsters 

What?  Hvad gjorde de så? 

Anmeld Citér

4. marts 2019

migxher

Det giver da fint mening både på sygehus armbånd og mine ungers fødsels attest har der stået dreng xxxx(mit efternavn). det vil de jo så nok have bibeholdt hvis vi ikke har navngivet inden fristen

Anmeld Citér

5. marts 2019

2babygirls

Anonym skriver:

What?  Hvad gjorde de så? 

Hun levede med det indtil her i år, hvor han blev 7,og så ændrede hun det til et fælles efternavn igen. Han har aldrig set sin far, så han behøver ikke den relation fra navnet. 

Anmeld Citér

5. marts 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
2babygirls skriver:

Der må være mere i den historie. Faren kan ikke bare gå uden om moren og få ændret barnets efternavn uden hendes accept. 

Anmeld Citér

5. marts 2019

Christabelle

Mor og meget mere skriver:

Der må være mere i den historie. Faren kan ikke bare gå uden om moren og få ændret barnets efternavn uden hendes accept. 

Tænker jeg også... Har heller aldrig hørt om at en præst "dukker op" med en ny dåbsattest... 

Anmeld Citér

5. marts 2019

2babygirls

Christabelle skriver:

Tænker jeg også... Har heller aldrig hørt om at en præst "dukker op" med en ny dåbsattest... 

Det har du så nu! Han blev døbt det samme efternavn som min søster, og efter nogle. Måneder kom præsten forbi fordi farmand vist havde gjort krav på indflydelse på barnets navn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.