Feber og mørk rundt om øjnene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.915 visninger
21 svar
4 synes godt om
3. marts 2019

Lisette W

Min søn på snart 4 år klagede pludselig over at have fået sand i øjnene. Vi var ikke ude og havde heller været det og vi kunne intet se i hans øje. Kort efter fik han ondt i maven og feber. Mavesmerterne forsvandt hurtigt men flere gange begyndte han at græde fordi det gjorde ondt i øjnene. Han fik en fugtig klud han holdt på pande og over lukkede øjnene og den hjalp. Smerterne er ikke konstante men kommer og går, men så her til eftermiddag er han blevet helt mørk rundt om begge øjne. Det ligner han har det et blåt øje. Hvad kan det være? Er der nogle der har prøvet noget lignende?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2019

Camillos

Lisette W skriver:

Min søn på snart 4 år klagede pludselig over at have fået sand i øjnene. Vi var ikke ude og havde heller været det og vi kunne intet se i hans øje. Kort efter fik han ondt i maven og feber. Mavesmerterne forsvandt hurtigt men flere gange begyndte han at græde fordi det gjorde ondt i øjnene. Han fik en fugtig klud han holdt på pande og over lukkede øjnene og den hjalp. Smerterne er ikke konstante men kommer og går, men så her til eftermiddag er han blevet helt mørk rundt om begge øjne. Det ligner han har det et blåt øje. Hvad kan det være? Er der nogle der har prøvet noget lignende?

Jeg synes klart du skal ringe til vagtlægen . 

Anmeld Citér

3. marts 2019

L-mor

Lisette W skriver:

Feber, ‘blå mærker’ og lysfølsomhed er mulige tegn på meningitis. Jeg synes, du skal ringe 1813/vagtlægen og få ham kigget på.

Anmeld Citér

3. marts 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg ville nok også konsultere vagtlægen. Men vil dog også tilføje, at min søn bruger det med ondt i øjenene som et tydeligt tegn på influenza. Som han siger: jeg kan ikke kigge op eller ned uden det gør ondt. Sådan kan man jo godt have det, ved i influenza. Men er du det mindste i tvivl så ring til vagtlægen 

Anmeld Citér

4. marts 2019

Lisette W

Jeg endte med ikke at ringe 1813 i går. Jeg kunne ikke overskue hvordan jeg skulle komme på hospitalet hvis de ville se ham. ( Jeg har også en søn på 11 månedee og min mand er selv syg) Det mørke fortog sig stille og roligt efter panodil. Jeg var inde hos ham ca en gang i timen hele natten og tjekke ham. Jeg skulle have min mand til læge i dag (Han har feber på 10. døgn uden andre symptomer) og der havde jeg ham med, men lægen var ikke umiddelbart bekymrede og bad os se det an. Men nu er han helt hævet rundt om øjnene og rød. Temperaturen er 93,9 men han er ikke slap. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

4. marts 2019

xStinepigen

Lisette W skriver:

Jeg endte med ikke at ringe 1813 i går. Jeg kunne ikke overskue hvordan jeg skulle komme på hospitalet hvis de ville se ham. ( Jeg har også en søn på 11 månedee og min mand er selv syg) Det mørke fortog sig stille og roligt efter panodil. Jeg var inde hos ham ca en gang i timen hele natten og tjekke ham. Jeg skulle have min mand til læge i dag (Han har feber på 10. døgn uden andre symptomer) og der havde jeg ham med, men lægen var ikke umiddelbart bekymrede og bad os se det an. Men nu er han helt hævet rundt om øjnene og rød. Temperaturen er 93,9 men han er ikke slap. 

Lægevagten .

Anmeld Citér

4. marts 2019

Abracadabra

Lisette W skriver:

Mon ikke både mand og barn har influenza?

Anmeld Citér

4. marts 2019

Camillos

Lisette W skriver:

Hmmm synes da lige i skal få ham undersøgt ordentligt... Med mindre det "bare er feber øjne" er han dårlig? 

Anmeld Citér

5. marts 2019

Lisette W

Abracadabra skriver:

Mon ikke både mand og barn har influenza?

Jeg har også tænkt på influenza, men det er ikke det min mand har, han har ikke ondt nogle steder. Han har udelukkende feber.

Anmeld Citér

5. marts 2019

Lisette W

Camillos skriver:

Hmmm synes da lige i skal få ham undersøgt ordentligt... Med mindre det "bare er feber øjne" er han dårlig? 

Han har haft feber mange gange men han har aldrig haft ondt i øjnene før og de har ikke været hævet før.

Han er ret utilpas men han ligger ikke slapt hen og jeg kan godt på vand og lidt mad i ham. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.