Jeg ved ikke hvad jeg skal ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2019

xStinepigen

Jeg var selv trouble teenager dengang min far og stedmor fandt sammen. En dag stoppede hun op, kiggede på mig og sagde “Sådan der taler jeg ikke til dig, så jeg vil heller ikke have du taler sådan til mig”. Det satte virkeligt et eller andet i mig, at hun lagde det ud på den måde. Og gjorde det faktisk aldrig igen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2019

Janet1989

Hun gør det - netop fordi du lader hende gøre det ... 

sæt foden ned og sæt grænsen! Din mand/faren gør det tydeligvis ikke ! Han virker da alt for blød

Anmeld Citér

3. marts 2019

Tommelise

Din mand må på banen.

Det er vigtigt, at I finder fælles fodslag. Man kan godt have husregler, selv om der er teenagere. Den opførsel er ikke okay.

Anmeld Citér

3. marts 2019

God-mor

Anonym skriver:

Flyttede sammen med min mand da jeg var 17, vi har været sammen i 9 år. Vi har 3 dejlige drenge sammen, og han har en datter fra tidligere forhold. Hun er 14 år.

Jeg har altid haft et anstrengt forhold til hende da hun på ingen måde ønsker at jeg er en del af billedet. 

Men hendes provokerende adfærd overfor mig bliver bare værre. Bad hende i går om at tørre nogle af hendes ting af så jeg kunne blive færdig med rengøring i køkkenet. Det gad hun sku ikke medmindre jeg forlod køkkenet. Jeg gik så grædende derfra da jeg var virkelig var blevet kørt hårdt på den dag af hende. Min mand sprøg hende så hvorfor hun ikke bare kunne gøre hvad jeg havde bedt hende om, hendes svar var "fordi jeg kan" 

Hendes måde at behandle mig på ødelægger mere og mere for vores ægteskab, og ærligt ved jeg ikke hvor længe mere jeg kan holde det ud. Vi har hende i en 7/7 ordning. 

Jeg forsøger virkelig at glæde hende med dit og dat og snakke med hende. Men lige lidt hjælper det. 

Jeg overvejer skilsmisse, mister mere og mere for min mand. Jeg bliver så ked af at han i det mindste ikke forsvare mig og italesætter hendes dårlige adfærd. 

Føler mig så ulykkelig i øjeblikket. Måtte bare lige ud med det.

Det er selvfølgelig ikke i orden. Kan du ikke sætte hende på plads og bede hende respekterer dig, fordi om hun vil det eller ej er du mor til hendes brødre og gift med hendes far, og at du forventer at blive behandlet ordentligt i dit eget hus. Kan godt forstå du bliver kørt ned. Det er slet ikke en ok adfærd, og din mand bør klart træde i karakter og støtte dig, når hans datter opfører sig på den måde overfor dig. 

Har hun aldrig opført sig ordentligt overfor dig? Du har jo alligevel været inde i billedet siden hun var forholdsvis lille. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.