Anonym skriver:
Flyttede sammen med min mand da jeg var 17, vi har været sammen i 9 år. Vi har 3 dejlige drenge sammen, og han har en datter fra tidligere forhold. Hun er 14 år.
Jeg har altid haft et anstrengt forhold til hende da hun på ingen måde ønsker at jeg er en del af billedet.
Men hendes provokerende adfærd overfor mig bliver bare værre. Bad hende i går om at tørre nogle af hendes ting af så jeg kunne blive færdig med rengøring i køkkenet. Det gad hun sku ikke medmindre jeg forlod køkkenet. Jeg gik så grædende derfra da jeg var virkelig var blevet kørt hårdt på den dag af hende. Min mand sprøg hende så hvorfor hun ikke bare kunne gøre hvad jeg havde bedt hende om, hendes svar var "fordi jeg kan" 
Hendes måde at behandle mig på ødelægger mere og mere for vores ægteskab, og ærligt ved jeg ikke hvor længe mere jeg kan holde det ud. Vi har hende i en 7/7 ordning.
Jeg forsøger virkelig at glæde hende med dit og dat og snakke med hende. Men lige lidt hjælper det.
Jeg overvejer skilsmisse, mister mere og mere for min mand. Jeg bliver så ked af at han i det mindste ikke forsvare mig og italesætter hendes dårlige adfærd.
Føler mig så ulykkelig i øjeblikket. Måtte bare lige ud med det.
Har i haft hende 7/7 fra hun var fem, og du har ALTID haft et anstrengt forhold til hende? Det lyder ikke særlig rart at vokse op i.
Du græder fordi hun opfører sig som en teenager?
Forstår godt du synes det er hårdt at være bonusmor. Det har jeg også syntes før i tiden (har en bonuspige på samme alder) men ærlig talt så har pigerne jo ikke valgt os til bonusmødre, de er total prisgivet deres fars valg af kvinde.
Jeg tænker du skal rumme hende, vær lidt kold så tårene ikke løber i utide, sig fra når du føler for det.
Tænk på hvordan det er at være teen. Jeg tror godt du kan.
Hold af hende lidt endnu, snart er hun en skøn ung kvinde, som du har været med til at præge helt fra hun var en lille pige. Du kan godt være stolt <3