Omsorgsgiver skriver:
Kort sagt....jeg er bange for døden. Ikke at jeg er dødsyg. Jeg er frisk, sund og rask, men vi skal alle dø en dag og jeg kan slet ikke forholde mig til det. Ved heller ikke om jeg vil begraves eller brændes, da det er så uvirkeligt for mig at tænke på. Hvad skal I? Har I taget den beslutning??
Jeg håber der er liv efter døden, men der er jo ingen beviser på det desværre. Jeg bliver bare så ked af det når jeg tænker på at den dag jeg dør så er jeg bare væk....så er der ingen MIG mere... så er hele min person væk, mit smil, min latter, mine fodaftryk og stemme er bare væk.... Kun minder om mig og billeder er tilbage. Men der vil jo være helt sort når man dør....
Ved godt at det måske nok er underligt at tænke på, men alligevel så vil jeg bare gerne tage den lidt mere med ro og ikke være så bange. For hvad sker der efter døden?? Hvad tror I??
Døden er en uvirkelig ting, som alligevel er så virkelig at man er nødt til at forholde sig til den. 
Herhjemme taler vi åbent og ærligt om døden og hvad der skal ske når vi ikke er her mere
"it's an empty shell, dispose of it, as you see fit" forstået på den måde at når vores lys er slukket, så er der ikke mere, vi er væk og dermed ret ligeglade med, hvad der videre skal ske.
Jeg ved at jeg vil brændes og min aske skal strøes ud over lille bælt, min mand vil brændes og på de ukendtes og selv vores datter på 12 har ytret ønske om at hun en dag vil brændes.
de minder der er tilbage af dig når du er væk er de største fodaftryk du efterlader "kan du huske" vil bringe minder og smil frem ved alle de der har kendt dig og du vil med sikkerhed have efterladt et grundigt aftryk i dine børn, et aftryk der med garanti afspejler dele af din personlighed og det du var, mens du levede.
Døden er skræmmende, men samtidig er det den vej vi alle skal, det er en af de få garantier vi har i livet.
fortæl folk omkring dig at de er elskede, giv folk på gaden et ekstra smil, selvom dagen er grå og trist, kort sagt giv lidt af dig selv hver eneste dag, så skal du nok få lavet et aftryk der vil bestå