Tage fri eller med

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.174 visninger
15 svar
28 synes godt om
26. februar 2019

Anonym trådstarter

Jeg står i den situation at jeg skal i statsamtet, men da min eks (og vores barn) er bosat i en anden landsdel vil jeg skulle rejse dertil.

Efter at have set på billetter, så kan jeg se at jeg senest skal rejse dagen før om eftermiddagen og kan rejse hjem om eftermiddagen på dagen. Da jeg fortalte det til min nuværende kæreste kom han med en kommentar hvor der ikke var nogen tvivl om at han regnede med at jeg selvfølgelig tager vores fælles barn med. Jeg indrømmede så at jeg tænkte h*n skulle blive hjemme hos ham, men så sagde han at det kunne h*n jo ikke, for han kan "jo ikke nå at hente."

Jeg må indrømme at jeg havde håbet/troet på at han ville høre med arbejde om han måtte gå den time - halvanden tidligere så han kunne nå at hente inden de lukker, eller måske trække på familie og venner i området.

Kan det virkelig passe at jeg skal hive mit barn med halvvejs gennem landet for at sidde alene mens jeg er til møde i op til to timer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg står i den situation at jeg skal i statsamtet, men da min eks (og vores barn) er bosat i en anden landsdel vil jeg skulle rejse dertil.

Efter at have set på billetter, så kan jeg se at jeg senest skal rejse dagen før om eftermiddagen og kan rejse hjem om eftermiddagen på dagen. Da jeg fortalte det til min nuværende kæreste kom han med en kommentar hvor der ikke var nogen tvivl om at han regnede med at jeg selvfølgelig tager vores fælles barn med. Jeg indrømmede så at jeg tænkte h*n skulle blive hjemme hos ham, men så sagde han at det kunne h*n jo ikke, for han kan "jo ikke nå at hente."

Jeg må indrømme at jeg havde håbet/troet på at han ville høre med arbejde om han måtte gå den time - halvanden tidligere så han kunne nå at hente inden de lukker, eller måske trække på familie og venner i området.

Kan det virkelig passe at jeg skal hive mit barn med halvvejs gennem landet for at sidde alene mens jeg er til møde i op til to timer?

Nej, det kan under ingen omstændigheder være rigtigt. Du må slå i bordet og "forlange" at din kæreste lige mander sig op, og tager ansvar.

Anmeld Citér

26. februar 2019

koeapabshicar

Nej det kan på ingen måder være rigtigt. Der er i jo selvfølgelig to voksne om det barn og der forventes det at man hjælpes ad især i så særlige situationer som den du nævner er. Alt andet er bare dårlig stil og underlig opførsel. 

Anmeld Citér

26. februar 2019

Soonmom

Har I ikke nogen bedsteforældre der kan hente?
For det er da hverken holdbart at han skal med eller at din kæreste skal til at tage fri for at kunne hente (self. afhængig af hvad han laver)

Anmeld Citér

26. februar 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Har I ikke nogen bedsteforældre der kan hente?
For det er da hverken holdbart at han skal med eller at din kæreste skal til at tage fri for at kunne hente (self. afhængig af hvad han laver)

Nej, det har vi desværre ikke.

Anmeld Citér

26. februar 2019

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Du har to børn? Din kæreste vil have du skal tage jeres barn med til et møde med din eks omkringe det barn du har med din eks? 

Det lyder skørt. Han må da finde pasning eller tage fri og være sammen med sit barn.

Hvis i ikke har venner eller familie som kan hjælpe, ville det her måske være et oplagt tidspunkt at finde en barnepige eller reservebedste.

Anmeld Citér

26. februar 2019

Soonmom

sommerbarn<3 skriver:

Du har to børn? Din kæreste vil have du skal tage jeres barn med til et møde med din eks omkringe det barn du har med din eks? 

Det lyder skørt. Han må da finde pasning eller tage fri og være sammen med sit barn.

Hvis i ikke har venner eller familie som kan hjælpe, ville det her måske være et oplagt tidspunkt at finde en barnepige eller reservebedste.

Jeg havde forstået det som om der var et barn, så hendes kæreste skulle hente hende og hendes ex's barn.

Hvis det er ts's og hendes nye kærestes fælles barn, så synes jeg også at kæreste skulle steppe op (igen forudsat at han har et job, hvor man "bare" lige kan gå 1 time før)

Anmeld Citér

26. februar 2019

Jixy

Profilbillede for Jixy

Et møde i statsamtet er da ikke noget at tage et barn med til, slet ikke når det kræver at man skal hjemmefra dagen før. Jeg tænker også, at det lige den dag ville være bedst for dig kun at kunne fokusere på dig selv og det der skal foregå. 

Din nuværende kæreste må tage før fri/arbejde hjemme/møde tidligere så han har mulighed for at hente jeres fælles barn. Og ellers må han selv arrangere en anden til at gøre det. Måske en kammerat eller lign.

Anmeld Citér

26. februar 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg havde forstået det som om der var et barn, så hendes kæreste skulle hente hende og hendes ex's barn.

Hvis det er ts's og hendes nye kærestes fælles barn, så synes jeg også at kæreste skulle steppe op (igen forudsat at han har et job, hvor man "bare" lige kan gå 1 time før)

Der er to børn. Den ældste (lad os sige A) bor hos min eks og den yngste (lad os sige C) bor med mig og min nuværende kæreste.

Min kæreste er far til C, og det var derfor jeg tænkte at C godt kunne blive hjemme med sin far mens jeg tog i statsamtet angående A, som er i skole under mødet.

Anmeld Citér

26. februar 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Din paphat af en kæreste må naturligvis tage nogle timer fri eller en halv fridag når det nu er så specielle omstændigheder. Langt ude at han pr definition bare forventer du slæber barnet med. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.