Er lægebesøg nødvendigt ved graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2019

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Du behøver vel ikle hive hele dage ud af kalenderen for en halv times lægebesøg?

Når det er sagt, så er det vist ikle mere end 3-4 besøg hos lægen, og vel stort set det samme ved JM, medmindre der er noget særligt hensyn fx graviditetsbetinget sukkersyge og i den dur.

Jeg arbejder halvanden time fra hvor jeg bor så det er meget af dagen der kommer til at gå med det. 

Men nej ellers har du overordnet ret. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2019

FruStolpe

Altså jeg fravalgte mine lægebesøg. Men kun fordi jeg blev fulgt hver 2.uge på svanger ambulatoriet, med bt, urin Sticks og scanninger. 

Så man kan sagtens fravælge det, det er kun et tilbud 

Anmeld Citér

25. februar 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg arbejder halvanden time fra hvor jeg bor så det er meget af dagen der kommer til at gå med det. 

Men nej ellers har du overordnet ret. 

Så beder du da bare om en morgen eller sen eftermiddagstid 

Anmeld Citér

25. februar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg syntes også jeg rendte unødvendigt meget. Når man kun er ved lægen en gang i året for at forny p-piller, så er 4 aftaler + 3-4 aftaler hos jm OG 2 scanninger, ret meget 

Hvis jeg blev gravid igen ville jeg vælge læge fra. Mine lægebesøg var SÅ ligegyldige. Han tog ikke engang notits af at måle mit sf mål flere cm mindre end jm havde gjort 3 uger forinden. Han indrømmede også blankt at alt det der var mere jm's område end hsns. SÅ skulle der komme en næste gang, ville jeg komme hvis noget føltes forkert og ellers ikke.  

Anmeld Citér

25. februar 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg syntes også jeg rendte unødvendigt meget. Når man kun er ved lægen en gang i året for at forny p-piller, så er 4 aftaler + 3-4 aftaler hos jm OG 2 scanninger, ret meget 

Hvis jeg blev gravid igen ville jeg vælge læge fra. Mine lægebesøg var SÅ ligegyldige. Han tog ikke engang notits af at måle mit sf mål flere cm mindre end jm havde gjort 3 uger forinden. Han indrømmede også blankt at alt det der var mere jm's område end hsns. SÅ skulle der komme en næste gang, ville jeg komme hvis noget føltes forkert og ellers ikke.  

Det lige præcis sådan jeg også har det og samme oplevelse/erfaring jeg har med lægebesøgene også. Han målte heller intet  så selv der levede han mindre. 

Anmeld Citér

25. februar 2019

Christabelle

Altså jeg kunne sagtens have undværet 2. og 3. graviditetsundersøgelse hos lægen. Og jeg vil helt sikkert også vælge de to fra hvis vi skal have en nr 3. Synes de to besøg er uendeligt ligegyldige. Min jm tjekkede også for blærebetændelse. Hvis den slog ud så skulle jeh forbi lægen med en urinprøve. 

Anmeld Citér

25. februar 2019

fehår

Jeg har netop besluttet mig for at droppe 2. graviditetsundersøgelse denne gang, fordi jeg ikke har tid denne uge og først vil kunne få en ny tid, når jeg alligevel skal til jordemoder. 

Jeg har i stedet målt mit blodtryk herhjemme og smutter forbi sygehuset og stixer min urin selv. De har stix på toilettet, og man skal selv stixe til jordemoderkonsultation alligevel. Hjertelyd er min læge elendig til at finde, og SF-mål var også helt skævt sidst, så det går jeg ikke glip af. 

Hvis bare man passer på sig selv og holder styr på de vigtigste ting, kan jeg ikke se noget problem i at droppe undersøgelsen.

PS. Jeg er rhesus negativ og skal derfor have taget en blodprøve ved 2. graviditetsundersøgelse. Den har min søde læge dog lavet en henvisning på, så jeg kan klare det på sygehuset tidligt om morgenen, når jeg har tid. Bare en obs, hvis andre overvejer at droppe undersøgelsen og også er rhesus negative.

Anmeld Citér

25. februar 2019

Venica

Jeg kan på sin vis godt forstå dig. Efter min graviditet følte jeg også at jeg havde været alt for meget til lægen, også fordi jeg heldigvis aldrig kommer der næsten. Men så igen, jeg føler nok det var unødvendigt fordi alt var præcis som det skulle være. 

Havde man fundet ud af noget var galt, så havde jeg jo været lykkelig for at jeg tog afsted, og så havde tiden jo ikke været “spildt”. 

Hellere forebygge end at helbrede som man siger :-) 

man er ikke tvunget til at gå til sine lægen, men når nu man har muligheden synes jeg bare du skal “bide i det sure æble”. Bare fordi: hvis nu ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.