Er lægebesøg nødvendigt ved graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

913 visninger
17 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. februar 2019

Anonym trådstarter

Ja som overskriften lyder, så er mit spørgsmål om det virkelig er nødvendigt at rende til de kontroller osv. Ved lægen uder en evt tredje graviditet??

Jeg har været gravid to gange tidligere og der har ingen problemer været under nogen af dem. Fejler ikke noget og er efter egen mening sund og rask. 

Vi ønsker meget en nr tre her i huset, men bare tanken om alle de aftaler man får under en graviditet igen gør mig gråhåret før tid. Er det en mulighed at fravælge lægebesøg og selvfølgelig gå til jordemor tiderne.?

Syntes ærlig talt det var lidt fjollet under anden graviditet at rende til de lægeaftaler. 

Hold en pæn tone tak. Spørg kun fordi jeg ikke ved hvad mulighederne er. Men læge er vel en frivillige ting af gå til ikke. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2019

AlwaysAno

Synes det lyder som en rigtig dårlig ide. Men når det så er sagt synes jeg lægebesøgene er vigtigere end jordemoderbesøgene.

Anmeld Citér

25. februar 2019

Anonym

Det hele er jo ganske frivilligt - både jordemoder og læge, så man kan vælge helt som man ønsker  Jeg har ikke følt behov for alle mine i de tidlige dele af graviditeten, hverken jordemoder eller læge ...

Anmeld Citér

25. februar 2019

Anonym trådstarter

AlwaysAno skriver:

Synes det lyder som en rigtig dårlig ide. Men når det så er sagt synes jeg lægebesøgene er vigtigere end jordemoderbesøgene.

Hvorfor ? Han lavede jo de samme undersøgelser som hun gjorde. Blodtryk, urinprøve og endda mere ved også at lytte og føle til baby. Men tak for svaret. 

Anmeld Citér

25. februar 2019

Soonmom

Jeg synes ikke man går til læge så tit er det ikke kun 2-3 gange ?

Jeg er tredjegangs og synes ikke det er slemt på trods af ekstra tider pga ssf i tidligere graviditeter. 

Jeg ville ikke droppe lægetiderne, da man jo også får kontrolleret sin urin der og det er altså meget godt mht blærebetændelse,, det tjekker jordmoder jo ikke for 

Anmeld Citér

25. februar 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Ja som overskriften lyder, så er mit spørgsmål om det virkelig er nødvendigt at rende til de kontroller osv. Ved lægen uder en evt tredje graviditet??

Jeg har været gravid to gange tidligere og der har ingen problemer været under nogen af dem. Fejler ikke noget og er efter egen mening sund og rask. 

Vi ønsker meget en nr tre her i huset, men bare tanken om alle de aftaler man får under en graviditet igen gør mig gråhåret før tid. Er det en mulighed at fravælge lægebesøg og selvfølgelig gå til jordemor tiderne.?

Syntes ærlig talt det var lidt fjollet under anden graviditet at rende til de lægeaftaler. 

Hold en pæn tone tak. Spørg kun fordi jeg ikke ved hvad mulighederne er. Men læge er vel en frivillige ting af gå til ikke. 

Det er fire undersøgelser v. lægen. Er det så voldsomt?

Men jo, der er tale om et tilbud, ikke tvang. 

Anmeld Citér

25. februar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det hele er jo ganske frivilligt - både jordemoder og læge, så man kan vælge helt som man ønsker  Jeg har ikke følt behov for alle mine i de tidlige dele af graviditeten, hverken jordemoder eller læge ...

Tak for dit svar.  det nemlig det føler intet behov for lægebesøgene efter de sidste to graviditet.

Når det sagt ville jeg jo også til hver en tid få en tid hos ham hvis jeg følte noget ikke var som det skulle være.

Føler bare også der er mange dage som man skal tage ud af kalenderen bare for en halv time hos læge for noget jordmor også undersøger.

Anmeld Citér

25. februar 2019

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Det er fire undersøgelser v. lægen. Er det så voldsomt?

Men jo, der er tale om et tilbud, ikke tvang. 

Jeg synes faktisk det voldsomt meget  men det med alle aftaler som kommer i løbet af en graviditet. Er stadigvæk i for og imod proces også derfor jeg spørger her. Vil godt høre jere erfaringer og holdninger. Kan også være i har noget pointer jeg ikke har set. tak for svaret. 

Anmeld Citér

25. februar 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg synes ikke man går til læge så tit er det ikke kun 2-3 gange ?

Jeg er tredjegangs og synes ikke det er slemt på trods af ekstra tider pga ssf i tidligere graviditeter. 

Jeg ville ikke droppe lægetiderne, da man jo også får kontrolleret sin urin der og det er altså meget godt mht blærebetændelse,, det tjekker jordmoder jo ikke for 

Ved ikke om jordemor kun tjekket for sukker i urinen eller om hun også tjekker for betændelse. 

Anmeld Citér

25. februar 2019

Mom

Profilbillede for Mom

Du behøver vel ikle hive hele dage ud af kalenderen for en halv times lægebesøg?

Når det er sagt, så er det vist ikle mere end 3-4 besøg hos lægen, og vel stort set det samme ved JM, medmindre der er noget særligt hensyn fx graviditetsbetinget sukkersyge og i den dur.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.