Ørevoks eller betændelse ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2019

Lea2787

Profilbillede for Lea2787
Abracadabra skriver:

Jeg er ret bekymret for antibiotikaresistens. Og det er jo desværre bevist, at antibiotika nedsætter kroppens eget forsvar mod ny infektion. Så jeg forsøger at undgå antibiotika så lang tid som muligt - når det handler om øvre luftvejsinfektioner, som jo meget hyppigt er virus (50%). 

Åh, hvor er jeg bare rørende enig. Det er skræmmende som antibiotika misbruges i mange tilfælde, og jeg håber virkelig, at vi kan få bremset resistensudviklingen!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2019

Lykkeligmoraltid

Profilbillede for Lykkeligmoraltid
Tjullehej skriver:

det kan jeg næsten garantere dig det ikke er  når det løber og dit barn har feber. Ørevoks er voksagtigt dvs hårdt.

Jeg ville tage til en vagtlæge

Det sad i øret gult og så lidt vådt ud så det er derfor jeg tænker det ikke bare er ørevoks 

Anmeld Citér

24. februar 2019

Lykkeligmoraltid

Profilbillede for Lykkeligmoraltid
Abracadabra skriver:

Ja, man vinder som regel ikke meget. Og vi skal nok til at være mere tilbageholdende med antibiotika. Vi slår ved hver kur en stor del af normalfloraen i tarmen ihjel, og dét er nok meget farligere, end vi hidtil har troet. 

Præcis 

min læge sagde sidste gang hans bedste råd er Panodil til natten det er næsten vigtigere en penecillinen 

men vi skal til ørelægen imorgen tidlig så må jo se hvad de siger... tænker så længe han vil sove er der ingen grund til at kører 30 km for at få tjekket ørene nu  

Anmeld Citér

24. februar 2019

Anonymor

Lykkeligmoraltid skriver:

Det sad i øret gult og så lidt vådt ud så det er derfor jeg tænker det ikke bare er ørevoks 

Det er selvfølgelig lidt anekdotisk, men min søn døjer rigtig meget med meget ørevoks, i en grad hvor det sådan kommer ud af ørene og vi flere gange har været overbevist om det var betændelse, fordi der dagligt sidder fedtede kager af voks i øret hvor man kan se det og ofte bevæger sig ud i de ydre øre. Vi har fået det undersøgt flere gange, og i vores tilfælde er det voks, vores søn overproducerer det simpelthen.. 

Anmeld Citér

24. februar 2019

MinC

Jeg har også et ørebarn. Når han har mellemørebetændelse, så er det ikke sådan gult og sidder inde i øret, men mere ala tyk snot, som løber ud. Vi er heller ikke i tvivl. Han får feber, vi giver Panodil og kort tid efter topper det og han får rigtig ondt. Der går hul på trommehinden, betændelsen kommer ud, feberen går væk dagen efter og så har han et par dage, hvor det kan flyde lidt. 

Der er ingen grund til at tage til vagtlæge. De kigger i øret og siger enten at de ser fine ud eller at der er betændelse, I skal give Panodil og søge læge hvis det stadig flyder efter to døgn. Sådan er det i hvert fald altid her. 

Anmeld Citér

24. februar 2019

AlwaysAno

Jeg tænker du bare skal give Panodil hvis han har ondt og så vente og høre hvad lægen siger i morgen. Det er i hvert fald ikke noget at belemre vagtlægen med. Den ene af mine børn er ørebarn så det basker og hver gang han har haft møb har det kunnet klares med øredråber. Men møb er aldrig så akut at man skal kontakte lægevagten.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.