Ørevoks eller betændelse ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.411 visninger
15 svar
6 synes godt om
24. februar 2019

Lykkeligmoraltid

Profilbillede for Lykkeligmoraltid

min søn har døjet med væske i ørene lang tid, og når jeg kigger i hans ører er der noget gult jeg er i tvivl om det er betændelse jeg synes nemlig det ser lidt vådt ud hvis det giver mening nogle som har lidt erfaring på det område? Han har os gået feber men har selv lige ligget syg så om det er derfor han har feber eller det er ørene er ikke til at vide 

Vi har tid til ørelægen imorgen tidlig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2019

Babilooo

Lykkeligmoraltid skriver:

min søn har døjet med væske i ørene lang tid, og når jeg kigger i hans ører er der noget gult jeg er i tvivl om det er betændelse jeg synes nemlig det ser lidt vådt ud hvis det giver mening nogle som har lidt erfaring på det område? Han har os gået feber men har selv lige ligget syg så om det er derfor han har feber eller det er ørene er ikke til at vide 

Vi har tid til ørelægen imorgen tidlig.

Ørebetændelse kan gøre super ondt! Jeg ville faktisk tage afsted til vagtlægen og få penicilinkur med det samme. Det bliver værre over natten og det er syn. Hvis der er decideret feber plus løbende betændelse ja så var jeg taget afsted da jeg opdagede det.

held og lykke og god bedring - fra en der fik ørebetændelse altid som barn og selv har to ørebørn.

Anmeld Citér

24. februar 2019

Babilooo

Tjullehej skriver:

Ørebetændelse kan gøre super ondt! Jeg ville faktisk tage afsted til vagtlægen og få penicilinkur med det samme. Det bliver værre over natten og det er syn. Hvis der er decideret feber plus løbende betændelse ja så var jeg taget afsted da jeg opdagede det.

held og lykke og god bedring - fra en der fik ørebetændelse altid som barn og selv har to ørebørn.

Jeg får faktisk ALTID tjekket ørene på mine drenge når der er feber. Og det er sjældent det slår fej. Det er ret tit det sætter sig på ørene hos dem. 

Anmeld Citér

24. februar 2019

Lykkeligmoraltid

Tjullehej skriver:

Jeg får faktisk ALTID tjekket ørene på mine drenge når der er feber. Og det er sjældent det slår fej. Det er ret tit det sætter sig på ørene hos dem. 

Nu var det os mere fordi jeg var i tvivl om det var ørevoks 

Anmeld Citér

24. februar 2019

Babilooo

Nu var det os mere fordi jeg var i tvivl om det var ørevoks 

det kan jeg næsten garantere dig det ikke er  når det løber og dit barn har feber. Ørevoks er voksagtigt dvs hårdt.

Jeg ville tage til en vagtlæge

Anmeld Citér

24. februar 2019

Abracadabra

Tjullehej skriver:

det kan jeg næsten garantere dig det ikke er  når det løber og dit barn har feber. Ørevoks er voksagtigt dvs hårdt.

Jeg ville tage til en vagtlæge

Det ville jeg godt nok ikke! Jeg ville give Panodil, hvis barnet havde ondt og ellers se an til i morgen, hvor barnet skal ses af ørelæge. 

Men jeg vil også gøre meget for at undgå antibiotika. 

Anmeld Citér

24. februar 2019

Babilooo

Det ville jeg godt nok ikke! Jeg ville give Panodil, hvis barnet havde ondt og ellers se an til i morgen, hvor barnet skal ses af ørelæge. 

Mine har så aldrig kunne slå det ned selv og har altid haft behov for pinicilin. Her er der ørebetændelse som flyder ud af øret. Så jeg ville ikke vente. Men sådan er vi jo forskellige.

Jeg har to ørebørn og har selv været det.. så min grænse før at jeg reagere er nok også hurtigere end andre.

Anmeld Citér

24. februar 2019

Abracadabra

Tjullehej skriver:

Mine har så aldrig kunne slå det ned selv og har altid haft behov for pinicilin. Her er der ørebetændelse som flyder ud af øret. Så jeg ville ikke vente. Men sådan er vi jo forskellige.

Jeg har to ørebørn og har selv været det.. så min grænse før at jeg reagere er nok også hurtigere end andre.

Jeg er ret bekymret for antibiotikaresistens. Og det er jo desværre bevist, at antibiotika nedsætter kroppens eget forsvar mod ny infektion. Så jeg forsøger at undgå antibiotika så lang tid som muligt - når det handler om øvre luftvejsinfektioner, som jo meget hyppigt er virus (50%). 

Anmeld Citér

24. februar 2019

Lykkeligmoraltid

Abracadabra skriver:

Min læge fortalte mig os en gang så klare kroppen tit det selv antibiotika går bare ind og måske forkorter det i nogle dage  

Anmeld Citér

24. februar 2019

Abracadabra

Lykkeligmoraltid skriver:

Min læge fortalte mig os en gang så klare kroppen tit det selv antibiotika går bare ind og måske forkorter det i nogle dage  

Ja, man vinder som regel ikke meget. Og vi skal nok til at være mere tilbageholdende med antibiotika. Vi slår ved hver kur en stor del af normalfloraen i tarmen ihjel, og dét er nok meget farligere, end vi hidtil har troet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.