Konfirmation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

758 visninger
14 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. februar 2019

Carina:-)

Er ved at planlægge næste konfirmation som er næste år.

Da de store blev konfirmeret var det med taler sange osv.

Men de sidste konfirmationer vi har været til ,har det ikke været så udbredt.

Det er så et par år siden - så nu tænker jeg det måske er helt stoppet med de klassike fest sange og taler til konfirmationer?

Er det rigtigt.og hvad gør man så?

Har kigget lidt pånoget stand up for at der bare skal være et eller andet ... men hvad er der ellers ?

Eller gør man ikke noget ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2019

Christabelle

Jeg var til 2 konfirmationer i 2017 og der var sange og taler ved begge 

Anmeld Citér

23. februar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg kender flere forældre der har det enormt dårligt med taler, og hvor børnene heller ikke synes det er en fed situation, så de har fundet  lidt alternativer eller ingenting. 

En lavede en rap sammen med konfirmandens søskende, så det blev knapt så formelt, men mere et humoristisk indslag, men med lidt samme sjove små anekdoter indflettet, som i en tale. 

En anden lavede en stor scrapbog med minder og små tekster.

Anmeld Citér

23. februar 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

min niece blev konfirmeret for et år siden, og der var der et par taler.

Anmeld Citér

23. februar 2019

Loa

Gør man ikke lige det man har lyst til og føler for?

Hvis det er for ens eget barn tænker jeg?

Anmeld Citér

23. februar 2019

Loa skriver:

Gør man ikke lige det man har lyst til og føler for?

Hvis det er for ens eget barn tænker jeg?

Det gør man vel- og alligevel gør mange nok nogle ting pga traditioner. 

Jeg er ikke specielt vild med suppe steg og is fester.- men det var det der var in da de store blev konfirmeret og derfor gjorde man sådan.

Eller mange gjorde - inkl os   

Og når jeg spørger min 13 årige om hvad han vil er det en trækken på skuldrene og " det bestemmer du"

Så nu kunne jeg godt tænke mig at vide om det traditionelle til konfirmationer staidig var in eller ej - så derfor mit spørgsmål

For så ville jeg følge strømmen som den lemming jeg er 

Anmeld Citér

23. februar 2019

Mor11 skriver:

Jeg kender flere forældre der har det enormt dårligt med taler, og hvor børnene heller ikke synes det er en fed situation, så de har fundet  lidt alternativer eller ingenting. 

En lavede en rap sammen med konfirmandens søskende, så det blev knapt så formelt, men mere et humoristisk indslag, men med lidt samme sjove små anekdoter indflettet, som i en tale. 

En anden lavede en stor scrapbog med minder og små tekster.

Hmm ja det var også en mulighed.

Har været til en hvor der blev lavet et lysbillede show over rollingens liv - og det var da meget sjovt men nok mere forældrene end hovedpersonen der syntes det . 

Min dreng er bedøvende ligeglad og mener det bare er noget jeg skal styre . og jeg må indrømme at jeg hælder mere til noget underholdning ala stand up med yngslings komikeren frem for en række endeløse sange og taler der alligevel ikke siger ret mange noget. ...

Men samtidig så er det jo også sådan at man synes man skal til noget så traditionelt som en konfirmation tit er - skal gøre som alle andre 

Anmeld Citér

23. februar 2019

Tommelise

Hvad med en kahoot quiz. 

Det er den der quiz, hvor gæsterne kan deltage via deres mobiltelefon, hvor de skal svare på/gætte forskellige ting om konfirmanden. 

Det var et indslag til min nieces konfirmation sidste år, og det var ret sjovt.

Anmeld Citér

24. februar 2019

Ena

Carina:-) skriver:

Er ved at planlægge næste konfirmation som er næste år.

Da de store blev konfirmeret var det med taler sange osv.

Men de sidste konfirmationer vi har været til ,har det ikke været så udbredt.

Det er så et par år siden - så nu tænker jeg det måske er helt stoppet med de klassike fest sange og taler til konfirmationer?

Er det rigtigt.og hvad gør man så?

Har kigget lidt pånoget stand up for at der bare skal være et eller andet ... men hvad er der ellers ?

Eller gør man ikke noget ? 

Til samtlige konfirmationer, jeg har været til, har der været både taler og sange. Og jeg bevæger mig ellers ikke i specielt traditionsbundne miljøer 

Anmeld Citér

24. februar 2019

Tommelise skriver:

Hvad med en kahoot quiz. 

Det er den der quiz, hvor gæsterne kan deltage via deres mobiltelefon, hvor de skal svare på/gætte forskellige ting om konfirmanden. 

Det var et indslag til min nieces konfirmation sidste år, og det var ret sjovt.

Mega god ide -tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.