Ingen lyst til sex - overhovedet!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.810 visninger
14 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. februar 2019

Anonym trådstarter

Piger hjælp mig. Totalt tabu problem, men efter jeg har fået mit andet barn for 1,5 år siden har jeg totalt mistet min lyst til sex. Den har aldrig været enormt stor, men nu er den fuldstændigt forsvundet. Jeg elsker min mand, og for ham er det et stort problem at jeg ikke har lyst. Han spørger dagligt efter et blowjob, og et eller andet sted, tror jeg det er i protest/frustration at han gør det fordi han lyst stadig er intakt. Det fylder meget og er virkeligt et problem for vores samliv. 

Har forsøgt at gøre det helt mekanisk, og tvinge mig selv til det, men det virker på en måde så frastødende, og hjælper ihvertfald ikke på lysten. 

Selv tænker jeg at den naturlige forklaring skal findes i at jeg har haft en del at se til. At blive mor igen, starte på nyt arbejde, have nye rutiner, og så faktisk finde mit drømmejob og skifte til det. Tænker jeg har haft så meget at se til at jeg ikke har ro til at mærke mig selv og min krop. 

Vi har snakket om det ti tusinde gange og lavet strategier for at starte op med bare at kysse og kramme noget mere, nusse og være nærværende og så skrue op efterhånden som lysten meldte sig. Men INTER sker. 

Hvad tænker I jeg skal gøre? Håber I har nogle gode råd..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2019

Abracadabra

Der findes en helt fremragende bog om emnet, der hedder ‘ikke i år, skat’, hvor 8-10 par fortæller om deres problemer omkring netop dét emne. Den er virkelig let læst, og du vil formentlig virkelig føle dig set og mødt. Den kan lånes gratis på e-reolen. 

Anmeld Citér

11. februar 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Der findes en helt fremragende bog om emnet, der hedder ‘ikke i år, skat’, hvor 8-10 par fortæller om deres problemer omkring netop dét emne. Den er virkelig let læst, og du vil formentlig virkelig føle dig set og mødt. Den kan lånes gratis på e-reolen. 

Tak, den vil jeg straks læse!

Anmeld Citér

11. februar 2019

B&J

Ellers gå til lægen måske kan hun sende dig/ jer videre, så i kan få en ide om hvad i skal gøre som par osv 

Anmeld Citér

11. februar 2019

Babilooo

Hvad bruger du af prævention. Nogle typer af prævention har manglende sexlyst som bivirkning. 

Anmeld Citér

11. februar 2019

Anonym

Hvilken prævention bruger i?

Jeg mistede i en periode fuldstændig lysten! Og normalt har jeg altid haft et meget aktivt sexliv. 

Jeg forsøgte i flere måneder er finde forklaring - ny baby, stress osv. Indtil jeg kom i tanke om at det passede med at jeg startede p-piller. Jeg droppede pillerne og efter 2-3 uger var jeg fuldstændig tilbage. Jeg opdagede at det ikke kun havde påvirket min sexlyst, men også mit humør generelt, så det var som om en sky lettede fra mit hovede. 

Jeg vil aldrig mere bruge prævention med hormoner!

Anmeld Citér

11. februar 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Hvad bruger du af prævention. Nogle typer af prævention har manglende sexlyst som bivirkning. 

Det har jeg slet ikke skænket en tanke. Bruger p-piller..

Anmeld Citér

11. februar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvilken prævention bruger i?

Jeg mistede i en periode fuldstændig lysten! Og normalt har jeg altid haft et meget aktivt sexliv. 

Jeg forsøgte i flere måneder er finde forklaring - ny baby, stress osv. Indtil jeg kom i tanke om at det passede med at jeg startede p-piller. Jeg droppede pillerne og efter 2-3 uger var jeg fuldstændig tilbage. Jeg opdagede at det ikke kun havde påvirket min sexlyst, men også mit humør generelt, så det var som om en sky lettede fra mit hovede. 

Jeg vil aldrig mere bruge prævention med hormoner!

Det virker faktisk mega logisk, og kunne også sagtens hænge sammen med det hele herhjemme. 

Dog har jeg virkeligt brug for p-piller for at styre min cyklus. Den er bare langt ude. Men okay, der må findes alternativer uden samme mængde hormoner?! 

Anmeld Citér

11. februar 2019

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Ellers gå til lægen måske kan hun sende dig/ jer videre, så i kan få en ide om hvad i skal gøre som par osv 

Det har jeg også overvejet. Det er bare ikke det fedeste at skulle ��

Anmeld Citér

11. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Det virker faktisk mega logisk, og kunne også sagtens hænge sammen med det hele herhjemme. 

Dog har jeg virkeligt brug for p-piller for at styre min cyklus. Den er bare langt ude. Men okay, der må findes alternativer uden samme mængde hormoner?! 

Ja, din læge må hjælpe dig med at finde et alternativ. Det er da i hvert fald et forsøg værd! Jeg fik p-piller inden jeg fik børn også og der var der ikke noget problem, men da jeg startede op igen, opstod problemerne. så det kan altså godt opstå, selv om man tidligere ikke har haft nogen gener.

Jeg har i stedet fået en kobber spiral. Den kan man jo ikke bruge til at styre sin cyklus, men så er jeg helt sikker på at jeg ikke får flere kunstige hormoner.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.