Nelli86 skriver:
Wow så fik jeg da lige læst og påskrevet! Men det er nu godt nok.. jeg har mistet noget af mig selv i det med min eks.. og ja, i har sq ret.. det er aaaalt for tidligt med et nyt forhold og især med en fyr der heller ikke er god for mig. Jeg kan ikke mærke mine egne grænser samt sætte dem lige pt og derfor er jeg en stor forvirring lige for tiden (grundet det jeg har været igennem) Jeg starter i behandling hos en psykiater om en måned så jeg får noget hjælp til at få bearbejdet alt det der har været. Men tak for jeres svar selvom det er med hård tone. Og NEJ jeg er ikke en troll. Bare en kvinde der har det pisse svært.
Du er desværre gået fra ét usundt forhold til et andet. Det er slet ikke så ualmindeligt. Du har været så vant til at være dørmåtte at du har svært ved at se, hvor meget din nye kæreste træder på dig.
Din nye kæreste er bestemt ikke varm og sød.
Han overskrider dine grænser, og han presser på for at få et barn med dig efter mindre end 2 måneder.
Og han giver dig ansvaret for sit liv - hvis han ikke har dig, "så kan det hele være ligemeget, og så går han tilbage til sit gamle liv".
Den skal du ikke hoppe på - hans liv og valg er hans ansvar.
Jeg synes bestemt også, det er grænseoverskridende at tale om sin ekskærestes kønsdele.
Du har brug for at lære at mærke dine grænser og for at få et større selvværd.
Det er supergodt, at du begynder i behandling.
Jeg synes, du skal vælge singlelivet i et godt stykke tid.
Du skal finde dig selv og dine egne værdier. Din eks har sandsynligvis skubbet dine grænser så langt, at du ikke rigtigt kan mærke dig selv.
Du kan godt klare dig uden en kæreste. Du har værdi i dig selv, og du skal gerne komme dertil, hvor en kæreste er en bonus - ikke en nødvendighed. Du er ikke afhængig af en mand.
Den dag, du så er klar til en ny kæreste - så er der meget større chancer for, at du vælger en god mand og får et sundt forhold.