Følelser og tanker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.036 visninger
17 svar
19 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. februar 2019

Anonym trådstarter

Hej skønne damer! 

Jeg håber måske i kan hjælpe lidt. Sagen er at min kæreste og jeg har en søn på 5 mdr, vi har været igennem en hård periode pga kommunen. 

Han er et naturmenneske og et RODhoved og sportsnørd. 

Jeg er mere, et ordensmenneske, og mere hjemme hygge. Nå men sagen er, at når fx vores søn skal ha en tør ble, eller lignede. Så spørg han sådan set? Istedet for at gøre det? Han er meget usikker, omkring vores søn. Fx gå tur med barnevogn, hvis han er sulten er han ikke så meget for det skulle give sutteflaske når det er? I det han ikke ved hvordan han skal håndtere det.

jeg har forklaret ham flere gange, hvordan han skal gør det - og tage sig sammen med at hjælpe til herhjemme. Det går os meget godt et par dage, så er det ved det gamle igen ��‍♀️. Pt er han arbejdsløs. 

Nå men sagen er? Mine følelser for ham, er ikke som de har været ��. Jeg tænker hver dag, jeg prøver alt ��. 

Tips og råd søges med åbne arme ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det mest oplagte er vel at du kommer lidt ud af hjemmet en gang i mellem så han får prøvet at stå på egne ben med barnet og at det nok skal gå helt fint. 

Og lad ham finde sine egne måder at gøre tingene på. Du skriver ikke noget om at du retter på ham men hvis han evt har en følelse af du synes han gør tingene forkert så bliver det i hvert fald ikke bedre.

Anmeld Citér

3. februar 2019

Abracadabra

Er I meget unge? Hvorfor er kommunen med på sidelinien? 

Anmeld Citér

3. februar 2019

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Det mest oplagte er vel at du kommer lidt ud af hjemmet en gang i mellem så han får prøvet at stå på egne ben med barnet og at det nok skal gå helt fint. 

Og lad ham finde sine egne måder at gøre tingene på. Du skriver ikke noget om at du retter på ham men hvis han evt har en følelse af du synes han gør tingene forkert så bliver det i hvert fald ikke bedre.

Jeg er ude engang imellem, og jeg guider ham og viser  ham hvordan man gør det? Igår fx var jeg væk næsten  hele dagen, og han var alene med ham. Den eneste jeg nærmest savnede var min søn. 

Jeg giver ham råd - men alligevel spørg han fx om han skal skifte hans ble eller lignede istedet for at gør det ��‍♀️

Anmeld Citér

3. februar 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Er I meget unge? Hvorfor er kommunen med på sidelinien? 

Jeg er 26 og han er 25. 

Pga vi blev indberettet, men vores sag er slut nu.

Anmeld Citér

3. februar 2019

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg er 26 og han er 25. 

Pga vi blev indberettet, men vores sag er slut nu.

Kan det tænkes han bare er usikker? 5 mdt gammel baby og kommunen indover? Det kan da gøre selv den sejeste usikker 

Anmeld Citér

3. februar 2019

Anonym

Han er vel usikker på det han gør, fordi han er bange for at gøre det forkert, og fordi kommunen har været inde over? At kommunen er indblandet, kan virkelig gøre en usikker på sine egne evner. 

I stedet for måske at tage ud nærmest en hel dag, så nøjes med et par timer af gangen evt. Og så komme hjem og bekræfte jeres barn er glad, og det bare ser ud til at køre? Ros ham, hvis alt er som det skal være? 

Når han spørger, fortæller du ham hvad han skal gøre, eller viser du ham det? Evt stå ved sidelinjen, så han selv gør det, men at du guider ham igennem? Så kan det være han får modet? 

Anmeld Citér

3. februar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Han er vel usikker på det han gør, fordi han er bange for at gøre det forkert, og fordi kommunen har været inde over? At kommunen er indblandet, kan virkelig gøre en usikker på sine egne evner. 

I stedet for måske at tage ud nærmest en hel dag, så nøjes med et par timer af gangen evt. Og så komme hjem og bekræfte jeres barn er glad, og det bare ser ud til at køre? Ros ham, hvis alt er som det skal være? 

Når han spørger, fortæller du ham hvad han skal gøre, eller viser du ham det? Evt stå ved sidelinjen, så han selv gør det, men at du guider ham igennem? Så kan det være han får modet? 

Igår var lidt desværre nødvendigt at være væk så længe . Jeg roser ham osse, men det har nærmest stået på siden han var 2 mdr 

Synted altid han har været lidt usikker omkring vores søn.

berøring osv - det lyster mig ik rigtig og mine følelser syntes jeg ik er de samme som for 1,5 år siden 

Anmeld Citér

3. februar 2019

Porcuriosidad

Profilbillede for Porcuriosidad

Måske har han en fødselsdepression. Jeg tænker at det i hvert fald bør undersøges. For en sag med kommunen, arbejdsløshed og en farrolle, som man føler sig usikker på er en barsk cocktail for selv den stærkeste mand. Jeg vil foreslå jer at bede sundhedsplejersken om en screening for fødselsdepression.

Og lyt evt til podcasten "jeg kunne ikke elske mit barn" på P1 Dokumentar. Den handler om mænd med fødselsreaktioner, hvilket er helt almindeligt! Især en af mændene i podcasten beskriver noget lignende med usikkerhed og frygt for ikke at kunne tage sig af sit barn.

Held og lykke

Anmeld Citér

3. februar 2019

Anonym trådstarter

Porcuriosidad skriver:

Måske har han en fødselsdepression. Jeg tænker at det i hvert fald bør undersøges. For en sag med kommunen, arbejdsløshed og en farrolle, som man føler sig usikker på er en barsk cocktail for selv den stærkeste mand. Jeg vil foreslå jer at bede sundhedsplejersken om en screening for fødselsdepression.

Og lyt evt til podcasten "jeg kunne ikke elske mit barn" på P1 Dokumentar. Den handler om mænd med fødselsreaktioner, hvilket er helt almindeligt! Især en af mændene i podcasten beskriver noget lignende med usikkerhed og frygt for ikke at kunne tage sig af sit barn.

Held og lykke

Han er blevet testet. 

Men ja kommunen kan også give lidt.. men altså jeg kunne ligeså godt være bor til 2, eller alene mor. Det som om han ikke rigtig kan sætte sig ind i rollen. 

Og jeg nærmest ser ham som en meget god ven i stedet for 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.