Han lærer vores barn de forkerte ting.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Det lyder til at du overdriver.

du skal ikke blive sur/ ked af det over for dit barn soM sikkert slet ikke ved hvad det betyder.

så må du tage snakken med din mand om at du synes det er forkert at han siger sådanne ting til jeres søn. 

Men han vil også komme hjem fra børnehave og evt sige “lorte.- .” osv. Så må man tage en stille snak om at det ikke er pænt. Der er intet vundet ved at blive såret over det, for børn kender sjældent betydningen. .. hvordan andre tolker det.

Som jeg også svarede Mamasita; det er ikke mit barn jeg blev sur på, netop fordi h*n ikke forstår det endnu. Det er min mand jeg bliver sur på, for han burde vide hvad det betyder, og ikke grine når jeg alvorligt siger at sådan noget skal man ikke sige. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2019

Anonym trådstarter

MT_2011 skriver:

Man kan ikke undgå at ens barn lærer grimmer gloser. Det vil ske før eller siden, når de er sammen med andre børn.

Men du burde tage en snak alene med din mand om at du ikke syntes det er okay, hvis det er fordi han får jeres barn til at sige det, fordi faren selv syntes det er sjovt.

Men hvis barnet bare har lært ordet og far har fortalt hvad det betyder, så er han jo ikke skurken og han retter jo også barnet ved at sige jeg elsker dig i steder

Han rettede det først efter jeg havde sagt at sådan siger man ikke. Han grinede endda da h*n sagde "jeg hader dig"

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.