De der mænd...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.678 visninger
19 svar
21 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. januar 2019

Anonym trådstarter

Øv, efter 4 år med min kæreste, synes jeg bare ikke at han sætter særlig meget pris på mig mere. Han arbejder rigtig meget, stortset altid fra 7-7.30 til 18-19 stykker hver dag hele ugen, samt lørdag, dog i mindre timer om lørdagen.Så et sted mellem 55-60 timer hver uge.

Han bidrager 3 gange så meget til vores fælles budget som jeg gør, hvilket jeg selfølgelig sætter utrolig stor pris på. Så klare jeg tilgengæld en del flere ting i hjemmet end han gør. 

Men jeg synes bare, at han ærligtalt skider mig et stykke. Det er da ok, at jeg laver en del mere i vores fælles hjem end han gør, men jeg gider ærligtalt ikke at være hans tjener. Når han eksempelvis har brugt det sidste på toiletrullen, så skifter han den ikke, så bliver der bare sat en ny rulle på gulvet indtil jeg kommer og smider den tomme ud. Han udskifter aldrig nogensinde sine håndklæder på sit badeværelset uanset hvor tit jeg siger det, så tilsidst stinker de seriøst af mug, og de er svære at holde rene, og jeg ender jo også med at skulle bruge disse håndklæder når jeg har vasket dem. Ude på "hans" badeværelse, har han 2 planter stående, hvor den ene så pludselig smed en masse blade, tror i han samlede dem op? Nej han lod alle bladene ligge over hele gulvet indtil jeg fik for meget af at se på det, og gik ud og samlede dem op Vi har valgt at have hver sit badeværelse, i hver sin ende af huset indtil vi får børn.

Han går ikke ud med skraldet, men fylder bare mere og mere i, så skuffen tilsidst ikke kan lukke, eller til jeg ikke gider at se på det mere. Han sørge aldrig for aftensmad, da han "ikke kan huske at tage kødet op af fryseren", som han selv siger. 

Ofte kommer han senere hjem end aftalt, da han lige skal færdiggøre et eller andet på kontoret. Når vi skal have gæster, kommer han altid først hjem 1 time før gæsterne kommer eller mindre, hvilket altid resulterer i, at jeg har ordnet det meste til gæsterne kommer, forbi jeg simpelthen er ved at gå ud af mit gode skind af bare stress for at nå det.

Ofte falder han i søvn på sofaen kl 20-21 stykker, hvilket så resulterer i at han vågner om natten, hvor jeg så bliver vækket, og så ender det med at JEG så ikke får sovet.

Til min fødselsdag og jul, fik jeg to ting, som jeg aldrig nogensinde kunne have fundet på at købe selv, hvilket han også burde vide, hvis han virkelig interessede sig for det, og det endte også med at jeg byttede begge ting. Kunne så se på kvitteringerne, at begge gaver lige hurtigt var klaret i hans frokostpause Ikke engang et til og frakort var der sat på.  Omvendt havde jeg brugt virkelig meget tid på hans gaver, på at gøre dem meget personlige, og ud fra noget jeg ved han rigtig godt kunne tænke sig. Jeg havde også givet mange hints til hvad jeg ønskede mig. Blev faktisk en smule skuffet..

Ved ikke lige hvad jeg vil med det her, og det blev også mega rodet, er bare ved at få lidt spat, og har brug for at komme ud med det. Føler lidt at jeg er blevet hans mor. En blomst i ny og næ fra hans side, ville gøre underværker. Hvordan er jeres mænd? Kan de tænke selv?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Øv, efter 4 år med min kæreste, synes jeg bare ikke at han sætter særlig meget pris på mig mere. Han arbejder rigtig meget, stortset altid fra 7-7.30 til 18-19 stykker hver dag hele ugen, samt lørdag, dog i mindre timer om lørdagen.Så et sted mellem 55-60 timer hver uge.

Han bidrager 3 gange så meget til vores fælles budget som jeg gør, hvilket jeg selfølgelig sætter utrolig stor pris på. Så klare jeg tilgengæld en del flere ting i hjemmet end han gør. 

Men jeg synes bare, at han ærligtalt skider mig et stykke. Det er da ok, at jeg laver en del mere i vores fælles hjem end han gør, men jeg gider ærligtalt ikke at være hans tjener. Når han eksempelvis har brugt det sidste på toiletrullen, så skifter han den ikke, så bliver der bare sat en ny rulle på gulvet indtil jeg kommer og smider den tomme ud. Han udskifter aldrig nogensinde sine håndklæder på sit badeværelset uanset hvor tit jeg siger det, så tilsidst stinker de seriøst af mug, og de er svære at holde rene, og jeg ender jo også med at skulle bruge disse håndklæder når jeg har vasket dem. Ude på "hans" badeværelse, har han 2 planter stående, hvor den ene så pludselig smed en masse blade, tror i han samlede dem op? Nej han lod alle bladene ligge over hele gulvet indtil jeg fik for meget af at se på det, og gik ud og samlede dem op Vi har valgt at have hver sit badeværelse, i hver sin ende af huset indtil vi får børn.

Han går ikke ud med skraldet, men fylder bare mere og mere i, så skuffen tilsidst ikke kan lukke, eller til jeg ikke gider at se på det mere. Han sørge aldrig for aftensmad, da han "ikke kan huske at tage kødet op af fryseren", som han selv siger. 

Ofte kommer han senere hjem end aftalt, da han lige skal færdiggøre et eller andet på kontoret. Når vi skal have gæster, kommer han altid først hjem 1 time før gæsterne kommer eller mindre, hvilket altid resulterer i, at jeg har ordnet det meste til gæsterne kommer, forbi jeg simpelthen er ved at gå ud af mit gode skind af bare stress for at nå det.

Ofte falder han i søvn på sofaen kl 20-21 stykker, hvilket så resulterer i at han vågner om natten, hvor jeg så bliver vækket, og så ender det med at JEG så ikke får sovet.

Til min fødselsdag og jul, fik jeg to ting, som jeg aldrig nogensinde kunne have fundet på at købe selv, hvilket han også burde vide, hvis han virkelig interessede sig for det, og det endte også med at jeg byttede begge ting. Kunne så se på kvitteringerne, at begge gaver lige hurtigt var klaret i hans frokostpause Ikke engang et til og frakort var der sat på.  Omvendt havde jeg brugt virkelig meget tid på hans gaver, på at gøre dem meget personlige, og ud fra noget jeg ved han rigtig godt kunne tænke sig. Jeg havde også givet mange hints til hvad jeg ønskede mig. Blev faktisk en smule skuffet..

Ved ikke lige hvad jeg vil med det her, og det blev også mega rodet, er bare ved at få lidt spat, og har brug for at komme ud med det. Føler lidt at jeg er blevet hans mor. En blomst i ny og næ fra hans side, ville gøre underværker. Hvordan er jeres mænd? Kan de tænke selv?

Min mand står altid for aftensmaden, imens jeg står for alt andet husligt, og det er fint for mig.

Min mand er heller ikke særlig god til at rydde op, til gengæld sørger han hver morgen for frisk kaffe.

Konklusionen er, min mand er ligeså meget på i hjemmet som jeg er, på den ene eller den anden måde. Men det har da krævet sine kampe igennem vores forhold, mange kompromisser, men sådan er det jo.

Hvis du mand hver dag er sent hjemme, så er det i min optik også oplagt at du laver aftensmad, hvis du er før hjemme.

Men hvorfor gør du hans badeværelse rent? Lad dog skidtet gro, så at sige. 

Mht. gaver, lad for guds skyld være med at komme med hints, sig det direkte! På den måde skal han ikke i gang med en eller anden form for gættekonkurrence, som ingen af jer ender med at vinde.

I al almindelig, vær klar og tydelig i al din kommunikation, på den måde gør du både dig selv og din bedre halvdel en tjeneste.

Anmeld Citér

24. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har en fantastisk mand. Han arbejder også meget. Mandag til fredag fra 7:30-? Man ved aldrig præcis hvornår han har fri da der kan komme akut sager der giver overarbejde. Om fredagen om aftenen tager han på sit andet jo som dørmand hvor han møder mellem 21-00 og har fri mellem 4-7:30 næste morgen. Så sover han til ved 13 tiden. Udover arbejde træner han 6 dage om ugen i 1,5-2 timer så efter job kommer han lige hjem og vender, spiser og hygger med os. Og når sønnen er kommet i seng smutter han til træning. Når han kommer hjem går vi i bad sammen og taler om vores dag osv og efter hygger vi til en god film på sofaen også er DR ellers kæreste tid  

Hver dag giver han sig tid til mig og min søn. Hab laver meget herhjemme i form af indkøb, madlavning og rengøring. 

I mine ører lyder din mand som en utaknemmelig mand. Slå i bordet nu og bed ham tage sig sammen ellers så smutter nu. Tænk på hvordan han er nu og hvordan livet med et barn så vil være. 

Min kæreste er 23 år men lyder mere voksen end din. 

Sorry. Lyder til du fortjener meget mere 

Anmeld Citér

24. januar 2019

MT_2011

Du skal sige til ham at der mindste han kan gøre er at rydde op efter sig selv.

Her arbejder min mand 6 eller 7 dage om ugen, natarbejde. Så han sover når han kommer hjem til ud på eftermiddagen. Rengøringen har jeg lært at han ikke rigtig tager sig af, jo støvsugeren kan godt tage engang imellem, men det sker ikke så tit.

Vi deles lidt om at få smidt håndklæderne til vask, men han vasker også først tøj hvis han selv mangler noget. Ellers er det mit job.

Pappet fra toiletrullen har det også med at havne andre steder end skraldespanden, men tilgengæld så rydder han oftere op i køkkenet end jeg gør og laver stortest altid aftensmad.

Du skal sige fra og så skal i mødes er sted hvor begge parter er indforstået med hvem der ordner hvad, og så at han selv skal huske at rydde op efter sig selv.

Anmeld Citér

24. januar 2019

MT_2011

Og i øvrigt så får jeg altså heller ikke blomster af min mand efter 7 år 

Anmeld Citér

24. januar 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Hvad sker der hvis du siger “ Går du ikke lige ud med skraldet?” - “ jeg sætter en vask med håndklæder over nu, så hvis du vil have vasket nogle må de gerne komme derud nu” osv. Altså beder ham aktivt gøre tingene. 

Min mand ser heller ikke altid tingene og kunne godt finde på at lade blade fra en planter liggende - han er sku ligeglad med en plante haha. 

Men jeg beder ham om tingene hvis jeg vil have ham til det - og så gør han det uden brok. Herhjemme deles vi om alt husligt, alt efter evner og tid ( fx jeg står primært for tøjvask - så står han får noget andet osv). Men er der noget han ikke ser beder jeg ham altså om det “ Gider du tage skraldet ud mens jeg putter?” - “ gider du vaske den her gryde op så sætter jeg lige en vask over imens “, “ begynder du at lægge tøjet sammen så det kan komme på plads” osv. 

Hvem der tjener mest synes jeg som sådan er ligegyldigt - men han arbejder længere tid end dig og derfor er det måske fair nok at du klare mere, a la 60/40 - ikke 90/10. Men når han så er hjemme er I jo fælles om det - sådan er det ihvetfald herhjemme.

Du må åbne munden og fortælle ham hvad der er der irriterer dig ( men vælg dine kampe) for tro mig det bliver 100 gange værre når I først får børn og der så også er et barn og tage sig af der stjæler tid (og den ene er på barsel og den anden arbejder= der kan hurtigt opstå uenighed omkring hvem der har det primære ansvar for hjemmet). 

Anmeld Citér

24. januar 2019

Soonmom

Alle de små ting (for det er altså små ting) gør min kæreste også. Faktisk kunne jeg have skrevet dit indlæg (hvis jeg hang mig i alle de små ting). (dog har vi det omvendte problem med håndklæderne, dem vil jeg gerne smide til vask når jeg gør rent på badeværelset, så det irreterer mig når han smider dem til vask fordi at i mit hovedet indbefatter det at gøre rent.) 

Så stop med det og fokusere på de gode ting, det er det bedste råd jeg kan give 

Anmeld Citér

24. januar 2019

B&J

Her hjemme som manden selv siger er han ikkke så god til at se hvornår der er beskidt hvornår håndklæderne skal skiftes og det er hans svaghed han hjælper meget her hjemme madlavning

henter vores dreng 

vores katte + kanin 

vasker tøj 

gør rent 

men noget af det siger jeg også nogle gange gør han det andre gang gør jeg tingene her arbejder vi begge 34-37 timer kan godt forstå din mand han må være brugt træt efter alle de timer og ja så, skider man mere på tingene og tror han vil være mere til stede hvis han havde mindre timer 

Anmeld Citér

24. januar 2019

God-mor

Anonym skriver:

Det gad jeg ærlig talt ikke at finde mig i. 

Herhjemme bidrager min mand også med 4-5 gange så meget til det økonomiske end mig, da jeg er studerende. Et fælles valg vi har taget, da jeg ønskede mig at læse. 

Han arbejder også virkelig meget. Men han kommer som regel hjem kl. 17, men vi har også 2 små børn sammen. Hvis han ikke lavede en dyt, så var jeg blevet tosset. Der er ikke noget mere usexet end at agerer mor og stuepige for sin mand. Min mand havde en periode, hvor han slakede lidt for meget herhjemme, men det blev der hurtigt lavet om på, fordi det gider jeg ikke at være med til. Jeg er ikke nogens private tjener og det skal og bør du heller være. 

Sæt foden ned, og sig stop! Ellers ville jeg bestemt ikke planlægge børn sammen fordi så får du bare endnu mere at se til. 

Min mand handler som regel ind, og i weekenden er vi fælles om at gøre rent. I hverdagen er det mest mig, fordi jeg er meget hjemme i øjeblikket og det er helt fair at jeg så gør det. Men min mand laver også mad et par gange om ugen, og han bruger tid og tanker på at gøre mig glad i det daglige med små overraskelser. De mænd findes altså derude Du skal ikke nøjes. Jeg ville tage en snak med ham om den skæve fordelingen og sig fra. Ellers må han flytte hjem til sin mor.

Anmeld Citér

25. januar 2019

Anonym

Min kaereste arbejder 7 dage om ugen 365 dage om aaret paanaer 1 januar og har skiftende arbejdstider men gerne mellem 7-12 timer om dagen. Han ser sku heller ikke altid alle de smaa ting jeg ser, men saa ser han noget andet. Maaske goer han smaa ting du ikke ser, men som er hans maade at hjaelpe til paa? 

Jeg staar ogsaa for det meste herhjemme primaert fordi jeg har mere tid hjemme end ham saa giver god mening at jeg lige tager haandklaederne og ligger dem til vask, tager stoevsugeren rundt i stuen  

Jeg haar ogsaa haft perioder hvor min kaereste er gaaet doed imellem 20-21 om aften og det forstaar jeg sku godt med hans arbejde men naar jeg saa savner at have en aften hvor vi snakker og goer noget sammen saa arrangere vi noget sammen som ikke foregaar paa sofaen enten spille kort, tager ud til noget live musik eller noget andet. 

men altsaa hvis du synes din mand er saa "slem" hvorfor snakker du saa ikke med ham og fortaeller ham stille og roligt hvad du oensker han goer mere af derhjemme. For helt aerligt jeg gad sku heller ikke hvis min kaereste hver dag bad mig om at goere et eller andet, som om han er bossen i hjemmet, saa ville jeg lige praecis ikke goere det bare fordi det er pisse irreterende at blive behandlet som om ens partner skal bestemme alt. 

og jeg har heller aldrig faaet blomster og min kaereste er elendig til at koebe gaver fordi det bare ikke er noget der er vigtigt for ham  men saa goer han noget andet eksemple koeber han noget ynlings chokolade fordi han ved det goer mig glad, eller han giver en omgang massage eller noget andet som han ved jeg er fan af.

min pointe er bare ikke hang dig i alt, saa ser du kun det daarlige proev at se alle de smaa ting han goer for dig  - og hvis han er helt haabloes saa er vi jo frie mennesker til at gaa specielt hvis der ikke er boern involveret endnu! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.