Børneeksem!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2019

Muffinmus

Min søn havde det også i svær grad til omkring de 10 år.. Nu er han 11,5 og der ses intet nu. 

Vi har været igennem utallige cremer, brugt sokker på hænderne om natten mm, men synes ikke noget har været voldsomt effektivt. Klor gjorde det værre, omskiftende vejr og kulde gjorde det også værre. Han har så pollen allergi oven, mest græs og birkepollen.

Vi fik elidel af lægen, synes det var ok, men i sidste ende var det tid/alderen der stoppede det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2019

CBbaby

Husk at alle produkter med vand udtørrer huden. Så se efter produkter uden vand (aqua). 

Det er derfor at vand/bad frarådes, såfremt der ikke smøres creme på inden for 2 min :-) 

Anmeld Citér

23. januar 2019

Konjac

Profilbillede for Konjac

Husk at alle produkter med vand udtørrer huden. Så se efter produkter uden vand (aqua). 

Det er derfor at vand/bad frarådes, såfremt der ikke smøres creme på inden for 2 min :-) 

100 procent fedtcremer lægger sig som en hinde ovenpå huden. Varmen fra huden vil derfor kondensere til vand under fedtet, så har du ikke en fedtcreme på mere  

en af grundene til at man skal undgå for

meget bad, er pga det varme vand, som udtørrer ekstra meget 

Anmeld Citér

23. januar 2019

Hmguldborg

Børneeksem tager tid at få styr på..

Jeg er voksen og er stadig plaget af mit, dog ikke så slemt mere..

Husk... Ingen uld på kroppen.. det klør og kradser, også selvom det føles blødt..

Jeg er glad for at bruge a-derma exomega serien fra apoteket. Der er hvedeprotein i, som virker kløestillende.. og jeg har prøvet RIGTIG mange forskellige cremer..

Anmeld Citér

23. januar 2019

Rosa-Lia

Jeg kan VIRKELIG anbefale dig Kraes babybad. Til når der skal bades. Det er naturligt, med dødehavssaly. Det renser, og er mildt for huden. Jeg har to veninder med børn der lider af det, de bruger udelukkende det og det hjælper på kløen osv

Vi bruger det i øvrigt os herhjemme istedet for sæbe? Dog med havre og kokos. Men det er virkelig godt! Huden bliver SÅ blød, og tørrer slet ikke ud.

https://babykraes.dk/havre-doedehavssalt?gclid=EAIaIQobChMI4ZuPi-iE4AIVC-WaCh2uAQcQEAAYASAAEgJRifD_BwE

Det er forsøget værd om ikke andet. held og lykke

Anmeld Citér

24. januar 2019

Lefrica

Profilbillede for Lefrica
Rosa-Lia skriver:

Jeg kan VIRKELIG anbefale dig Kraes babybad. Til når der skal bades. Det er naturligt, med dødehavssaly. Det renser, og er mildt for huden. Jeg har to veninder med børn der lider af det, de bruger udelukkende det og det hjælper på kløen osv

Vi bruger det i øvrigt os herhjemme istedet for sæbe? Dog med havre og kokos. Men det er virkelig godt! Huden bliver SÅ blød, og tørrer slet ikke ud.

https://babykraes.dk/havre-doedehavssalt?gclid=EAIaIQobChMI4ZuPi-iE4AIVC-WaCh2uAQcQEAAYASAAEgJRifD_BwE

Det er forsøget værd om ikke andet. held og lykke

Det er jeg faktisk blevet anbefalet før - der kom jeg bare helt fra det igen, det kunne være at det skal prøves Tak for tippet  

Anmeld Citér

24. januar 2019

Lefrica

Profilbillede for Lefrica
Muffinmus skriver:

Min søn havde det også i svær grad til omkring de 10 år.. Nu er han 11,5 og der ses intet nu. 

Vi har været igennem utallige cremer, brugt sokker på hænderne om natten mm, men synes ikke noget har været voldsomt effektivt. Klor gjorde det værre, omskiftende vejr og kulde gjorde det også værre. Han har så pollen allergi oven, mest græs og birkepollen.

Vi fik elidel af lægen, synes det var ok, men i sidste ende var det tid/alderen der stoppede det. 

Jeg har også haft det som barn og det er også (næsten) forsvundet - så det håber jeg naturligvis også sker for min datter Min søn er 7 år og har aldrig haft det, så det er første gang vi er igennem det... Vi kan også se at vinteren ikke gør det gode for eksemen 

Anmeld Citér

24. januar 2019

Nel

Hos os virker en kombination af en lille gul creme fra apoteket til eksem (man kan købe den uden recept, men ofte vil apoteket have at man har talt med lægen inden) og så A-derma's fedeste creme. Når vi skiftevis smører med de to ting i et par dage, forsvinder eksemen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.