Børneeksem!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.887 visninger
17 svar
12 synes godt om
23. januar 2019

Lefrica

Profilbillede for Lefrica

Hej med jer, 

Jeg har brug for lidt gode råd fra jer 

Jeg har en datter på halvandet år, som har børneeksem - det kommer og går jo lidt, men jeg synes ikke rigtig vi kan få det slået ordentligt ned. Vi har prøvet med fedtcreme og noget andet creme fra apoteket (La Roche Posay eller sådan noget mener jeg det hed..)

Hun klør i det og synes jo naturligvis det er super irriterende..  

Er der ikke nogen, der har nogle super gode fifs eller husråd til det skidt? 

På forhånd tusind tak  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2019

Baby2017

Lefrica skriver:

Hej med jer, 

Jeg har brug for lidt gode råd fra jer 

Jeg har en datter på halvandet år, som har børneeksem - det kommer og går jo lidt, men jeg synes ikke rigtig vi kan få det slået ordentligt ned. Vi har prøvet med fedtcreme og noget andet creme fra apoteket (La Roche Posay eller sådan noget mener jeg det hed..)

Hun klør i det og synes jo naturligvis det er super irriterende..  

Er der ikke nogen, der har nogle super gode fifs eller husråd til det skidt? 

På forhånd tusind tak  

Locobase repair har hjulpet meget på vores datters sutteeksem 

Anmeld Citér

23. januar 2019

Konjac

Profilbillede for Konjac

Har i været til læge med hende?? 

Anmeld Citér

23. januar 2019

Lefrica

Konjac skriver:

Har i været til læge med hende?? 

Ja, og de anbefalede hormoncreme og fedtcreme. Vi brugte også hormoncremen, men det kommer tilbage efter noget tid hver gang og jeg vil så gerne undgå at smøre hende alt for meget i det hormoncreme. Så jeg tænkte at jeg lige ville høre om der var nogen herinde, der havde knækket koden til det - men vi skal afsted til lægen igen. Jeg tænker om der kan være noget krydsreaktion med nogle fødevarer, så jeg skriver alt ned hvad hun spiser og så prøver jeg at se om der er et mønster... 

Anmeld Citér

23. januar 2019

Mullemee

Jeg har set et instrgram opslag med et af produkterne fra Christianes nye cremeserie Lille kanin, som viste en mor, der skrev, at de brugte en af cremerne til deres datters børneeksem og at det virkede SÅ godt. Så det er da værd at prøve. Alle cremer derfra har lige fået bedste vurdering i forhold til kemi, så de er ok at bruge på børn og det er lige kommet på hylderne i Føtex.

Anmeld Citér

23. januar 2019

Lefrica

Mullemee skriver:

Jeg har set et instrgram opslag med et af produkterne fra Christianes nye cremeserie Lille kanin, som viste en mor, der skrev, at de brugte en af cremerne til deres datters børneeksem og at det virkede SÅ godt. Så det er da værd at prøve. Alle cremer derfra har lige fået bedste vurdering i forhold til kemi, så de er ok at bruge på børn og det er lige kommet på hylderne i Føtex.

Ej hvor godt, det vil jeg da lige svinge forbi og købe i dag så! Det var da dejligt nemt at komme til 

Tak for tippet 

Anmeld Citér

23. januar 2019

Konjac

Profilbillede for Konjac

Det er hormoncremen der tager infalmmationen (eksemen) i huden. En fedtcremen heler huden og beskytter. Så de skal bruges samtidig. 

Hormoncremen skal bruges hver dag indtil det er helt væk og derefter gerne en gang i ugen, for at “grave” eksemen længere ned. Desuden er det ekstremt sjældent at man får bivirkninger af hormoncreme, hvis det bruges korrekt og normalt kun de helt stærke cremer. 

Derudover skal hun vaskes hver dag (ikke i bad). Huden er fyldt med stafylokokker, og de kan nemt komme ind i tør eksem hud, derfor skal man vaskes. Gerne i et produkt uden sulfater. 

Så brug du blot de produkter du har, men brug det korrekt  la roche posay cremen er virkelig et godt supplement tiæ hormoncremen og den er også astma/allergi mærket

Det var vist mine råd. Hvis du vil læse mere om, hvordan man hvordan det behandles så kig på sundhed.dk. Det er sundhedsstyrelsens og de nyeste anbefalinger. 

Anmeld Citér

23. januar 2019

Lefrica

Konjac skriver:

Det er hormoncremen der tager infalmmationen (eksemen) i huden. En fedtcremen heler huden og beskytter. Så de skal bruges samtidig. 

Hormoncremen skal bruges hver dag indtil det er helt væk og derefter gerne en gang i ugen, for at “grave” eksemen længere ned. Desuden er det ekstremt sjældent at man får bivirkninger af hormoncreme, hvis det bruges korrekt og normalt kun de helt stærke cremer. 

Derudover skal hun vaskes hver dag (ikke i bad). Huden er fyldt med stafylokokker, og de kan nemt komme ind i tør eksem hud, derfor skal man vaskes. Gerne i et produkt uden sulfater. 

Så brug du blot de produkter du har, men brug det korrekt  la roche posay cremen er virkelig et godt supplement tiæ hormoncremen og den er også astma/allergi mærket

Det var vist mine råd. Hvis du vil læse mere om, hvordan man hvordan det behandles så kig på sundhed.dk. Det er sundhedsstyrelsens og de nyeste anbefalinger. 

Tusind tak for meget brugbar information! 

Når hun så skal vaskes - er det så bare med vand, eller skal der sæbe til? Vi har sæben fra La Roche Posay, som har sådan noget kløestillende i sig - er det okay at bruge? 

Når hun har været i bad, er det så rigtigt forstået at hendes hus har godt af at suse nøgen rundt indtil hun er helt tør? Tænker du at vi skal holde igen med bade?

Anmeld Citér

23. januar 2019

Konjac

Profilbillede for Konjac

Når hun har været i bad og ja, vask endelig med den fra La roche, så skal hun hurtig tørres og smøres ind med cremen inden 2 minutter, så har huden ikke mistet så meget fugt (dette er også et godt

råd, hvis man ikke har eksem )

Og så må hun gerne løbe nøgen rundt - det er sikkert hyggeligt 

men ja, vask er er hurtigt med en lille smule vand og sæbe, få sæben godt skyllet af, også creme på  

Bad er vist 2 gange i ugen. 

Anmeld Citér

23. januar 2019

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Det er lidt mystisk, men det, der virker bedst på min datters børneeksem, er Remas solcreme  Meget andet creme svier på hendes eksem, men ikke denne, og eksemen forsvinder ret hurtigt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.