Mom skriver:
Så fordi du bruger den viden du har om børn, så bruger du den bedre end os andre som forældre? Hold nu op med at være bedreviden 
Vi andre er trods alt osse forældre, og jeg kan næppe være den eneste som tænker at det er være ung voksen, også skal have sin plus sider, være sjovt og lærligt på andet end det man lære i skolen og af sine forældre?
Ar man drikker en smule alkohol på en hverdagsaften, og kommer hjem kl. 01, gør ikke at min verden er ufornuftigt, det gør at min verden er ung, at man drager sine egne erfaringer, istedet for sine forældres.
Og hvem siger at vi som har en anden holdning end dig, mener at vores job som forældre er ovre, fordi ens børn er voksne eller tæt på? Det er vist noget du helt alene konkludere..?
Nej jeg er absolut ikke bedre, men jeg er den jeg er - og du spurgte mig(og endda på en lidt nedladende måde) og fik min forklaring. Hvem ved om jeg gør det rigtigt, måske jeg står om ti år og siger, jeg skulle hellere have gjort.
Man opdrager og er vel familie ud fra det man tror bedst, ingen af os går vel rundt og gør det vi tror dårligst. Jeg gør det med min viden, mine værdier, mine forestillinger men ingen humanvidenskab eller videnskab for den sags skyld er endegyldige sandheder, det er tro.
Så nej du og andre er i min optik de bedste forældre til deres børn og jeg til mine. Og jeg svarede, hvad jeg ville gøre og jeg ville sige nej, det er hverdag (blev forresten opdraget på samme måde selv og følte mig ikke stækket, men var fint tilfreds og havde en sjov ungdom, min mor ville nok sige lidt før sjov
). Og før mig handler det ikke om alder, men om man bør i et hjem med andre mennesker, derfor ville jeg også sige nej når hun er 18.
Fantastisk alle ikke opdrager på samme måde, ikke har samme værdier, samme holdninger ellers var verden da røg syg. Du spurgte du fik et svar eller rettere min begrundelse, du begrundelse er en anden og vil lige så rigtig som min?