Kan ikke trøste min datter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2019

Anonym

lineog4 skriver:

Jeg er heller ikke til time out- har aldrig brugt det, og kommer aldrig til det. Som en anden skriver oven over, så giver jeg rum ved at være i rummet, men også give den afstand de har haft behov for. 

Personligt ville jeg lade far tage over, hvis det hjælper. Hvorfor holde fast på jeg skal igennem konflikten når nu far kan - det vender og så er der pludselig dig, der kan og far der får frustrationen. Her hjemme har det vekslet og vi har fulgt dem - selvsagt bestemmer vi fx hvem skal børste tænder, hvem puttet osv. Men ingen grund til at lave hårdt mod hårdt, når de er i deres følelsers vold.

Meget, meget enig her. Og ja, jeg ville blive, hvis der ikke var et alternativ. Og i nogen situationer, så ville jeg tage den - altså blive der 2 timer. 

Men jeg er sikker på, at det kun er en periode. Indtil din datter er “sikker” på din reaktion og at du rummer den “ens” hver gang med at blive og være tilgængelig på afstand :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2019

Konjac

Profilbillede for Konjac

Min datter på 3 gør det også. Hele sommeren igennem var det også hver dag og gerne 2 timer af gangen. Nøj, det var hårdt!! Man havde jo helt lyst til at flytte hjemmefra 

Tænker at denne artikel kan hjælpe lidt. Den handler om fortvivlelsesanfald og beskriver meget godt hvad de sker i hovedet å børnene, når de bliver så sure. Der er nogle gode råd, som hjalp os 

https://www.netsundhedsplejerske.dk/artikler/index.php?option=laes&id=297 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.