Kæreste ond ved mine katte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2019

Anonym

På hvilken planet,troede du at en voldelige mand,ville ændre adfærd,bare fordi du blev gravid??

Du skal tage dine katte,og løbe hurtigere end hurtigt fra denne 'mands'person,han ville ikke berige hverken dit eller dit barns liv.

Tværtimod er det kun et spørgsmål om tid,før han gør fysisk skade på dig og meget vel dit barn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2019

MT_2011

Først vil jeg sige, hvordan kan du vælge at blive gravid med en som har så voldsomme problemer med sit temperament ?

Nu er du i situationen, og jeg ville ALDRIG accepterer at nogen mennesker behandlede mine dyr på den måde. I har valgt at anskaffe jer de katte, det er sku jeres ansvar at passe på dem og behandle dem ordenligt og med respekt.

Jeg ville uden tvivl smide ham på porten, eller pakke mine ting og katte og smutte fra ham.

At man lader sin vrede eller frustration gå udover andre levende væsner er overhovedet ikke ok! 

Anmeld Citér

15. januar 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej alle sammen 

Jeg står i en situation hvor jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre. Min kæreste og jeg har været sammen i 4 år og venter vores første barn. Jeg er 26, han er 25. Vi er glade og lykkelige og spændte. 

Vi har to katte, som er lejlghedskatte, og vi har haft dem i et halvt år. Jeg elsker mine katte! De er mine små babyer. �� på det sidste har min kæreste være ret voldelig og aggressiv mod dem, når de gør noget forkert. Normalt virker et strengt nej... 

Han sparker efter dem og slår ud efter dem. Han rammer dem ikke, man de bliver bange! Han holder dem nede og råber. Jeg har bedt ham lade være! På mange måder. Jeg har grædt, virkelig vist ham at det gør inderligt ondt på mig at han er sådan mod dem. Det går meget udover vores forhold.

Før vi havde kattene og før jeg var gravid var han også voldelig og aggressiv overfor mig. Han slog mig ikke eller noget... han lader sin vrede gå ud over ting. Døre, vægge osv. Det stoppede dog næsten helt for et år siden. 

Hvad skal jeg gøre? Han vil ikke ha kattene mere. Jeg nægter at skille mig af med dem! Simpelthen! Er så bange for at han er voldelig overfor vores kommende barn. Mit barn skal ikke vokse op med en far der er aggressiv og voldelig. Han er selv blevet slået at begge sine forældre da han var barn, men for ham var og er det normalt. Han siger at han aldrig kunne finde på at være som sine egne forældre. Men det er han overfor mine missere!

Jeg elsker ham! Han har været der for mig gennem depression, sorg og alt. Hele min graviditet har han været en den bedste mand og gjort alt for mig. Han er involveret i alt der hører med til graviditet. Han er virkelig en dejlig mand! 

Men... har brug for andres synspunkt. Ville sætte pris på jeres holdninger og tanker. Undskylder for den lange tekst. 

Tak❤️

Der er nemt nok at sige at han aldrig vil være sådan - Men hvis han allerede har svært ved at styre sit temperament overfor jeres katte, jamen så bliver det da rigtig svært med en baby der græder og vågner utallige gange om natten, eller når barnet er lidt større og græder hver gang det er utilfreds med noget, ikke høre efter osv. 

som du beskriver det kan jeg ikke forestille mig at han vil være en god far. 

Han skal hverken råbe voldsomt,  true eller slå - alle tre ting er skadelige for jeres kommende barn.

Selvom det kun er overfor kattene vil det gøre jeres kommende barn utrygt. Og måske vil det gå rundt med en frygt for far. 

Det vil lære at det er okay at opføre sig sådan. 

Og tænk over om din kæreste er stoppet med at råbe og være aggressiv overfor dig eller om du kender ham og ved hvad der kan udløse hans aggressioner og du derfor sørger for at det ikke sker? Så er han stoppet eller er det dig der går på listefødder? 

Jeg har været i et voldeligt forhold - efterhånden en del år siden - jeg syntes også der var "gode perioder" men de var der fordi jeg undgik ting der gjorde ham sure, vidste hvad jeg ikke skulle sige, ikke skulle sige, hvad jeg skulle gøre og ikke gøre. 

Skynd dig væk før barnet bliver født. Hvis katte kan presse ham derud så vil det blive meget værre med et barn. 

Anmeld Citér

15. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle sammen 

Jeg står i en situation hvor jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre. Min kæreste og jeg har været sammen i 4 år og venter vores første barn. Jeg er 26, han er 25. Vi er glade og lykkelige og spændte. 

Vi har to katte, som er lejlghedskatte, og vi har haft dem i et halvt år. Jeg elsker mine katte! De er mine små babyer. �� på det sidste har min kæreste være ret voldelig og aggressiv mod dem, når de gør noget forkert. Normalt virker et strengt nej... 

Han sparker efter dem og slår ud efter dem. Han rammer dem ikke, man de bliver bange! Han holder dem nede og råber. Jeg har bedt ham lade være! På mange måder. Jeg har grædt, virkelig vist ham at det gør inderligt ondt på mig at han er sådan mod dem. Det går meget udover vores forhold.

Før vi havde kattene og før jeg var gravid var han også voldelig og aggressiv overfor mig. Han slog mig ikke eller noget... han lader sin vrede gå ud over ting. Døre, vægge osv. Det stoppede dog næsten helt for et år siden. 

Hvad skal jeg gøre? Han vil ikke ha kattene mere. Jeg nægter at skille mig af med dem! Simpelthen! Er så bange for at han er voldelig overfor vores kommende barn. Mit barn skal ikke vokse op med en far der er aggressiv og voldelig. Han er selv blevet slået at begge sine forældre da han var barn, men for ham var og er det normalt. Han siger at han aldrig kunne finde på at være som sine egne forældre. Men det er han overfor mine missere!

Jeg elsker ham! Han har været der for mig gennem depression, sorg og alt. Hele min graviditet har han været en den bedste mand og gjort alt for mig. Han er involveret i alt der hører med til graviditet. Han er virkelig en dejlig mand! 

Men... har brug for andres synspunkt. Ville sætte pris på jeres holdninger og tanker. Undskylder for den lange tekst. 

Tak❤️

Du siger han er en dejlig mand, men i samme tråd skriver du han har været voldelig overfor dig, og er voldelig overfor kattene! At du overhovedet har tilladt dig at blive gravid med den mand er mig en gåde.. Men jeg ville virkelig se at komme væk derfra, kan lige forestille mig hvor frustreret og vred han ville kunne blive på et lille barn der ikke ved hvad de gør, hvis han kan gøre sådan noget imod dyr og imod dig.. 

Og så ville jeg få noget hjælp psykisk, det øjeblik man kan forsvare en mand der har været voldelig og aggressiv overfor en, så har der været en eller anden form for psykisk vold indeover, eller manipulation, for det er det mest forkastelige man nogensinde kan gøre.

Havde en eks som startede ud med at være utilfreds med min kat, og før jeg vidste af det havde han haft den låst ude på vores altan, og holdt den nede.. Han røg ud på røv og albuer... Sådan et menneske skal jeg ikke have i mit hjem.

Anmeld Citér

19. januar 2019

Skrukkie

"Mit barn skal ikke vokse op med en far der er aggressiv og voldelig. " - Det er faktisk dine egne ord.

KOM VÆK! 

Og så får du lige skaffet nogle beviser for hans reaktioner og opførsel til daglig, for dit barn kan ende med at skulle tilbringe weekender dér og dét er fandme ikke fair for barnet.

Til gengæld vil dit barn lære en del af at vokse op med katte. Så endelig behold dem! Det er jo ikke deres skyld, at manden er syg...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.