Kæreste ond ved mine katte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.737 visninger
14 svar
72 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. januar 2019

Anonym trådstarter

Hej alle sammen 

Jeg står i en situation hvor jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre. Min kæreste og jeg har været sammen i 4 år og venter vores første barn. Jeg er 26, han er 25. Vi er glade og lykkelige og spændte. 

Vi har to katte, som er lejlghedskatte, og vi har haft dem i et halvt år. Jeg elsker mine katte! De er mine små babyer. �� på det sidste har min kæreste være ret voldelig og aggressiv mod dem, når de gør noget forkert. Normalt virker et strengt nej... 

Han sparker efter dem og slår ud efter dem. Han rammer dem ikke, man de bliver bange! Han holder dem nede og råber. Jeg har bedt ham lade være! På mange måder. Jeg har grædt, virkelig vist ham at det gør inderligt ondt på mig at han er sådan mod dem. Det går meget udover vores forhold.

Før vi havde kattene og før jeg var gravid var han også voldelig og aggressiv overfor mig. Han slog mig ikke eller noget... han lader sin vrede gå ud over ting. Døre, vægge osv. Det stoppede dog næsten helt for et år siden. 

Hvad skal jeg gøre? Han vil ikke ha kattene mere. Jeg nægter at skille mig af med dem! Simpelthen! Er så bange for at han er voldelig overfor vores kommende barn. Mit barn skal ikke vokse op med en far der er aggressiv og voldelig. Han er selv blevet slået at begge sine forældre da han var barn, men for ham var og er det normalt. Han siger at han aldrig kunne finde på at være som sine egne forældre. Men det er han overfor mine missere!

Jeg elsker ham! Han har været der for mig gennem depression, sorg og alt. Hele min graviditet har han været en den bedste mand og gjort alt for mig. Han er involveret i alt der hører med til graviditet. Han er virkelig en dejlig mand! 

Men... har brug for andres synspunkt. Ville sætte pris på jeres holdninger og tanker. Undskylder for den lange tekst. 

Tak❤️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej alle sammen 

Jeg står i en situation hvor jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre. Min kæreste og jeg har været sammen i 4 år og venter vores første barn. Jeg er 26, han er 25. Vi er glade og lykkelige og spændte. 

Vi har to katte, som er lejlghedskatte, og vi har haft dem i et halvt år. Jeg elsker mine katte! De er mine små babyer. �� på det sidste har min kæreste være ret voldelig og aggressiv mod dem, når de gør noget forkert. Normalt virker et strengt nej... 

Han sparker efter dem og slår ud efter dem. Han rammer dem ikke, man de bliver bange! Han holder dem nede og råber. Jeg har bedt ham lade være! På mange måder. Jeg har grædt, virkelig vist ham at det gør inderligt ondt på mig at han er sådan mod dem. Det går meget udover vores forhold.

Før vi havde kattene og før jeg var gravid var han også voldelig og aggressiv overfor mig. Han slog mig ikke eller noget... han lader sin vrede gå ud over ting. Døre, vægge osv. Det stoppede dog næsten helt for et år siden. 

Hvad skal jeg gøre? Han vil ikke ha kattene mere. Jeg nægter at skille mig af med dem! Simpelthen! Er så bange for at han er voldelig overfor vores kommende barn. Mit barn skal ikke vokse op med en far der er aggressiv og voldelig. Han er selv blevet slået at begge sine forældre da han var barn, men for ham var og er det normalt. Han siger at han aldrig kunne finde på at være som sine egne forældre. Men det er han overfor mine missere!

Jeg elsker ham! Han har været der for mig gennem depression, sorg og alt. Hele min graviditet har han været en den bedste mand og gjort alt for mig. Han er involveret i alt der hører med til graviditet. Han er virkelig en dejlig mand! 

Men... har brug for andres synspunkt. Ville sætte pris på jeres holdninger og tanker. Undskylder for den lange tekst. 

Tak❤️

Min første tanke er, at du skal ud af det forhold. Dernæst hvorfor i alverden troede du at han ville ændre sig? Hele historien bevidner jo om voldelig og aggressiv adfærd ..

Anmeld Citér

14. januar 2019

*Toffee*

Du skal give kattene et bedre hjem - de har ikke selv mulighed for at ændre deres situation. Det kan du gøre her og nu for at hjælpe dem.

Findes der ikke nogle vredeshåndterings hold din kæreste komme på? Eller nogle forældrekurser eller lign? 

Ellers må du sætte ham stolen for døren. Ingen har fortjent at leve i frygt.

Anmeld Citér

14. januar 2019

Janet1989

Skil dig hellere af med ham - han virker ikke god for dig eller jeres forhold

Anmeld Citér

14. januar 2019

Babilooo

Et fælles træk som folk ser mangler empati har er at rigtig mange har være onde mod dyr.

Jeg ville tale med ham om at få hjælp til sit temperament. 

Jeg ville så aldrig have ham som far til mit barn. Troede du det ville ændre sig..?

Anmeld Citér

14. januar 2019

Anonym

Nu fortæller jeg min historie, bare for at du kantate den i betragtning.. 

Min søns far har aldrig på nogle måder været voldelig overfor mig, han var bare enormt utålmodig og prinsesse sur hele tiden. Han var aggressiv overfor ting og vores dyr, specielt hans egen hund. Og set var tydeligt på hunden at den havde fået nogle huk igennem dens leveår med ham, inden jeg kom ind i billedet, for jeg satte en stopper for det. Hver gang tålmodigheden forsvandt med ting, blev det enten kastet led, slået på eller også bare alt væk. Intet helt vildt voldsomt faktisk. Men tålmodigheden forsvandt Meget Hurtigt. - det går ikke når man har børn.

Da vores søn er lidt over en måned gammel, begynder jeg  at undre mig over at hans far hverken kan trøste ham, eller holde ham, uden vores søn ligesom gav tegn på, ar der ville han bare ikke være. Hvilket gjorde faren utålmodig igen igen. En aften bløder min 2-3 måneder gamle søn ud af munden? Hvordan kan man få et barn til at bløde ud af munden med en sutteflaske? Han ville ikke tage flasken når han var i hans hænder, hvilket har resulterer i et eller anden der har ført til en blødning. Ind til den dag havde jeg skudt det væk med, at han nok var mor syg. Men det vidste jeg, at der var noget ragende galt. Nogle dage efter havde han et blåt mærke på størrelse med en krumme og et på størrelse med en 1-2 krone.

kontaktede min sundhedsplejerske, og vi blev sendt direkte på sygehuset. Der laver de et rutine tjek på små børn med blå mærker - uanset størrelse. Vi blev egentligt sendt hjem, da han var i rigtig fik trivsel, og prøverne intet havde vist. Vi ventede bare svare på røntgenbilledernw. Min 3 måneder gamle søn havde TO BRUD i sin lille krop. 2 brud! 

Med to brud er lavet af en sød og kærlig mand, som bare er pisse utålmodig med alting. Han fik også bank som lille og op til teenageårene, sagde han aldrig kunne finde på det selv. Så siden har jeg sagt til mig selv, at man ser lidt om sandheden Ingolf ved hvordan de behandler dyr. For en baby sladre heller ikke. Men vælger du at blive med manden, så hold for Guds skyls øje med om din baby viser tegn op utryghed i hans arme, og ikke begår min fejl ..

Anmeld Citér

14. januar 2019

God-mor

Anonym skriver:

Hej alle sammen 

Tak❤️

Det er da virkelig ærgerligt at du venter barn med sådan en mand. Troede du at han ændrede sig? Jeg syntes du skal komme ud af det forhold eller også skal din kæreste have professionel hjælp ASAP. Får så ondt i hjertet af at tænke på hvad han gør ved dine katte. Sikke en opførsel  Hvad gør han så ikke når jeres lille baby græder flere timer i streg, og i vækkes 10 gange hver nat. Det er HÅRDT. Jeg tror du for at beskytte jeres barn komme væk fra ham i en fart. 

Anmeld Citér

14. januar 2019

Anonym

Du sammenligner din kæreste med depression og sorg. 

En person, der er ond ved dyr føler ingen empati. Der er ikke langt fra at være ond ved dyr, til at være ond ved mennesker. 

Han er ikke en person, jeg ville være sammen med. Han er ikke den eneste for dig. Der findes mange kærlige og omsorgsfulde mænd derude 

Anmeld Citér

14. januar 2019

Venica

Det dér ville være over stregen for mig. Jeg har også en hund der af og til kan være skidd irriterende, men jeg ville aldrig “irettesætte” på dén måde du beskriver din kæreste gør. 

Som en lille tilføjelse vil jeg lige nævne at hvis kattene kan presse ham så langt ud i vrede, så bare vent til i får en baby. Jeg vil vove at påstå at det til tider bliver væsentligt mere frustrerende end to katte der opfører sig som... katte. 

Jeg vil ikke fortælle dig hvor vidt du skal skille dig af med din kæreste, det synes jeg er op til dig selv. Men vid dette - det bliver aldrig anderledes hvis det ikke er blevet det endnu. Så lad være at fortælle dig selv at der ændre sig når i får et barn, derefter et hus, så måske en ny bil, så måske en hund. Du vil altid lede efter det næste store kapitel der helt sikkert ændre ham, så spar dig selv for skuffelserne. 

Anmeld Citér

14. januar 2019

Anonym

Hej alle sammen 

Tak❤️

Kære dig

Elsker du ham eller elsker du tanken om den mand du ved han kan blive som du bare ikke helt har set endnu. ??

Din alarm klokke skulle have ringet da hans vrede gik ud ting, snart er det et lille menneske der skal stå model, eller måske dig.. Når du ikke kan få baby til at sove, når du ikke får trøstet baby hurtigt nok, når du forsvare dit barn - når du en dag siger stop.. Og hvad med alle de gange du vil gå i fremtiden, men ikke tør, fordi din kæreste så vil true med at tage dit barn fra dig, alle de gange han vil fortælle dig hvor forfærdeligt en mor du er og du skal være glad for han elsker dig.. 

Søde dig du traf et valg, men kærlighed er mange ting. Kærlighed er ikke ens for dig og mig.. Det du har forlod jeg, dog før et barn kom. Men hvor ville min eks gerne have haft et barn, så kunne han rigtig 'eje' mig for det ville have knyttet os sammen.. I dag har jeg 3 børn med en rigtig mand..

Du skriver her - vel fordi en lille klokke er begyndt at ringe, ikke højt men du har set noget der bekymrer dig.. Lige nu kattene, men der findes ikke noget der kan tages magten fra en som en baby - og det kræver kun en rusketur..

Smut søde ven, han ændre sig ikke.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.