Jeg tænker det kommer rigtig meget an på hvad dine spiseproblemer består i. Jeg tror det er ret vigtigt at finde ud af for at finde en varig løsning. Der findes masser af quick kure, men problemet er de ikke holder på den lange bane. Så lokaliser dine issues og tag stilling udfra det
Jeg kan fortælle om mine egne issues som eksempel
Jeg har elevatorvægt der svinger med 10-13 kg. Jeg har flere gange været på kur og hver gang taget alt på igen i løbet af et års tid.
Jeg har prøvet måltidserstatninger fra Nupo - og sultede konstant! Jeg har prøvet at spise alm mad og bare tælle kalorier, men sultede fordi jeg fik så små portioner . Jeg har prøvet med mange små måltider, men det er jeg rigtig dårlig til da jeg helst vil have rigtig mad og ikke bare lige en lille dims. Jeg har prøvet at leve total fedtfattigt og med meget grønt = sulten igen . Jeg bliver bare ikke mæt af salater...
Nu er jeg igang med noget helt 7.! Og indtil videre er jeg ret ekstatisk over effekten! Jeg er begyndt at spise lchf (meget få kulhydrater , ekstra meget fedt) og så tæller jeg kalorier selfølgelig så jeg har en ide om hvor meget jeg må spise. Men, selvom det her med fedt lyder som et kalorie helvedr, så er det faktisk intet problem at holde mig mæt og tilfreds i maven på 1325kcal dagligt! Idag har jeg gået i 6 timer! Uden at mærke sult eller tænke over mad! Fedtet i maden mætter på en helt ny måde og det gør at jeg får den der tilfredsheds følelse når jeg har spist. Det jeg craver er nemlig lige præcis fedtet mad! Og nu får jeg det! Så jeg får pludselig slet ikke trang til junk eller chips eller chokolade som jeg gjorde førhen - tit! Det er så rart! Og vægten går ovenikøbet også nedad
Hvis du vil vide mere om det, er madbanditten.dk rigtig god til at forklare konceptet og der er gode begynder guides. Men i korte træk handler det om at spise fedt, kød/æg/fisk og grønt. Og hvis man ikke er mæt, skal man højest sandsynligt tilføje mere fedt, selvom det er grænseoverskridende i starten
Anmeld
Citér