Anonym skriver:
Har haft en dag i dag, hvor jeg simpelthen har fået nok. Jeg har altid været forholdvis slank. Jeg er 170 cm høj og vejede i flere år omkring de 65 kg, hvilket jeg synes var lidt for meget, men jo indenfor normalområdet. Jeg har de sidste to år, gennem stress og trøstespis, formået at tage 14 kg på, og vejer nu hele 79 kg, hvilket er AAAALT for meget. Ideelt set vil jeg gerne ned på 60 kg, men hvert kilo tæller 
Jeg har af flere omgange prøvet at slanke mig, men det mislykkedes hver gang og jeg falder i, inden jeg rigtig er begyndt. Jeg har sat mig for, at jeg d. 1 juni, vil have et resultat, der er synligt. Er der nogen herinde, der har erfaringer med større vægttab, og kan hjælpe med at komme med konkrete kostråd, effektiv motion og mest af alt, råd til at kunne overholde det og stå i gennem?? Alt hjælper, tak!
Jeg har tabt mig 12 kilo over nogle måneder, og er slet ikke færdig.
Det der har virket for mig er at droppe næsten alt sukker igennem drikkevarer. dvs sodavand saftevand juice ol.
Dernæst sørge for at få grønt til flere af måltiderne, helst alle. Generelt er jeg super dårlig til at spise morgenmad. Men er kommet op på at spise et stykke knækbrød.
Vigtigst af alt er at jeg ikke har været konsekvent. Altså, jeg har undet mig gode sager. Spist det jeg har ønsket her i julen, men med måde. De andre gange jeg har forsøgt har jeg første gang jeg faldt i droppet at om vægttab og følt alt var håbløst.
Derfor - sund fornuft, masser af vand, passe på sukkeret(samt fedt).
Mål dig i dag forskellige steder, arm, lår, mave og skriv tallene ned. de synlige resultater får du i centimeter og selvfølgelig også i kilo. De kloge hoveder siger at det ikke er godt at kontrollere sig hele tiden(veje sig osv), men det har ikke fungeret for mig, vejer mig hver dag.
Det er dit vægttab, din krop. Mærk efter hvad der fungerer for dig og følg det.