Akut vægttab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

865 visninger
16 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. januar 2019

Anonym trådstarter

Har haft en dag i dag, hvor jeg simpelthen har fået nok. Jeg har altid været forholdvis slank. Jeg er 170 cm høj og vejede i flere år omkring de 65 kg, hvilket jeg synes var lidt for meget, men jo indenfor normalområdet. Jeg har de sidste to år, gennem stress og trøstespis, formået at tage 14 kg på, og vejer nu hele 79 kg, hvilket er AAAALT for meget. Ideelt set vil jeg gerne ned på 60 kg, men hvert kilo tæller 

Jeg har af flere omgange prøvet at slanke mig, men det mislykkedes hver gang og jeg falder i, inden jeg rigtig er begyndt. Jeg har sat mig for, at jeg d. 1 juni, vil have et resultat, der er synligt. Er der nogen herinde, der har erfaringer med større vægttab, og kan hjælpe med at komme med konkrete kostråd, effektiv motion og mest af alt, råd til at kunne overholde det og stå i gennem?? Alt hjælper, tak!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2019

Babilooo

Du kan købe High om smoothies og drikke grønsags/frugt smoothies instedet for morgenmad eller frokost. Det booster forbrændingen og giver god hud.

Du kan gå i fitness center og få en personlig træner i nogle gange.

hvis du vil tabe dig hurtigt så skær kartofler, pasta og brød væk fra din kost... og erstat med en advokado, brokoli eller stegt rosenkål/ spidskål eller kålsalat. Og prøv at spørge dig selv hver gang du kommer noget i munden “er det her noget som får mig til at blive sundere og slankere.” Hvis svaret er nej så læg set tilbage. Det er utroligt så meget lort der ryger ned uden st man tænker over det.. en småkage her, en chokolade der osv. 

Mht til fordeling i fx en smoothie skal 80 pct være grønsager .. for der er meget sukker i frugt.

det sjove er uden slik og hvor man drikker en smoothie i stedet for har jeg oplevet at min trang til slik er meget mindre. Og det fantastiske er at man ikke bare taber sig men også bliver sundere. Det er ikke altid de to ting hænger sammen.

Anmeld Citér

9. januar 2019

Mamalou

Jeg har gode erfaringer med Sense. Det er almindelig mad - intet fancy - og du sulter ikke. Der findes to YouTube-videoer hvor kuren forklares og så er der flere facebook grupper hvor man kan melde sig i. Der er også et hav af bøger, men er således ikke en forudsætning for at komme i gang

Anmeld Citér

9. januar 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Enig. Sense er så dejligt nemt! 

Plus man får gode vaner med at spise meget grønt. Jeg har selv tabt 21 kg på det, og det har ikke føltes som en kur, som sense jo heller ikke er men en livsstilsændring

Anmeld Citér

9. januar 2019

Birthdaybaby

Jeg kan anbefale at tælle kalorier i en (kort) periode, for at blive bevidst om hvor det går galt. Appen lifesum er gratis og ellers findes der fx madlog.dk hvor man for et lille beløb (mener det er kr. 10/uge) kan benytte deres database og fællesskab.

Dette kan sagtens gøre sideløbende med fx Sense eller hvad man nu er til af kostprincipper. 

Jeg vender altid tilbage til at tælle kalorier. 

Anmeld Citér

9. januar 2019

Fitmommyherning

Det handlet om alt med måde.

jeg har tabt 25kg på udelukkende kost og så de sidste 10med kost og motion.

Og jeg har stadig spist chokolade, kage osv..

men ja tæl dine kcal og så ikke gør det for vildt og hårdt for dig selv. Du kan sagtens spise normalt mad som resten af familien.

jeg smed bare ekstra grøntsager ind... og så drik nok vand..

og for Guds skyld spis. Mange har tendens til at spise så lidt som muligt. Det kommer til at have en negativ effekt

Anmeld Citér

9. januar 2019

Mullemee

Anonym skriver:

Har haft en dag i dag, hvor jeg simpelthen har fået nok. Jeg har altid været forholdvis slank. Jeg er 170 cm høj og vejede i flere år omkring de 65 kg, hvilket jeg synes var lidt for meget, men jo indenfor normalområdet. Jeg har de sidste to år, gennem stress og trøstespis, formået at tage 14 kg på, og vejer nu hele 79 kg, hvilket er AAAALT for meget. Ideelt set vil jeg gerne ned på 60 kg, men hvert kilo tæller 

Jeg har af flere omgange prøvet at slanke mig, men det mislykkedes hver gang og jeg falder i, inden jeg rigtig er begyndt. Jeg har sat mig for, at jeg d. 1 juni, vil have et resultat, der er synligt. Er der nogen herinde, der har erfaringer med større vægttab, og kan hjælpe med at komme med konkrete kostråd, effektiv motion og mest af alt, råd til at kunne overholde det og stå i gennem?? Alt hjælper, tak!

Jeg vil helt klart også anbefale Sense. Søg efter videoerne på YouTube. Der er ret enkelt, når man kommer ind i det, og hvis man falder i en dag, så er det bare op på hesten igen.

I princippet går det ud på, at du kun spiser 3 hovedmåltider på ca 600 kcal hver dag. Ikke noget med at snacke. Til hvert måltid skal du have en håndfuld protein, en håndfuld kulhydrat og 1-2 håndfulde grøntsager og derudover 1-3 spsk fedt. Så ja, du må gerne putte fløde i din sovs og spise brød med smør eller mørk chokolade på din skyr til morgenmad. Det er faktisk ret nemt, men man skal vænne sig til ikke at spise hele tiden. Det er det sværeste. Og stoppe med at spise, når man faktisk er mæt.

Du kan evt starte med at melde dig ind i gruppen på Facebook. Der kan man se hvad de andre spiser, og man kan spørge, hvis der er noget man er i tvivl om.

Pøj pøj med det.

Anmeld Citér

9. januar 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

170 høj 60 kg?? 

Aaah.... mon ikke det er lidt i underkanten �� 

jeg ville være fint tilfreds med 65-70kg med din højde.

Anmeld Citér

9. januar 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg har tabt mig 12 kilo over nogle måneder, og er slet ikke færdig.

Det der har virket for mig er at droppe næsten alt sukker igennem drikkevarer. dvs sodavand saftevand juice ol. 

Dernæst sørge for at få grønt til flere af måltiderne, helst alle. Generelt er jeg super dårlig til at spise morgenmad. Men er kommet op på at spise et stykke knækbrød. 

Vigtigst af alt er at jeg ikke har været konsekvent. Altså, jeg har undet mig gode sager. Spist det jeg har ønsket her i julen, men med måde. De andre gange jeg har forsøgt har jeg første gang jeg faldt i droppet at om vægttab og følt alt var håbløst.

Derfor - sund fornuft, masser af vand, passe på sukkeret(samt fedt).

Mål dig i dag forskellige steder, arm, lår, mave og skriv tallene ned. de synlige resultater får du i centimeter og selvfølgelig også i kilo. De kloge hoveder siger at det ikke er godt at kontrollere sig hele tiden(veje sig osv), men det har ikke fungeret for mig, vejer mig hver dag.

Det er dit vægttab, din krop. Mærk efter hvad der fungerer for dig og følg det. 

Anmeld Citér

9. januar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
CKJ skriver:

170 høj 60 kg?? 

Aaah.... mon ikke det er lidt i underkanten �� 

jeg ville være fint tilfreds med 65-70kg med din højde.

170cm med en vægt på 70 ligger lige under overvægtsgrænsen ifølge BMI. 24.2 og grænsen er 25. Med en vægt på 60 vil bmi være ca 21 hvilket er helt fornuftigt og ikke for lavt. Nedre grænse er 18,5.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.