God-mor skriver:
Skoda Fabia. Det er ikke en minibil, men den er rigtig god at køre i, og der er god plads, og så er den billig
Har seng haft en for et par år siden, men har nu købt en Octavia i stedet. Men kan virkelig anbefale Skoda.
Ja Skoda er helt sikkert også et godt bud!
Min mand er mekaniker, og hans anbefaling er helt sikkert at gå efter noget tysk, altså Skoda, VW, Seat og BMW. Hvis man holder service på bilen så kan de holde i rigtig mange år og de kan bare blive ved med at kører, specielt BMW. Han chef har selv en bmw som har nu rundet næsten 700.000 km og der er kun blevet skiftet sliddele som bremser osv intet i motoren eller gearkasse.
Han siger man skal holde sig fra fransk! Det er de biler de får ind på stribe på værkstedet, det er selvfølgelig blevet bedre med de nyere modeller, men der kommer stadig altid problemer når de når omkring 100.000km deres gearkasser er specielt deres svage punkt og kan let komme til at koste fra 10.000 til 50.000,- at få sådan noget lavet.
Hvis det ikke er micro bil du øsnker, så er det helt sikkert en VW polo, Skoda fabia, eller Seat Ibiza som er at fortrække som stadig er billige i vægtafgift, langt på literen og billig i forsikringer :-)
P.S lige for at få det med det samme, jeg siger ikke at fransk ikke kan lave rigtig gode biler, de laver bilerne med god plads og god komfort, så der kan helt sikkert være en god bil derfra, jeg siger blot videre fra min mand med erfaring inde for emnet. Min første bil var en SWIFT selvom min mand frarådet mig det dengang, 6 mdr efter stod jeg med en bil uden gearkasse og skulle punge 60.000,- ud for at få det lavet
har kørt VW siden og har aldrig skulle skifte andet en dæk og bremser
.
Anmeld
Citér