Det er ikke i orden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.345 visninger
13 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. december 2018

Anonym trådstarter

min mands eks. Får tilskud til alt da hun er eneforsørger, dog bor hendes nye kæreste hos hende alle dage om ugen, men har adresse på en anden bopæl for at hun fortsat får tilskud. Her til jul så jeg hun annoncerede med hvad de havde fået i julehjælp, trods de børn intet mangler. Nu har hun lige lagt op at de har fået et nyt og dyrt tv. Jeg bliver så indebrændt. Det er vores skattekroner der går til en der snyder sig til det og julehjælp som andre har mere brug for.

har sådan en lyst til at melde hende, men vi er jo gode venner med hende og vi vil ikke lave splid i det gode forhold. Jeg har snakket med hende og sagt jeg ikke synes det er ok og sagt at det er farligt det hun har gang i, men han har jo kun en weekend taske hos hende så de har jo intet på hende... 

Ej hvor er det bare ikke i orden!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2018

Anonym

Anonym skriver:

min mands eks. Får tilskud til alt da hun er eneforsørger, dog bor hendes nye kæreste hos hende alle dage om ugen, men har adresse på en anden bopæl for at hun fortsat får tilskud. Her til jul så jeg hun annoncerede med hvad de havde fået i julehjælp, trods de børn intet mangler. Nu har hun lige lagt op at de har fået et nyt og dyrt tv. Jeg bliver så indebrændt. Det er vores skattekroner der går til en der snyder sig til det og julehjælp som andre har mere brug for.

har sådan en lyst til at melde hende, men vi er jo gode venner med hende og vi vil ikke lave splid i det gode forhold. Jeg har snakket med hende og sagt jeg ikke synes det er ok og sagt at det er farligt det hun har gang i, men han har jo kun en weekend taske hos hende så de har jo intet på hende... 

Ej hvor er det bare ikke i orden!

Jeg ville melde hende anonymt. For som du selv siger. Så er det vores skattekroner det går til. Det er ikke i orden. 

Anmeld Citér

31. december 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Hvor er det bare dårlig stil, og så ærgerligt for det gør, at der er minder til dem som virkelig har brug for det.

Kan godt forstå I ikke vil melde hende på grund af samarbejdet. 

Anmeld Citér

31. december 2018

Pikku Myy

Jeg ved ikke meget om hvad man får at tilskud som enlig, så jeg spørger for at blive oplyst:

Kan det virkelig passe at man får så meget i tilskud som enlig forsøger at det kan svare sig at have udgifter til to huslejer, forsikringer mm?

Det er selvfølgelig under forudsætning af at partneren faktisk betaler husleje på den adresse han/hun er tilknyttet ...

Anmeld Citér

31. december 2018

Anonym

du skriver de har fået et nyt og dyrt tv, sp har de jo ikke selv betalt formodet. 

Og hvis det virkelig irritere dig, så meld dem anonymt. Men hvis hub kan bevise at hun selv betaler husleje, forbrug og mad osv, så får du intet ud af det, men har han tøj hos hende, også bare en lille taske, så har du måske en chance.

Anmeld Citér

31. december 2018

Mortilah

Jeg synes kun du skal melde det hvis du er 100% sikker på hvordan det forholder sig. - at hun ikke er en af de som bare prøver at bevare et glansbillede udadtil. Børnene skal jo ikke lide under den manglende betaling hvis det tages fra hende. Men ellers- helt enig. Jeg bor også på anden adresse end min kæreste (og far til mit barn). Men jeg modtager heller ikke en eneste krone fra den danske stat. 

Anmeld Citér

31. december 2018

Hallopolina

Jeg håber, at vi i det nye år kan være lidt mere rummelige og ikke så forbitrede. Hvorfor skulle du melde en kvinde, hvis økonomi du overhovedet ikke kender i detaljen? Det lyder ikke særlig venligt. Vær dog glad for jeres gode forhold, og lad din mands eks have sit nye tv, julehjælp og andet i fred. 

Man bliver ikke velhavende af at være enlig mor. Desuden ved du slet ikke om den nye kæreste bidrager til økonomien, når han er der. 

Anmeld Citér

31. december 2018

MT_2011

Det er jo social bedrageri at modtage som enlig når hun i realiteten ikke er når kæresten bor hos hende.

Og sådanne forhold skal meldes, for det er sku en frynsegode at staten hjælper enlige forældre, og det skal der ikke drives rov på når man har en anden part indenover.

Tænk hvor sure samtlige enlige ville blive, hvis div tilskud blev fjernet

Anmeld Citér

31. december 2018

migxher

Anmeld hende anonymt. Det havde jeg gjort. 

Anmeld Citér

31. december 2018

Anonym

Jeg ved ikke meget om hvad man får at tilskud som enlig, så jeg spørger for at blive oplyst:

Kan det virkelig passe at man får så meget i tilskud som enlig forsøger at det kan svare sig at have udgifter til to huslejer, forsikringer mm?

Det er selvfølgelig under forudsætning af at partneren faktisk betaler husleje på den adresse han/hun er tilknyttet ...

Ja det kan godt betale sig.

Har et familiemedlem der giver 2000 for et værelse inkl forbrug internet osv 

Konen er på su 

Hun får udover su de her ekstra tillæg 

Forsørgrrtillæg på 6100.

Boligsikring på 3500 

Børnetilskud på 1500 pr barn ( de har 3) så 4500.

Og det ekstra tillæg på 1500 pr kvartal så 6000 pr kvartaler giver 2000 pr måned

Betalt inst på alle 3 det giver ca 10000 hun skulle tjene brutto for at have de ca 6000 inst ville koste hende.

Så pr måned får de ekstra 21600 pr måned.  Udover alm end penge og alm su og hans løn.

De betaler så 2000 for der værelse og nej ingen forsikringer da han jo ikke bor på værelset 

Og de herfra har jeg fra dem selv  .....hun glæder sig jævnligt over hun ikke behøver tage su lån. 

Der er en grund til der svindlet for milliarder hvert år. Det er fedt at være enlig forsørger . Ihvertfald økonomisk set.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.