Lysten er forsvundet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.805 visninger
14 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. december 2018

Anonym trådstarter

Jeg har en dejlig mand og en skøn unge på 4 måneder. 

Mig og min mand har altid haft et sundt sexliv og havde det også under min graviditet, hvor vi havde sex helt til dagen inden jeg fødte. 

Fødslen gik godt, men jeg blev klippet i mellemkødet og stingene sprang op, så det er ikke helet så godt sammen som det kunne. Jeg har ikke de store gener af det nu her, bortset fra at det dybe arvæv er lidt ømt.

Efter fødslen gik der ikke mange dage inden jeg havde lyst til sex. Det må være noget med hormoner og oxytocin osv. Men jeg blødte stadig så vi måtte vente i 3 uger, inden vi havde sex. Det gik overraskende fint, Ingen smerter eller noget. 

Men efter et stykke tid forsvandt min sex lyst. Vi er blevet ved med at ha sex, fordi jeg tænker at det måske kan gi mig lysten, hvis vi bare “holder det kørende”, men jeg kan knap nok blive våd og da slet ikke få en orgasme. Vi havde sex i går og det er da dejligt at være sammen med min mand, men jeg kan mærke at selve samlejet kun er for hans skyld. For mig kunne vi lige så godt bare ligge sammen.

Jeg har aldrig haft det sådan her! Min mand har altid kunne gøre mig liderlig, så det skræmmer mig ærlig taget lidt, at jeg lige nu gør det lidt af pligt.

Er det hormonforstyrrelser efter fødsel? Er der andre der har oplevet noget lignende og er lysten kommet igen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2018

san

Er du begyndt på p-piller? For på nogen mærker, er bivirkningen at man mister lysten til sex., så det kunne måske være derfor... 

Anmeld Citér

1. januar 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg har en dejlig mand og en skøn unge på 4 måneder. 

Mig og min mand har altid haft et sundt sexliv og havde det også under min graviditet, hvor vi havde sex helt til dagen inden jeg fødte. 

Fødslen gik godt, men jeg blev klippet i mellemkødet og stingene sprang op, så det er ikke helet så godt sammen som det kunne. Jeg har ikke de store gener af det nu her, bortset fra at det dybe arvæv er lidt ømt.

Efter fødslen gik der ikke mange dage inden jeg havde lyst til sex. Det må være noget med hormoner og oxytocin osv. Men jeg blødte stadig så vi måtte vente i 3 uger, inden vi havde sex. Det gik overraskende fint, Ingen smerter eller noget. 

Men efter et stykke tid forsvandt min sex lyst. Vi er blevet ved med at ha sex, fordi jeg tænker at det måske kan gi mig lysten, hvis vi bare “holder det kørende”, men jeg kan knap nok blive våd og da slet ikke få en orgasme. Vi havde sex i går og det er da dejligt at være sammen med min mand, men jeg kan mærke at selve samlejet kun er for hans skyld. For mig kunne vi lige så godt bare ligge sammen.

Jeg har aldrig haft det sådan her! Min mand har altid kunne gøre mig liderlig, så det skræmmer mig ærlig taget lidt, at jeg lige nu gør det lidt af pligt.

Er det hormonforstyrrelser efter fødsel? Er der andre der har oplevet noget lignende og er lysten kommet igen?

Det er simpelthen så bragende normalt. Læs eventuelt ‘ikke i år, skat’. 

Anmeld Citér

1. januar 2019

Anonym trådstarter

san skriver:

Er du begyndt på p-piller? For på nogen mærker, er bivirkningen at man mister lysten til sex., så det kunne måske være derfor... 

Jeg er begyndt på mini piller og har faktisk tænkt på om det måske kunne have lidt med dem at gøre! 

Anmeld Citér

1. januar 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Det er simpelthen så bragende normalt. Læs eventuelt ‘ikke i år, skat’. 

Det var da et dejligt lige til svar Jamen den vil jeg da se om jeg kan finde..

Anmeld Citér

1. januar 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Det var da et dejligt lige til svar Jamen den vil jeg da se om jeg kan finde..

Jeg læste den på eReolen, der er til sidst et teoriafsnit, som forklarer de hormonelle forandringer efter fødslen. Læs den! Du kommer til at føle dig så uendelig normal. 

Anmeld Citér

1. januar 2019

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg er begyndt på mini piller og har faktisk tænkt på om det måske kunne have lidt med dem at gøre! 

Så er det nok det der gør det.

Anmeld Citér

1. januar 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Det er helt normalt. 

Jeg blev også syet i mellemkødet og var faktisk øm rimelig længe. I starten fik jeg heller ikke det store ud af sex, andet end den nærhed med min mand. 

Her accepterede vi at sex nok ikke var i fokus i øjeblikket - vi også også møgtrætte og synes faktisk livet var ret hårdt med sådan en lille søvnrøver så vi fokuserede ikke så meget på det. 

Men altså, her kom det stille og roligt snigende igen. Og da vores søn var omkring 1 år var vores sexliv tilbage til normalt, faktisk oftere og bedre sex. 

Så rådet herfra er ro på, det kommer stille og roligt af sig selv. 

Og så er det vidst også noget med, at den nærhed mor og barn oftest har pga amning vidst frigiver nogle hormoner som går ind og erstatter nogle af de hormoner der giver en lyst til sex -skide smart præventionsmiddel fra naturens side hihi. 

Anmeld Citér

1. januar 2019

Anonym

Vil lige tilføje , at jeg også har prøvet at miste lysten med minipiller.. men det er desværre også normalt at have det sådan uden...

Anmeld Citér

1. januar 2019

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Det er helt normalt. 

Jeg blev også syet i mellemkødet og var faktisk øm rimelig længe. I starten fik jeg heller ikke det store ud af sex, andet end den nærhed med min mand. 

Her accepterede vi at sex nok ikke var i fokus i øjeblikket - vi også også møgtrætte og synes faktisk livet var ret hårdt med sådan en lille søvnrøver så vi fokuserede ikke så meget på det. 

Men altså, her kom det stille og roligt snigende igen. Og da vores søn var omkring 1 år var vores sexliv tilbage til normalt, faktisk oftere og bedre sex. 

Så rådet herfra er ro på, det kommer stille og roligt af sig selv. 

Og så er det vidst også noget med, at den nærhed mor og barn oftest har pga amning vidst frigiver nogle hormoner som går ind og erstatter nogle af de hormoner der giver en lyst til sex -skide smart præventionsmiddel fra naturens side hihi. 

Tak for dine erfaringer!

Talte i om det, dig og din mand? Han kan uden tvivl mærke det og Vi har talt om det, men jeg synes det er lidt et sensitivt emne. Jeg vil jo helt ikke ha at min mand bliver ked at det, eller tror at det har noget med ham at gøre, så jeg har bare fortalt at jeg oplever at ha mindre lyst og at det formentlig er pga hormoner og måske mini-pillerne, men at lysten nok skal komme tilbage til normalt.

Vi er heldigvis velsignet med et barn der sover ret meget, så det er ikke søvnmangel der gør det. Og vi er da også sammen nok 2 gange om ugen, men det er ikke liderlighed der holder sexlivet igang!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.