Hvordan og hvorledes..???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi
Anonym skriver:

Hvor er jeg ked af at du selv har oplevet det. Det er så træls når børn oplever sådan noget, for det følger en hele livet. 

Jeg kæmper alt det jeg kan og herhjemme får min datter alt det kærlighed som hun overhovedet kan få, både fra mig og min mand. Jeg har prøvet at snakke med ham, men ja han mener at jeg umyndiggør ham. Hvilket jeg ikke mener jeg gør. Men min datter mærker ikke noget til at vi er uvenner. Det skal hun nemlig ikke tage stilling til. En af de ting vi er uenige om er at jeg tager hensyn til at min datter ikke vil over til ham og at hun ikke vil sove derover. Der mener han ikke at hun skal have et valg.

Jeg har snakket med moren til lillsøster og vi har aftalt at vi skal mødes, men min datters far vil ikke have at vi mødes da han ikke vil have at min datter har noget med lillesøsterens mor, da han jo ikke længere er sammen med hende og han vil gerne at min datter glemmer hende og istedet får et forhold til den nye. som han ikke aner om de er sammen eller ikke, da hun er i tvivl. Det er så indviklet. 

Tak. 

Du lyder som en god mor og jeg forestiller mig at det er virkelig svært at stå på sidelinjen som mor. For vi kan ikke skærme vores børn mod alt ondt i verden, men vi kan skærme mod unødvendig smerte. 

Det man nok skal fatte her, og som far har svært ved, er at det slet ikke handler om ham. Det handler om jeres datter, og om han føler sig umyndiggjort er fuldstændig irrelevant - for det handler om at jeres datter ikke trives når hun er hos ham, og det er HANS ansvar at sørger for at hun gør. Selvfølgelig skal din datter ikke derover og sove hvis hun ikke har lyst, men måske er det svært for din datter at sætte ord på hvorfor hun ikke vil sove der og hvorfor hun ikke kan lide at være hos far. Det havde jeg ihvertfald selv svært ved dengang, men det er jo også svært at sidde som mor i den anden ende og kan fornemme at noget er galt med ens barn - men har måske intet konkret at fremlægge for far som er galt og skal laves om, og så er det svært at gøre noget ved det. Har min mor ihvertfald fortalt mig efterfølgende var hendes dilemma. 

Mht søsteren, så handler det jo om at pigerne skal have en relation, ikke at din datter skal have en relation til søsterens mor. Far bestemmer jo altså ikke hvem din datter ser når du har hende og hvem hun har legeaftaler med. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.