Frygt for bortførelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Det kan man ikke hvis man laver dansk pas. Men hvis man går ind på en Syd Amerikansk ambassade, evt med en god historie og lidt under bordet, så tror jeg ærlig talt at det godt kan lade sig gøre

Børnene skal jo igennem lufthavnen, og der burde det blive opdaget, hvis de ikke har et ægte dansk pas med underskrift af begge forældre.

Når der er fælles forældremyndighed, skal begge forældre skrive under.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2018

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Børnene skal jo igennem lufthavnen, og der burde det blive opdaget, hvis de ikke har et ægte dansk pas med underskrift af begge forældre.

Når der er fælles forældremyndighed, skal begge forældre skrive under.

Har nu snakket med ambassaden. De siger at far ikke skal have andre til at underskrive, da han er den eneste forælder fra det land, og han kan dermed få gyldigt pas til børnene.

Lufthavnen har vi også haft fat i, og de kan ikke sætte ham på en liste uden at der er politihold, og polititet kan ikke sætte ham på en liste førend han har begået forbrydelsen...

Anmeld Citér

30. december 2018

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Har nu snakket med ambassaden. De siger at far ikke skal have andre til at underskrive, da han er den eneste forælder fra det land, og han kan dermed få gyldigt pas til børnene.

Lufthavnen har vi også haft fat i, og de kan ikke sætte ham på en liste uden at der er politihold, og polititet kan ikke sætte ham på en liste førend han har begået forbrydelsen...

Det lyder godt nok mærkeligt. Da jeg skulle have pas til min datter sidste gang var devkun intresserede i om far havde skrevet under. Hun sagde at det var sådan set det eneste de kiggede efter

Anmeld Citér

30. december 2018

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

Det lyder godt nok mærkeligt. Da jeg skulle have pas til min datter sidste gang var devkun intresserede i om far havde skrevet under. Hun sagde at det var sådan set det eneste de kiggede efter

Var det på dansk pas? Problemet her er at far har dobbelt statsborgerskab. Dansk og et fra Syd Amerika. Far kan derfor gå på en Syd Amerikansk ambassade og få udenlandsk pas til børnene der. Mht dansk pas er de meget strikse at begge forældre har underskrevet, men det er ikke tilfældet i alle lande.

Anmeld Citér

30. december 2018

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Var det på dansk pas? Problemet her er at far har dobbelt statsborgerskab. Dansk og et fra Syd Amerika. Far kan derfor gå på en Syd Amerikansk ambassade og få udenlandsk pas til børnene der. Mht dansk pas er de meget strikse at begge forældre har underskrevet, men det er ikke tilfældet i alle lande.

Ja det er dansk pas

Anmeld Citér

30. december 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hvad statsborgerskab har børnene?

Anmeld Citér

30. december 2018

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Hvad statsborgerskab har børnene?

Børnene har også dobbelt statsborgerskab... reglerne i fars hjemland er at de som børn automatisk har fars statsborgerskab. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.