Min veninde er i den situation at hun er i et psykisk voldeligt forhold. Hun er endelig ved at tage modet til sig og gå, MEN han truer nu med at få børnene til at forsvinde i SydAmerika (hvor han oprindeligt er fra). Jeg tvivler ikke på at han kan finde på det, bare for at skade hende, og det siger hun også selv. Så nu tør hun ikke gå nogle steder, og det hele eskalerer.
Er der nogen der har erfaring med det? Jeg ved man kan ansøge om overvåget samvær, hvis der er 'frygt for bortførelse, som ikke umiddelbart kan ignoreres'. Men hvad skal der til? Han er jo den perfekte far ligeså snart nogen kigger, men opfører sig som single uden børn når der ikke er nogen (nogen som han synes er af betydning). Hvad skal der til af beviser?
Lufthavnen har vi også haft fat i, men de kan ikke gøre noget, medmindre de bliver meldt savnede, og efter en weekend hjemme hos far, er de langt væk inden det kan opdages.
Børnenes pas er gemt væk et sikkert sted, men det stopper ham ikke fra at gå ned på ambassaden hvor han er fra og lave nye pas til dem, uden min venindes vidende.
Børnene er mellem 3 og 10 år
Anmeld
Citér