Sygemelding på plejehjem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2018

Tommelise

Carina:-) skriver:

Ring og hør dem ad ,hvad deres anbefalinger er med forkølelse.

Men tænker du for længst har smittet hvis det er ,når du nu har været syg i 14 dage.

Personligt ville jeg ikke melde mig syg pga en harmløs forkølelse som jo er umulig at undgå hvis man har børn - 

Ser det ikke som en gyldig grund til at blive hjemme,men som du selv skriver så kan der være andre retningslinier når du arb med ældre. 

Det er også det, jeg tænker.

Hvis jeg ikke direkte har det dårligt, så går jeg også på arbejde med forkølelse. Jeg ville føle, at jeg pjækkede, hvis jeg blev hjemme.

Men puha hvor ville jeg have det skidt, hvis jeg smittede ældre mennesker, som måske bliver ekstra syge og har ekstra svært ved at komme over det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2018

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Det er også det, jeg tænker.

Hvis jeg ikke direkte har det dårligt, så går jeg også på arbejde med forkølelse. Jeg ville føle, at jeg pjækkede, hvis jeg blev hjemme.

Men puha hvor ville jeg have det skidt, hvis jeg smittede ældre mennesker, som måske bliver ekstra syge og har ekstra svært ved at komme over det.

Det er lige præcis, sådan jeg har det! Der ligger så meget etik i det her dilemma, for på den ene side har man set dårligt med at melde sig syg, når det ikke er værre end det er, men på den anden side, har man det også dårligt med at komme, for tænk nu hvis, det smitter osv...��

Anmeld Citér

21. december 2018

God-mor

Anonym skriver:

Hej piger! 

Jeg står i den situation, at jeg ikke helt er klar over, om jeg bør melde mig syg fra arbejde. Sagen er den, at jeg er afløser på et plejehjem, og min vagt starter 15:00 lørdag. Jeg er nu blevet ramt af en ordentlig omgang forkølelse, som kører på anden uge, hvor en masse nys, hoste, en konstant stoppet næse samt hovedpine er indkluderet. Jeg aner ikke, om jeg bør melde mig syg, for jeg har det om sådan okay. Tænker bare at jeg ville ringe/skrive til dem imorgen, så de kunne nå at finde en afløser, hvis det var. Jeg har det dog også lidt stramt ved at ringe og spørge dem, om jeg er for syg. Hvad tænker i? Håber på jeres hjælp!

Jeg ville satse på at blive frisk til lørdag. Jeg har selv arbejdet nogle år på plejehjem, og vi måtte gerne møde op med snot og forkølelse. Men kan godt følge dillamaet. Men hvis alle meldte sig syge med forkølelse, så var der næsten ingen på arbejde hele vinteren 

Anmeld Citér

21. december 2018

Carina:-)

God-mor skriver:

Jeg ville satse på at blive frisk til lørdag. Jeg har selv arbejdet nogle år på plejehjem, og vi måtte gerne møde op med snot og forkølelse. Men kan godt følge dillamaet. Men hvis alle meldte sig syge med forkølelse, så var der næsten ingen på arbejde hele vinteren 

Også min tanke .

Det kunne Se kønt ud hvis alle lagde sig syge pga forkølelse. 

Så ville samfundet da gå i stå 

Anmeld Citér

21. december 2018

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Hej piger! 

Jeg står i den situation, at jeg ikke helt er klar over, om jeg bør melde mig syg fra arbejde. Sagen er den, at jeg er afløser på et plejehjem, og min vagt starter 15:00 lørdag. Jeg er nu blevet ramt af en ordentlig omgang forkølelse, som kører på anden uge, hvor en masse nys, hoste, en konstant stoppet næse samt hovedpine er indkluderet. Jeg aner ikke, om jeg bør melde mig syg, for jeg har det om sådan okay. Tænker bare at jeg ville ringe/skrive til dem imorgen, så de kunne nå at finde en afløser, hvis det var. Jeg har det dog også lidt stramt ved at ringe og spørge dem, om jeg er for syg. Hvad tænker i? Håber på jeres hjælp!

Jeg arbejder som afløser på plejehjem og har set flere af mine kollegaer komme på arbejde hvor de har været forkølet. 

Jeg er selv begyndende med snot og hoste. Men så længe jeg føler mig frisk vil jeg tage afsted. 

Anmeld Citér

21. december 2018

Drwhosaidthat

Jeg ville ikke melde mig syg med forkølelse på den måde du beskriver. I så fald ville der være meget få på arbejde på min arbejdsplads hele vinterhalvåret. 

Hvis du har været syg i to uger vil jeg også tro at smitterisikoen er minimal. 

Anmeld Citér

21. december 2018

sne190810

Næsespray, ekstra god håndhygiejne, evt en pano eller to og så ville jeg tage afsted :-) 

du er kaldt ind, fordi de i forvejen sikkert har svært ved at få dækket vagten pga julen, så hvis du meldte dig syg, tør jeg næsten vædde med de ikke vil kunne få en anden ind. 

Det problem ville vi i hvert fald ha’, hvor jeg arbejder, i sundhedssektoren. 

Anmeld Citér

21. december 2018

Anonym trådstarter

I har ret. Jeg tager afsted

Anmeld Citér

21. december 2018

Anonym

Jeg arbejder selv i hjemmeplejen og ville klart tage afsted. Være ekstra grundig med håndsprit, og tage handsker på hver gang du skal have noget med en borger at gøre. Også selvom det normalvis ikke kræver handsker 

Anmeld Citér

21. december 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg arbejder selv i hjemmeplejen og ville klart tage afsted. Være ekstra grundig med håndsprit, og tage handsker på hver gang du skal have noget med en borger at gøre. Også selvom det normalvis ikke kræver handsker 

Tusind tak! Jeg ringede til min arbejdsplads i formiddag og forhørte mig ad. De sagde også, at så længe jeg var ekstra grundig med hygiejnen, og jeg kunne holde ud at være der, var det helt okay, så jeg tager afsted

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.