Sygemelding på plejehjem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.676 visninger
19 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. december 2018

Anonym trådstarter

Hej piger! 

Jeg står i den situation, at jeg ikke helt er klar over, om jeg bør melde mig syg fra arbejde. Sagen er den, at jeg er afløser på et plejehjem, og min vagt starter 15:00 lørdag. Jeg er nu blevet ramt af en ordentlig omgang forkølelse, som kører på anden uge, hvor en masse nys, hoste, en konstant stoppet næse samt hovedpine er indkluderet. Jeg aner ikke, om jeg bør melde mig syg, for jeg har det om sådan okay. Tænker bare at jeg ville ringe/skrive til dem imorgen, så de kunne nå at finde en afløser, hvis det var. Jeg har det dog også lidt stramt ved at ringe og spørge dem, om jeg er for syg. Hvad tænker i? Håber på jeres hjælp!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2018

Tommelise

Normalt ville jeg aldrig sygemelde mig p.gr.a en forkølelse, medmindre jeg havde det virkelig dårligt.

Men når du er på et plejehjem, så synes jeg, det er lidt anderledes.

Det er jo ældre mennesker, som måske har svækket immunforsvar, og hvor sygdom måske er mere alvorligt, end det er jo yngre mennesker.

Så jeg tænker, at du faktisk godt kan sygemelde dig, så du ikke smitter nogen. 

Anmeld Citér

20. december 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Meget ka nå at ske på 2 dage, og hvis du har haft en forkøelse de sidste 14 dage, og har ku klare de normale ting, vil jeg mene at du er frisk nok, til at tage på arbejde. 

Hvis du får det værre eller får feber, ka du self sagtens melde dig syg, lørdag morgen. Vh Stine 

Anmeld Citér

20. december 2018

A38

Jeg synes du skal ringe og melde dig syg i morgen, hvis du vurderer at du stadig er sløj. Min erfaring med den slags forkølelser er at man ikke er rask igen efter to dage. Og på et plejehjem ville jeg ikke dukke op med sådan en omgang.

Jeg synes ikke du skal spørge om du er for syg til at arbejde, men stå ved dig selv - du melder dig jo ikke syg for sjov.

Rettelse: ups, ser først nu at forkølelsen har stået på i to uger... så kan du måske nok godt blive rask. Læste det som om den lige var startet. Så ville jeg vente med at melde dig syg indtil lørdag morgen, når du reelt ved om du kan komme på arbejde.

Anmeld Citér

20. december 2018

Anonym trådstarter

Jeg er nemlig heller ikke typen, der melder mig syg fra arbejde for en forkølelse, men er forholdsvis ny i det her område, hvilket også er grunden til, jeg er i tvivl - som tommelise skriver, så er det jo ældre mennesker, man har med at gøre... 

Anmeld Citér

20. december 2018

Soonmom

Jeg ville tage på arbejde. 

Jeg ville aldrig melde mig syg pga forkølelse  

Jeg har hostet konstant i over 2 uger, været snottet og hovedpine, men har da alle dage været på arbejde (vuggestue) eller i skole

Anmeld Citér

20. december 2018

Anonym trådstarter

A38 skriver:

Jeg synes du skal ringe og melde dig syg i morgen, hvis du vurderer at du stadig er sløj. Min erfaring med den slags forkølelser er at man ikke er rask igen efter to dage. Og på et plejehjem ville jeg ikke dukke op med sådan en omgang.

Jeg synes ikke du skal spørge om du er for syg til at arbejde, men stå ved dig selv - du melder dig jo ikke syg for sjov.

Rettelse: ups, ser først nu at forkølelsen har stået på i to uger... så kan du måske nok godt blive rask. Læste det som om den lige var startet. Så ville jeg vente med at melde dig syg indtil lørdag morgen, når du reelt ved om du kan komme på arbejde.

Det har du nok ret i. Den er bare kun blevet værre i løbet af de to uger, øv... Men det kan godt være, du har ret i, jeg skal vente med at se til lørdag morgen.. Tænkte bare det ville være rart for dem, hvis jeg allerede ringede imorgen, så de kunne nå at finde en anden, men selvfølgelig ville det også være træls, hvis jeg så var okay frisk lørdag... Nøj, den er svær

Anmeld Citér

20. december 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg ville tage på arbejde. 

Jeg ville aldrig melde mig syg pga forkølelse  

Jeg har hostet konstant i over 2 uger, været snottet og hovedpine, men har da alle dage været på arbejde (vuggestue) eller i skole

Jeg arbejder også I en børnehave til dagligt, hvor jeg alle dage har været på arbejde. Tænker bare der er forskel på børn og ældre

Anmeld Citér

20. december 2018

A38

Anonym skriver:

Det har du nok ret i. Den er bare kun blevet værre i løbet af de to uger, øv... Men det kan godt være, du har ret i, jeg skal vente med at se til lørdag morgen.. Tænkte bare det ville være rart for dem, hvis jeg allerede ringede imorgen, så de kunne nå at finde en anden, men selvfølgelig ville det også være træls, hvis jeg så var okay frisk lørdag... Nøj, den er svær

Det er altid rart at have god tid til at finde en afløser, men de må have en liste med afløsere, som de ringer til ved sygemeldinger. Og du ved jo nok tidligt på dagen, om du er frisk nok, så det giver dem alligevel en del timer at finde en afløser. 

Når det er sagt, så melder jeg mig altid syg med forkølelse (altså, hoste, snotnæse, nys og hovedpine) også selvom jeg “bare” sidder på kontor.

Anmeld Citér

20. december 2018

Carina:-)

Ring og hør dem ad ,hvad deres anbefalinger er med forkølelse.

Men tænker du for længst har smittet hvis det er ,når du nu har været syg i 14 dage.

Personligt ville jeg ikke melde mig syg pga en harmløs forkølelse som jo er umulig at undgå hvis man har børn - 

Ser det ikke som en gyldig grund til at blive hjemme,men som du selv skriver så kan der være andre retningslinier når du arb med ældre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.