Angst og tandlæge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2018

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Som andre siger - den med flovheden skal du bare glemme, for tandlægen har set det mange gange før. 

Bedre sent end aldrig.

Jeg har en veninde, der lider af voldsom tandlægeskræk. 

Hun havde ikke dårlige tænder, så det er nok ikke det samme, men hendes tandlæge sagde til hende, at han nok skulle bedøve hende ordentligt, så det ikke kom til at gøre ondt. Og hvis det gjorde ondt, så ville han give hende pengene tilbage.

Tandlæger er vant til at håndtere tandlægeskræk, og de har virkelig gode bedøvelsesmidler i dag.

Pøj pøj med det.

Ták. Jeg har fået tiden rykket til imorgen. Jeg har så ondt i maven lige nu. Og de skal endda bare kigge imorgen går jeg ud fra. 

Er så bange. Og ja det er så dumt for jeg ved jo at de har set det før. Men jeg føler mig sådan helt lille og total uansvarlig og flov fordi jeg har ladet det gå så vidt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Ták. Jeg har fået tiden rykket til imorgen. Jeg har så ondt i maven lige nu. Og de skal endda bare kigge imorgen går jeg ud fra. 

Er så bange. Og ja det er så dumt for jeg ved jo at de har set det før. Men jeg føler mig sådan helt lille og total uansvarlig og flov fordi jeg har ladet det gå så vidt. 

Prøv om du kan lade være med at slå dig selv oven i hovedet. 

Håber det bedste for dig i morgen. 

Anmeld Citér

19. december 2018

Kærlighedskartoflen

Profilbillede for Kærlighedskartoflen

Jeg lider selv af VOLDSOM tandlægeskræk. Jeg får udskrevet afslappende piller af tabdlægen, som heg skal tage én time inden jeg skal ind. De bedøver hele nervesystemet, så jeg kan slappe lidt af. Det kan du evt. også snakke med tandlægen om? 

Pøj pøj i morgen - Du er sej du gør det! 

Anmeld Citér

19. december 2018

Anonym

Anonym skriver:

Er det slemt at blive rodbehandlet? Jeg er så bange!! Det lyder bare så grusomt 

Nej det er ikke slemt. Tanken om det er værre end selve udførslen. For mig var det værste den tid det tog, det med at skulle sidde i så lang tid og blive rodet i munden. Jeg var endda svær at bedøve, skulle igen og igen bede om bedøvelse, fordi jeg blev ved med at kunne mærke det. Men helt ærlig, det er sådan en kæmpe lettelse når man er færdig! Prøv at fokuser på hvor dejligt det bliver at få det overstået og være smertefri. At gå rundt med tandsmerter var for mig noget af det værste i verden! At blive behandlet var vand i forhold til det, jeg synes virkelig ikke at behandlingerne var slemme. Det var kun selve den tid det tog, som generede mig

Og hvor dejligt at du har fået en hurtig tid.

Anmeld Citér

20. december 2018

Anonym trådstarter

Hej alle i søde piger der tog sig tid til at svare mig. Jeg er nu hjemme fra tandlægen.. efter at jeg ikke har været ved tandlægen i over TI år!!! Så havde jeg kun ET hul min første tanke var sgu at hun ikke havde styr på noget hende tandlægen og havde misset en masse for det kunne da ikke passe...

hun sagde at hun var lidt i tvivl om det var en rodbehandling eller en fyldning der skulle til det ene hul, men hun håbede ik det var en rodbehandling for hun vidste ik hvordan de skulle komme til den tand pga den trange plads. 

Ellers fik jeg blot taget billede idag, samt tjekket tænderne og en tandrensning 

jeg er mildest talt lidt i chok at der ik var mere for har sorte prikker i alle mine kindtænder, og sådan da heller ikke mine forreste tænder ser så pæne ud, men det må åbenbart være overfladisk 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.