At komme for sent

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2018

Pb18

Jeg er gift med en tidsoptimist og jeg er typen der hader at komme for sent og bliver rigtig stresset og irritabel ved udsigt til at komme for sent. Så det giver lidt gnidninger 

Men min mand tror oprigtigt på at han når det og mens jeg stresser rundt, leger han lige med vores datter i autostolen, tager handsker på (selvom der er 2 m til bilen og at det fint kan gøres i bilen (jeg kører oftest)) osv. 

Hans venner fortæller at det er helt underligt at forvente ham til tiden efter at han har mødt mig og fortæller hvordan de tidligere gav ham et andet starttidspunkt for at han dukkede rettidigt op. Han benægter det, nok fordi han aldrig har opdaget det...

Han gør det ikke af manglende respekt, men han er bare optimistisk og en del gange når han /vi det jo. Men hans far og brødre er på samme måde, så mon ikke at det er derfra han har det.

Til gengæld er jeg et rodehoved og han hader rod, så vi har vist alle vores kæpheste 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2018

God-mor

Anonym skriver:

Hvad driver folk, der kategorisk og hver evig eneste gang kommer for sent? Altså jeg er nysgerrig på hvorfor. En ting er at der kommer noget i vejen, men jeg mener de mennesker, der bare ALTID kommer for sent. Jeg har nogen af dem i mit liv, og så møder jeg dem på arbejde. Jeg udreder børn i det offentlige, og de familier, vi møder. Nogen af dem kommer for sent hver EVIG ENESTE GANG. helt almindelige familier, hvor der ikke sker noget uventet på vejen, og hvor det ikke har været et barn, der var umulig på vej ud af døren. Folk der kommer slentrende helt upåvirket af, at deres aftale startede for 5-10 min siden.

Jeg bliver bare så træt. Fordi det går jo ud over dem selv. En ting er, at jeg spilder min tid på at sidde og kigge på min pc og venter på de har registreret deres ankomst. En anden ting er, at vi så har mindre tid sammen, for jeg kan ikke bare forlænge aftalen. 

Jeg har lige haft et forløb, hvor mor kom 10 min for sent til alle aftaler, også dem hvor barnet ikke var med. Helt ærligt, det gør sgu noget ved mig. Jeg synes det er mangel på respekt, når der ikke er en god grund.

Og det tænker jeg også på de venner jeg har, der altid kommer for sent. Er det så svært at dukke op til noget til tiden, eller hvad?

Det er så træls med folk, som gentagende gange kommer for sent. Her er det min mor og hendes mand som altid kommer for sent. Ofte 30 minutter  De skal altid liige. Og der er mange dårlige undskyldninger. Ofte får trafikken skylden. Jeg inviterer dem altid før det egentlige tidspunkt, for så er de der til tiden. De kan kun komme rettidigt ved børnebørnenes fødselsdag. Det er da så dejligt! Glemmer aldrig den dag min mors bror skulle giftes, og vi kom for sent  Det var tårkrummende (dengang var jeg barn). 

Kan godt forstå du undres, og jeg forstår heller ikke man kan komme ud af døren for sent gentagende gange, og særligt ikke når man ikke har små børn. 

Anmeld Citér

17. december 2018

Skrukkie

Møghamrende irriterende og respektløs  

I mandens familie er der en familie på 5 og en på 4 personer. De kommer aaaaaltid for sent. Og der bliver bare joket med det. det er altså 9 mennesker man venter på! Som bare kommer dangderende ind og ejer hele universet  

Har en veninde der også altid er sent på den. Og når det nævnes, så siger hun bare at sådan er hun.

Hvis vi aftaler at mødes kl. 10. Så går aftalen først i gang kl. 10, hvilket for hende betyder MED KØRSEL. så hun kører hjemmefra kl. 10, og helst kl. 10.05, men hun skal også lige tanke osv. Det er SÅ irriterende..

Jeg selv får ondt i maven, hvis jeg ikke er ankommet senest 15 minutter før tid. Så hellere vente end at være ubehøvlet.

Anmeld Citér

17. december 2018

grinny

kajs1512 skriver:

Jeg har det også rigtig svært ved folk der kommer for sent, jeg føler også det er respektløst!

- Jeg synes dog også det er træls når folk kommer for tidligt. Jeg oplevede lige igår at skulle holde fødselsdag, og da kommer min mands familie 15 min før tid - der er jeg simpelthen ikke klar  Jeg er opdraget med at man IKKE kommer før tid til fødselsdag mm, men snarere 5 min for sent.

Men jeg synes der er forskel på om man bliver inviteret som gæst til fødselsdag og lign. eller man har en aftale/et møde eller andet.

Så ja, jeg er ikke nem at gøre tilfreds 

Hahahahaha, det kunne jeg have skrevet 

Til møder, læge osv er det gerne lige et par minutter før men mange i men familie kommer også 15-20 minutter før til en fødselsdag og det er jeg bare ikke klar til! Har overvejet at låse døren mange gange 

Anmeld Citér

17. december 2018

A38

Jeg tænker det er en klassisk dansk mentalitet, det med at man kommer til tiden. Jeg har en spansk veninde som ALTID kommer for sent. Også på arbejde! Hun griner og siger man skal slappe af, når hun kommer, hvorfor har vi så travlt? Det er vildt udfordrende, når man selv er typen, der kommer 15 minutter for tidligt.

Min holdning til folk, der kommer for sent er, at man begynder til tiden og så må de misse velkomstdrinken eller forretten eller første del af mødet. Jeg gider ikke være sur på dem, men jeg gider heller ikke vente. Jeg går til gengæld langt mere meget op i at folk holder tidsrammen - altså, fx stopper mødet til tiden, også selvom man startede for sent.

Anmeld Citér

17. december 2018

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Jeg har det selv svært med folk der kommer for sent  Måske fordi jeg selv hader at komme for sent til en aftale - En x-kæreste jeg havde havde selv svært ved at møde til tiden til dvs. familiefester - Det endte med han altid blev inviteret ½ times tid FØR egentlig aftalt tid, så passede det som regel med det rigtige tidspunkt 

Anmeld Citér

17. december 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi invitere altid min mor og søster Ca 30 minutter før alle andre, også plejer det at passe med, at de er der Ca 5 minutter før alle andre. Det betyder at de ankommer Ca 25 minutter efter de er inviteret til... 

Har en veninde som ALTID kommer 10-20 minutter for sent. Så når jeg står og venter på hende, får jeg gerne en SMS, om at nu er hun på vej... 

Jeg er typen der kommer lige til tiden, hvor imod min kæreste er typen der gerne helst vil være der 20 minutter før tid, så vi har en tendens til blive trætte af hinanden inden vi ska i byen. 

Jeg hader både når folk kommer for sent, men også når de kommer for tideligt. Vh Stine 

Anmeld Citér

17. december 2018

AnoMor

For mig kommer det helt an på hvad jeg skal. Hvis det er arbejde kommer jeg altid 10 min før. Hvis det er fødselsdag altid til tiden. Og hvis det bare er en aftale på cafe med en veninde eller sådan noget. Så kommer jeg omkring aftalen. 5-10 min før eller efter. Men laver heller aldrig faste tider på cafe aftaler eller lign. Så er det sådan 13 ish f.eks. Men det ved alle og mine veninder gør det samme 

Anmeld Citér

17. december 2018

koeapabshicar

Jeg har en gang hørt at hvis man lukker øjnene og skal åbne dem efter et minut. Så er det meget forskelligt hvordan ens indre ur arbejder. Ved nogen åbner man dem efter 30 sek og dem der åbner efter 1,5 min. Det skulle hænge sammen med dem der altid kommer lidt før og dem der altid kommer lidt for sent :-) 

Anmeld Citér

17. december 2018

Jegkiggerpåfugle

jjuhl skriver:

Jeg bor sammen med sådan en der altid kommer for sent. "heldigvis" kun til private arrangementer, når han skal på arbejde, frisør, læge og andet kan han godt holde tiden. Det er som om at han mener at han sagtens kan gå i bad, gå tur med hunden, stryge skjorte, skide og sætte hår på en halv time. Det er dybt frustrerende, jeg nægter at lege mor over for ham men tit ender det alligevel med at vi er lidt småuvenner når vi endelig er kommet afsted.

Er i en forening med et par, der altid kommer 20 min for sent. De mener selv de altid kommer til tiden, tænker at alle deres ure må være bagud. For vi står troligt hver gang og venter på dem når vi skal holde møde eller på tur. Desuden er de nogle fjolser til at få sendt sedler ud med informationer. 

De skal inviteres til 20 minutter før alle andre, og så kommer de til tiden

det gjorde min mor med min farmor engang. Det resulterede i at farmor for eftertiden kom til tiden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.