Hvad driver folk, der kategorisk og hver evig eneste gang kommer for sent? Altså jeg er nysgerrig på hvorfor. En ting er at der kommer noget i vejen, men jeg mener de mennesker, der bare ALTID kommer for sent. Jeg har nogen af dem i mit liv, og så møder jeg dem på arbejde. Jeg udreder børn i det offentlige, og de familier, vi møder. Nogen af dem kommer for sent hver EVIG ENESTE GANG. helt almindelige familier, hvor der ikke sker noget uventet på vejen, og hvor det ikke har været et barn, der var umulig på vej ud af døren. Folk der kommer slentrende helt upåvirket af, at deres aftale startede for 5-10 min siden.
Jeg bliver bare så træt. Fordi det går jo ud over dem selv. En ting er, at jeg spilder min tid på at sidde og kigge på min pc og venter på de har registreret deres ankomst. En anden ting er, at vi så har mindre tid sammen, for jeg kan ikke bare forlænge aftalen.
Jeg har lige haft et forløb, hvor mor kom 10 min for sent til alle aftaler, også dem hvor barnet ikke var med. Helt ærligt, det gør sgu noget ved mig. Jeg synes det er mangel på respekt, når der ikke er en god grund.
Og det tænker jeg også på de venner jeg har, der altid kommer for sent. Er det så svært at dukke op til noget til tiden, eller hvad?
Anmeld
Citér