At komme for sent

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.072 visninger
21 svar
23 synes godt om
16. december 2018

Anonym trådstarter

Hvad driver folk, der kategorisk og hver evig eneste gang kommer for sent? Altså jeg er nysgerrig på hvorfor. En ting er at der kommer noget i vejen, men jeg mener de mennesker, der bare ALTID kommer for sent. Jeg har nogen af dem i mit liv, og så møder jeg dem på arbejde. Jeg udreder børn i det offentlige, og de familier, vi møder. Nogen af dem kommer for sent hver EVIG ENESTE GANG. helt almindelige familier, hvor der ikke sker noget uventet på vejen, og hvor det ikke har været et barn, der var umulig på vej ud af døren. Folk der kommer slentrende helt upåvirket af, at deres aftale startede for 5-10 min siden.

Jeg bliver bare så træt. Fordi det går jo ud over dem selv. En ting er, at jeg spilder min tid på at sidde og kigge på min pc og venter på de har registreret deres ankomst. En anden ting er, at vi så har mindre tid sammen, for jeg kan ikke bare forlænge aftalen. 

Jeg har lige haft et forløb, hvor mor kom 10 min for sent til alle aftaler, også dem hvor barnet ikke var med. Helt ærligt, det gør sgu noget ved mig. Jeg synes det er mangel på respekt, når der ikke er en god grund.

Og det tænker jeg også på de venner jeg har, der altid kommer for sent. Er det så svært at dukke op til noget til tiden, eller hvad?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2018

Lilleguldklump

Jeg er sådan en person - jeg er oprigtig tidsoptimist, og tror altid jeg når det. Når jeg indser jeg ikke gør får jeg det mega dårligt og stresser. Men noget i mig gør det sker igen næste gang.

og jeg er ikke ligeglad, ved ikke hvorfor mig hoved er sådan 

Anmeld Citér

16. december 2018

Abracadabra

Tænk på det som en dårlig vane: Ligesom at ryge, spise alle lakridserne på én gang, bide negle, tjekke facebook for ofte, glemme at fjerne mascara om aftenen. Dårlige vaner er træls, men ikke ondskab eller lignende. 

Anmeld Citér

16. december 2018

Loa

Tænker det er et holdnings spørgsmål?

Ej jeg ved det ikke, jeg har bare nogen i min svigerfamilie der tager SÅ let på det med tider og jeg er ved at blive idiot. Men jeg er så også vokset op med at man hellere kommer en time for tidligt end 10 minutter for sent, groft sat op.

Vi har før inviteret begge vores hold forældre på restaurant og siddet med mine forældre og ventet 20 minutter på hans forældre, og med den begrundelse at de lige skulle se en håndboldkamp færdig. 

Fatter det så endnu mindre når det er folk som i din situation, har aftaler for at få hjælp til familien/deres børn.

Anmeld Citér

17. december 2018

300515

Jeg har det helt på samme måde som dig. Og min mand har det endnu mere anstrengt med det end jeg har. Han mener det er direkte mangel på respekt for andre mennesker, der har afsat tid til lige præcis det menneske, som så synes noget andet er vigtigere. Min mor har tendens til at komme for sent og det er da helt ærligt pisse irriterende! Hvis hun endelig kommer afsted til tiden, så skal hun liiiige ind omkring en butik på vejen eller liiige aflevere noget ved en eller.... Jeg har en veninde, der også bar virkelig slem til det før i tiden, men hun er virkelig blevet meget bedre nu og kommer nu kun sjældent for sent til en aftale. Men hun har også arbejdet på det. 

Anmeld Citér

17. december 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg er også et menneske som sætter stor pris på at overholde tiden, og jeg finder det også direkte respektløst når de samme mennesker gang på gang kommer for sent til en aftale.

Når jeg er mødeleder på jobbet, så går mødet igang senest 5 min. efter mødetidspunktet, kommer man for sent går man derfor glip at de første punkter på dagsorden. I mit privatliv, går tingene også bare igang stille og roligt, og så må de som kommer for sent uden begrundelse, selv finde ud hvor "vi er henne" så at sige

Dertil oplever jeg desværre også som forældre der har skulle have et barn udredt at møde op til et møde med sagsbehandlere (vi har jo som så mange andre fået nye undervejs), og skulle snakke, hvortil sagsbehandler så ikke engang har læst journalen, men vil have at jeg skal genfortælle ting som denne har kunne læse sig til INDEN mødet. Det finder jeg faktisk også enormt respektløst. Jeg mener, jeg og min mand har også et arbejde at passe, og kan ikke bare "spilde" vores tid på unødvendige møder. Så jeg begyndte som det første at spørge om sagsbehandler havde sat sig ind i vores drengs journal, hvis svaret var nej (og det var det desværre temmelig ofte), fik sagsbehandler at vide at de kunne bruge vores møde(tid) på at læse op på sagen, og indkalde til nyt møde, når dette var gjort. Det hjalp indimellem.

Men jeg er også typen som afslår møder hvis det ikke fremgår med tydelighed hvad mødet indeholder, og hvilket output man forventer

Anmeld Citér

17. december 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
300515 skriver:

Jeg har det helt på samme måde som dig. Og min mand har det endnu mere anstrengt med det end jeg har. Han mener det er direkte mangel på respekt for andre mennesker, der har afsat tid til lige præcis det menneske, som så synes noget andet er vigtigere. Min mor har tendens til at komme for sent og det er da helt ærligt pisse irriterende! Hvis hun endelig kommer afsted til tiden, så skal hun liiiige ind omkring en butik på vejen eller liiige aflevere noget ved en eller.... Jeg har en veninde, der også bar virkelig slem til det før i tiden, men hun er virkelig blevet meget bedre nu og kommer nu kun sjældent for sent til en aftale. Men hun har også arbejdet på det. 

Jeg har det på samme måde. Jeg synes det er decideret respektløst over for andre mennesker og jeg ville ikke kunne holde min kæft hvis det skete igen og igen.

Især folk der sjofler deres aftaler med læger og lignende som en anden skriver i kommentarer højere op. Det kan gøre mig helt rødglødende.

Det kan godt være det ikke er ond vilje men hvis man ved man er den type så skylder man andre mennesker at gøre tiltag for at undgå det.

Anmeld Citér

17. december 2018

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Jeg bor sammen med sådan en der altid kommer for sent. "heldigvis" kun til private arrangementer, når han skal på arbejde, frisør, læge og andet kan han godt holde tiden. Det er som om at han mener at han sagtens kan gå i bad, gå tur med hunden, stryge skjorte, skide og sætte hår på en halv time. Det er dybt frustrerende, jeg nægter at lege mor over for ham men tit ender det alligevel med at vi er lidt småuvenner når vi endelig er kommet afsted.

Er i en forening med et par, der altid kommer 20 min for sent. De mener selv de altid kommer til tiden, tænker at alle deres ure må være bagud. For vi står troligt hver gang og venter på dem når vi skal holde møde eller på tur. Desuden er de nogle fjolser til at få sendt sedler ud med informationer. 

Anmeld Citér

17. december 2018

AlwaysAno

Jeg bliver også virkelig irriteret på de typer.

men når det så er sagt, så tror jeg bestemt ikke de gør de med vilje- overhovedet. Jeg er typen der ALTID kommer for tidligt. Uanset hvor meget jeg prøver at time kommer jeg altid 15-20 minutter for tidligt... tror det er det samme for dem der kommer for sent..

Anmeld Citér

17. december 2018

kajs1512

Jeg har det også rigtig svært ved folk der kommer for sent, jeg føler også det er respektløst!

- Jeg synes dog også det er træls når folk kommer for tidligt. Jeg oplevede lige igår at skulle holde fødselsdag, og da kommer min mands familie 15 min før tid - der er jeg simpelthen ikke klar  Jeg er opdraget med at man IKKE kommer før tid til fødselsdag mm, men snarere 5 min for sent.

Men jeg synes der er forskel på om man bliver inviteret som gæst til fødselsdag og lign. eller man har en aftale/et møde eller andet.

Så ja, jeg er ikke nem at gøre tilfreds 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.