hej folkens !
min datter har siden hun blev født, haft sindssygt svært ved at sove! Om dagen sov hun kun, hvis jeg bar rundt på hende, hoppede og dansede og havde hende i strækvikle. Og kun meget korte lure på 15-45 min af gangen. Om natten gik det okay, hvis hun blev lagt til brystet.
Senere anskaffede jeg mig en slyngevugge, og den hjalp lidt ! Det var nu ikke så fysisk krævende at få hende til at sove når hun blev træt i løbet af dagen - men for det meste vågnede hun når jeg stoppede med at gynge hende op og ned, og musik hjælper betydeligt på det. Om aftenen faldt hun fortsat i søvn i sengen ved hjælp af amning. og når hun vågnede om natten faldt hun hurtigt i søvn, når hun fik min babs i munden.
Nu er hun 7 måneder, får stadig sine lure i løbet af dagen i den, men jeg kan trods alt stoppe med at gynge hende efter noget tid. Tilgengæld er hun sværere at få til at sove om aftenen. Hun er for det meste meget urolig i kroppen og mosler vildt med ben og arme mens hun sutter. Til sidst når hun ikke falder i søvn bliver hun ked af det og jeg smider hende så i slyngevuggen hvorefter hun hurtigt falder i søvn, når jeg gynger hende. Herfra er det en stor suppe af opvågninger, hvor jeg skiftevis hiver hende over i sengen og ammer hvor hun falder i søvn igen. Smider hende i slyngevuggen, tilbage osv osv. Hendes seneste trend er at vågne ved 4 tiden +/- og være FRISK! Bruger gerne en time på at få hende til at sove igen. I slyngevuggen.
Jeg må indrømme jeg er ved at være tyndslidt. Jeg er begyndt at arbejde på at give hende vand når hun vågner, for at vende hende af med brystet. Men oveni det hele er hun nu begyndt at ville vende sig på maven i slyngen når hun ikke kan falde i søvn! Så jeg føler den er ved at være lidt farlig at bruge, men jeg kan vitterligt ikke få hende til at sove på andre måder. Det virker ret uoverskueligt, og håber der er nogle der måske har prøvet det samme og kan fortælle mig det går over, har et trick eller en magisk trylleformular der virker.
Måske er det også værd at nævne, at beroligende snak og en hånd på maven ikke gavner. Hun er tværtimod altid blevet sur, hvis jeg begynder at røre ved hende. Hun græder bare endnu mere Og skubber min hånd væk tilgengæld har musik altid hjulpet på hendes gråd og derfor været medvirkende til hun er faldet hurtigere i søvn. Vi hører musik hele natten og under alle lure.
Har også prøvet en tyngdepose, men efter en måned opgav jeg, fordi jeg synes hendes søvn blev dårligere af den.
jeg er TRÆT!
Anmeld
Citér