Så vidt jeg husker er der nogle HR kyndige herinde, så jeg håber på noget feedback, så jeg kan hjælpe en kollega, der er ved at gå ned.
Hun sidder i en position i vores virksomhed, der længe har været underbemandet. Det fik til sidst den ene fastansatte til at trække stikket og sige op. Hun var deltidsansat, og man ansatte herefter en ny på fuldtid og tog nogle opgaver fra afdelingen, så de syntes, at havde givet flere ressourcer, men det var bare ikke nok og alt for sent, da min kollega nu skulle bruge tid på at oplære den nye. Da hun endelig kommer ind i tingene, bliver hun langtidssygemeldt pga. en større operation.
Nu sidder min kollega alene tilbage med alt for mange opgaver og føler ikke, at ledelsen reagerer på hendes råb om hjælp. Der er ansat endnu en person, som starter til næste år, men denne person skal først læres op. Samtidig forventes den sygemeldte at kunne starte op i starten af det nye år, men det er for sent for min kollega er knækket nu.
Kan I komme med nogle tanker til, hvordan min kollega kan hjælpes op igen? Hun har ingen tillid til ledelsen og at de vil hjælpe hende, og mener ikke at de forstår hende og hendes opgaver, så at tage en snak med dem vil ikke hjælpe.
Vi er en lille virksomhed med 30 ansatte, og der er ikke nogen tillidsrepræsentant elelr HR person at hive fat i, da vi alle er funktionærer og medlemmer af forskellige fagforeninger (eller slet ingen). Det skal siges, at der er ikke generel utilfredshed med ledelsen blandt medarbejderne, og alle er glade for deres arbejde, men mange sidder med for meget arbejde. Nogle synes ledelsen er fantastiske, andre er ligeglade med dem, mens andre synes de er dårlige ledere men fine personer.
Anmeld
Citér