Jeg vil skilles - hvornår skal jeg sige det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår skal jeg fortælle min mand, at jeg vil skilles?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.735 visninger
20 svar
30 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. december 2018

Anonym trådstarter

Jeg kan simpelthen ikke holde til at være i mit ægteskab mere Det har knirket de sidste to år og er kun blevet værre til trods for et ihærdigt forløb i parterapi.

Jeg har taget beslutningen, om at jeg vil skilles. Men hvornår skal jeg sige det til min mand? 

Skal jeg være ærlig og sige det inden jul og ødelægge julen for os alle - min mand ville på ingen måde være i stand til at ‘spille skuespil’ for børnenes skyld gennem julen.

Eller skal jeg vente til efter nytår? Og på en eller anden måde holde min mand ‘for nar’, når jeg jo har taget beslutningen.

Hjælp piger, jeg er virkelig i vildrede

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2018

Mullemee

Jeg ville vente til efter jul/nytår, da det ikke kun påvirker dig og din mand men hele jeres familie. 

Anmeld Citér

12. december 2018

FruStolpe

Fordi der er børn at tage hensynet til så ville jeg vente. 

Anmeld Citér

12. december 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Aht. børnene syntes jeg, at du skal vente. 

Anmeld Citér

12. december 2018

Sprit25

Om du siger det nu eller efter jul er ligemeget. Ungernes jul vil altid være ødelagt. Sig det nu!

Anmeld Citér

12. december 2018

Soonmom

Ville sige sige det nu hvis du ikke vil kæmpe for forholdet.

Men jeg ville nok tage en snak med ham om hvad der kunne ændres og hvad vi skulle gøre for at finde gnisten (jeg tror ikke rigtig på parterapi, for det ender altid med den ene part kun gør det fordi den anden part vil) så jeg mener man skal kæmpe sammen og huske hvorfor man fandt sammen og fik børn 

Anmeld Citér

12. december 2018

Ena

Sprit25 skriver:

Om du siger det nu eller efter jul er ligemeget. Ungernes jul vil altid være ødelagt. Sig det nu!

Hvorfor er børnenes jul altid være ødelagt? Som et voksent menneske, der har taget en alvorlig beslutning på egne og andres vegne, har ansvaret for at føre børn gennem sådan en proces i ordentlighed og med kærlig hånd. Og så kan man godt gennemføre en god jul, på trods af at en skilsmisse venter forude. 

Anmeld Citér

12. december 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sprit25 skriver:

Hvis hun venter til efter nytår - hvordan vil deres jul så blive ødelagt? 

Anmeld Citér

12. december 2018

Sprit25

mor:) skriver:

Hvis hun venter til efter nytår - hvordan vil deres jul så blive ødelagt? 

Svarer både dig og ovenstående  

Altid var en fejl. Naturligvis er den ikke ødelagt for altid. 

Angående og fortælle den efter nytår. En skilsmisse er altid hård og træls og jeg tænker at mindet om julen 2018 så også vil være at det var der mor og far blev skilt. 

Jeg går ind for at sige det med det samme. Der er altid en grund til ikke at sige det

Anmeld Citér

12. december 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Sprit25 skriver:

Svarer både dig og ovenstående  

Altid var en fejl. Naturligvis er den ikke ødelagt for altid. 

Angående og fortælle den efter nytår. En skilsmisse er altid hård og træls og jeg tænker at mindet om julen 2018 så også vil være at det var der mor og far blev skilt. 

Jeg går ind for at sige det med det samme. Der er altid en grund til ikke at sige det

Men mor og far blev jo ikke skilt i julen 2018. De bliver jo ikke skilt på minuttet. Men hvis hun venter til efter nytår, bliver de jo først i 2019. De siger jo ikke til børnene, ja mor ville skilles i julen, men vi ventede, så hvordan skal børnene vide at det? Det er jo det TS siger, hvis hun siger det NU, ville den ødelægges, fordi hun ikke mener at manden kan spille skuespil og det vil ødelægge julen og børnene vil vide at julen 2018 var skilsmisseåret. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.