Det lyder som om du egentlig kommer ud. Ses med veninder og tager til firmaet arrangementer.
det er fair nok ikke at have behov for ude tid flere gange i ugen , det tænker jeg ikke er unormalt. Jeg selv ses ikke engang med venner hver mdr nødvendigvis. Jeg elsker bare at være hjemme, om det så er med kæresten ved min side eller i mit eget selskab er ligemeget
.
Det eneste der kan blive et problem ift din mands tilgang , som jeg synes er værd at skænke en tanke, er at en dag er der rigtig meget tid at gøre med. Når ungerne er store og alt det der. Der er det altså vigtigt at man har plejet og holdt fast i sine venskaber , ellers kan man få et tomt liv som pludselig totalt afhænger af ens børns opmærksomhed måske, og det er ikke fair synes jeg. Man skal "kunne selv". Jeg kan tydeligt se på sådan en som min mor, at hun glemte at være hende, efter hun fik børn. Hun var mor og kone. Og nu er kun så kone (og mor når vi er der). Hun har intet der er hendes. Ikke et netværk eller lign . Alt hvad mine forældre ser af mennesker, er mennesker min far har holdt fast i. Hvis han døde i morgen, ville hun ikke have andet netværk end familie.
Jeg ved godt det sidste er lidt voldsomt. Men jeg tænkte selv over det da jeg blev skilt. Jeg havde hægtet mig på min kærestes liv. Hans familie og vores lille egen familie slugte ALT tid. Mine venner så jeg nærmest ikke længere - måske en gang i året.
Og pludselig stod jeg der. Og var mig. Jeg skulle bygge hele mit eget liv op igen. Jeg havde intet basis netværk udover mine forældre og min bror lige pludselig. Jeg synes det var lidt skræmmende at jeg havde sølet mig selv så meget ind i et "os" fremfor "jeg". Det "os" kan man bare ikke hænge sit liv definitivt op på. Det er i hvertfald risikabelt.
Anmeld
Citér