Syg med slem hoste på 16 døgn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.285 visninger
19 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. december 2018

Anonym trådstarter

Har virkelig brug for gode råd ��

Min søn har nu været syg med konstant hoste i 16 dage... Han hoster hvert minut hele døgnet rundt. 

Det gør så ondt at se ham så plaget uden at kunne hjælpe. 

Vi var hos lægen for ca 1 uge siden, som sagde han havde en virus og der var ikke noget at gøre udover at være tålmodig da det godt kunne vare flere måneder 

Men er der virkelig ikke noget som bare kan lindre en lille smule?? 

Pt har jeg prøvet med te med honning og masser vand. Flere puder under hovedet så han ikke ligger for lavt. Men synes ikke der er noget som virker.. 

Er her nogen som har erfaring med noget som virker lindrende? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2018

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

et gammel husråd er et skåret løg i en skål under sengen, har du prøvet med benylan hostestillende - den virker rigtig godt på min søn og han får hurtigt ro på hosten synes jeg. 

Anmeld Citér

10. december 2018

Anonym

Anonym skriver:

Har virkelig brug for gode råd ��

Min søn har nu været syg med konstant hoste i 16 dage... Han hoster hvert minut hele døgnet rundt. 

Det gør så ondt at se ham så plaget uden at kunne hjælpe. 

Vi var hos lægen for ca 1 uge siden, som sagde han havde en virus og der var ikke noget at gøre udover at være tålmodig da det godt kunne vare flere måneder 

Men er der virkelig ikke noget som bare kan lindre en lille smule?? 

Pt har jeg prøvet med te med honning og masser vand. Flere puder under hovedet så han ikke ligger for lavt. Men synes ikke der er noget som virker.. 

Er her nogen som har erfaring med noget som virker lindrende? 

Du kan købe benylan til børn på apoteket... Jeg er selv ramt på 14 dag indtil videre... Og min datter på uge 3... Det er en grum omgang... 

Anmeld Citér

10. december 2018

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar 

Virker benylan? 

Har kun hørt dårligt om hostemedicin også fra lægen 

Men er jo villig til at prøve hvis det har en effekt

Anmeld Citér

10. december 2018

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Jeg kan anbefale Ventoline oral opløsning. Det fåes på recept og er egentlig astmamedicin, men det har virket hos min datter ved alm. hoste 

Anmeld Citér

10. december 2018

Abracadabra

Septemberbarn2018 skriver:

Jeg kan anbefale Ventoline oral opløsning. Det fåes på recept og er egentlig astmamedicin, men det har virket hos min datter ved alm. hoste 

Det er stort set udfaset, fordi bivirkningerne langt overstiger den positive virkning. Hvis man vil give astmamedicin, skal det via spacer. 

Anmeld Citér

11. december 2018

Tin

Profilbillede for Tin

Tak for jeres svar 

Virker benylan? 

Har kun hørt dårligt om hostemedicin også fra lægen 

Men er jo villig til at prøve hvis det har en effekt

Kender ikke ovenstående medicin, men har erfaring med at hostestillende, ikke altid er for det gode! 

Man hoster af en grund, og typen af hosten har meget at sige. Hvis man pga medicin stopper en naturlig refleks, som FEKS hoste,  så kan det i værste fald resulterer i, at det man hoster op (sekret/slim) sætter sig i lungerne og giver en lungebetændelse i stedet.

Det er ikke sikkert at det sker hos jer eller med den medicin der er foreslået, men jeg ville ihvertfald være påpasselig,  og foretrække at lindre ad naturlige veje.

God bedring.

Anmeld Citér

11. december 2018

Konjac

Profilbillede for Konjac

Benylan er et meget gammelt lægemiddel, som ikke ville kunne komme på markedet nu, hvis der skulle søges ny markedsføringstilladelse. Da virkningen ikke er god nok. 

Jeg arbejder på apotek, og jeg oplever meget blandet erfaring fra folk. Men jeg må ikke anbefale det og sige at det virker, kun at det er en mulighed, som man kan prøve. 

Ellers ren honning, evt på en stykke brød. Man kan købe flydende honning til halsen på apoteket, som klistrer ret godt, så man ikke har den stikkende fornemmelse. Den har virket godt herhjemme. Ellers er det desværre noget som tager sin tid. 

Anmeld Citér

11. december 2018

Abracadabra

Konjac skriver:

Benylan er et meget gammelt lægemiddel, som ikke ville kunne komme på markedet nu, hvis der skulle søges ny markedsføringstilladelse. Da virkningen ikke er god nok. 

Jeg arbejder på apotek, og jeg oplever meget blandet erfaring fra folk. Men jeg må ikke anbefale det og sige at det virker, kun at det er en mulighed, som man kan prøve. 

Ellers ren honning, evt på en stykke brød. Man kan købe flydende honning til halsen på apoteket, som klistrer ret godt, så man ikke har den stikkende fornemmelse. Den har virket godt herhjemme. Ellers er det desværre noget som tager sin tid. 

Enig. Så vidt jeg husker min undervisning, er det kun opioider, der virker rigtigt hostestillende. Og det bruges naturligvis ikke til alm hoste. 

Anmeld Citér

11. december 2018

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar, det var også min opfattelse at hostemedicin ikke er godt. Vi prøver med honning 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.